Ik wil effe m'n ei kwijt. 7 weken is ons zoontje nu. Vanaf 2 weken heel onrustig. Slaapt overdag amper. Ook niet als ik ga wandelen. Het blijft altijd bij hazenslaapjes. Ria blom gelezen, onder begeleiding van cb inbakeren (geeft m ook geen rust) prikkels amper hier,, maar hij pakt de slaap gewoon niet waardoor regelmaat ook niet realistisch is (voeden na slaap klinkt leuk, maar als hij niet slaapt kan je nergens beginnen) Huilen doet hij niet als ik wandel of we m bij ons houden, maar slapen ho-maar. Er is niets mis met m. Groeit goed en drinkt goed, maar ik vind dit echt heeeel vermoeiend en vraag me af hoe dat moet als ik straks weer moet werken. Deze baby kan ik niet afleveren bij gastouder. Iemand hetzelfde meegemaakt of tips?
Heel herkenbaar. Onze zoon wilde ook echt niet slapen overdag, maar met als verschil dat hij wel huilde daardoor. Bij ons heeft de combinatie inbakeren, ostheopaat en slaaptraining (gecontroleerd laten huieln) geholpen. Hij sliep toen meerdere keren per dag circa 1,5 à 2 uur. Mijn schoonzusje haar dochter deed vanaf het begin echter ook hazeslaapjes en die deed het daar prima op. Huilde niet, was gewoon vrolijk. Pas met 5 maanden ging zij langer slapen en vanaf 7 maanden doet