Hallo allemaal, ik had graag jullie advies even gevraagd. Ons meisje krijgt van bij de geboorte afgekolfde borstvoeding (lang verhaal ). Sinds vorige week overgegaan op flesvoeding, omdat de borstvoeding plots minderde en daarna volledig stopte, wat ik ook probeerde... Nu dus sinds een week volledig flesvoeding. Nu merk ik dat ze, na ongeveer de helft van het flesje te hebben gedronken, slordig begint te drinken. Ze wriemelt, er lekt melk naast de speen uit haar mondje, ... Als ik dan even wacht (en eventueel over buikje wrijf voor krampjes of een boertje laat doen), gaat het weer even beter en dan begint het opnieuw... Vaak moet ik wat voeding bijmaken, omdat ze zo gemorst heeft... Ligt dit aan de speen? Of aan de flesjes? Ik gebruik Medela en difraxflesjes (S-vorm) en de dfrax 1-2-3 speen op stand 1. Iemand tips of suggesties? Bedankt!!
Het klinkt alsof de melk te makkelijk stroomt. (ex)bv kindjes zijn gewend hard te moeten werken voor hun melk en daarom is het vaak aan te raden om een prematuurspeen te gebruiken.
Geen idee hoe dat zit bij difrax, maar de 1-2-3-speen van avent was zelfs op stand 1 heel groot. Een 'gewone' 1-speen werkte daarentegen wel perfect.
De S-speen van Difrax heb ik hier ook liggen, dus dan gaan we dat maar eens proberen. Bedankt voor de reacties! En vrolijkheid: succes voor jou ook!
Ik zou ook eerst difrax s-speen aanbieden, gaat dat nog te snel kan je kijken of de dental speen verschil geeft. Slordig drinken wordt vaak veroorzaakt doordat de melk te snel uit de fles stroomt. Mocht het niet helpen, de dr browns fles met standaard speen (level 1) gaat langzamer dan difrax en de smalle variant geeft nog een prematuur speen (voor nog rustiger drinken). De houding van je kindje en de fles kan ook een grote rol spelen. Als de fles verticaal gehouden wordt loopt de melk er sneller uit, zonder dat een kindje echt moet zuigen. Je kindje in 'zit-houding' houden en de fles zo horizontaal mogelijk zorgt ervoor dat een kindje harder moet zuigen voor het drinken. En misschien overbodig, maar geef je niet te veel? Bv valt anders dan kv en veel bv kindjes hebben voldoende aan veel minder kv dan bv. (Dus een kindje wat 200ml bv weg drinkt kan vaak geen 200ml kv drinken)
Update: de S-speen van difrax de afgelopen 5 - 6 voedingen geprobeerd, maar hierbij hetzelfde probleem... Averlhach: wat is een dental speen? Of is dat het merk? Dan kan ik dat altijd eens proberen. We geven ze idd al in 'zittende houding' de fles. En het is ook zeker niet teveel, want als ik stop met voeden, huilt ze van de honger. En soms is het al na enkele slokjes dat ze begint met morsen... En de tip van de dr. brown flessen had ik ook gevonden op internet, dus dat is nog een laatste optie. Jemig: heeft iedere moeder na twee maanden een huize spenen- en flessenvoorraad?
De dental speen is een andere vorm speen van het merk difrax. En kwa aantal flessen en soorten. Tja. Ik had een gratis fles avant, startersset tommee tippee (wat een ramp!) later dirfax en een fles dr brown te leen bij de eerste. Alle flessen (behalve dr brown) waren een ramp. Of vacuum zuigen of binnen 5 minuten leeg of ze lekten. Dr brown van een vriendin te leen geprobeerd, netjes drinken in goede tijd. En verder geen last meer van normale buikkrampjes. Wat erg fijn is aan de dr brown is dat de smalle variant ook een prematuurspeen heeft, wat vaak voor nog rustiger drinken zorgt dan de standaard, level 1, speen.
Dan probeer ik eerst de dental speen nog eens en anders toch maar ergens een dr brown fles versieren. Heel erg bedankt voor de tips!
Geen idee... De kinderarts heeft wel in haar mondje gekeken, maar niks gezegd, dus ik veronderstel dat dat in orde is? Volgende week toch ook maar eens vragen idd. Ach, als baby's maar eens konden praten Maar de afgelopen voedingen is het weer wel heel goed gegaan met de 1-2-3-speen. Vandaag voor de zekerheid op pad voor de dentalspeen.
Ons dochter loopt ook te rommelen. De laatste dagen de melk iets warmer gemaakt! Het lijkt de oplossing.... Misschien koelt flesvoeding sneller af? Hier ook de dr browns Level 1 speen. Dochter is 3 maand oud.
Gelukt vebe? Onze baby drinkt max 60 cc en kapt dan gewoon met de kunstvoeding. D'r Brown speen 1 rechtop fles horizontaal. Zuigt hem niet echt zijn mond in sabbelt of kauwt er meer op en hapt heel veel lucht en morst veel )Overigens deed hij dit allemaal aan de borst ook daarom ook richting kV omdat het steeds zon strijd was maar nu zie ik wat ie drinkt en is de strijd zo mogelijk nog groter!) lang verhaal kort ook na verschillende keren lactatiekundige erbij gehad te hebben nu op cb en huisarts vastgesteld dat z'n tongriem veel tekort is en morgen wordt hij gekliefd in t ziekenhuis. Hopen dat dat de oplossing is. Oh ja rn de difrax met dental speen in huis gehaald! Probeer ik morgen!
Hier ook een verkort tongriempje, maar niet echt bij stil gestaan dat dit van invloed kan zijn op het drinkgedrag. Wat zijn dan de gevolgen? Misschien verklaard dat ook het een en ander hier..
Nou ja onze kleine is altijd een onrustige drinker geweest aan de borst veel loslaten, weer aanhappen, geen vaccuum houden. daardoor veel lucht naar binnen, veel boeren bellen blazen en darmkrampjes, morsen en verslikken en kort drinken. Iedereen gooide het steeds op een heftige toeschietreflex maar wat ik ook deed niets hielp Fles idem: geen vacuüm creëeren, morsen, veel lucht happen waardoor vol zitten en dus maar 50-60 cc drinken, darmkrampjes veel boeren , morsen...en van beide heel gefrustreerd worden en veeel huilen. Nu meegekeken bij beide en zien echt sterk verkorte tongriem dus het zou daaraan kunnen liggen. Het is een korte snelle ingreep die tot 3 maanden ook zondee verdoving gebeurd. Overigens kan het later ook spraakproblemen geven en zoenen kan lastig zijn. Bij mijn man is hij pas op latere leeftijd gekliefd en die had het liever nu dan ook zo snel mogelijk. Hoeft geen wondermiddel te zijn maar wie weet....
Hier ook een slordige drinkster. Mijn dochtertje is nu 4 weken en vanaf het begin was het zoeken qua fles en speen waar ze het beste uit dronk. Avent natural pakte ze niet goed en ging veel te snel waardoor het hele doekje nat was. Difrax idem ging ook veel te snel en klakte ze heel erg met drinken waardoor veel lucht naar binnen en krampjes. Uiteindelijk bij dr. Brown terecht gekomen ( dus ondertussen ook een hele voorraad hier). Level 1 speen gaat nog best snel dus gelijk de premature speen erbij gedaan en wat een verschil qua drink gedrag. Ze doet er nu 20min over met pauze om te boeren. En vaak laat ze ook nog wat staan omdat ze genoeg heeft. Kortom een heel ander meisje opeens wat veel rustiger is. Het is ons derde kindje en merk nu wel dat elk kindje weer anders is qua fles en speen. De eerste wilde alleen difrax en de tweede de normale avent. Moet zeggen dat ik qua bereiden en schoonmaken wel de avent het prettigst vind. Dr. Brown is erg smal voor de schepjes er precies in te doen waardoor ik moet oppassen dat er geen klontjes in de voeding achter blijft. Hebben meer dat? Je moet liever niet schudden natuurlijk maar roeren in die smalle hals gaat ook niet echt.
Oei Vrolijkheid, zo lastig als bij jou is het hier niet. Hopelijk lost het zich op met het tongriempje te knippen. Ik ga dit morgen eens laten nakijken, ben benieuwd. Voorlopig gaat het terug goed met de 1-2-3 speen van difrax. Blijkbaar heeft mijn klagen hier een beetje geholpen Dus ik kijk het wat aan en ben anders nog snel in de winkel voor de dentalspeen of een dr brownfles. Wel fijn om hier tips te krijgen. Veel succes voor iedereen!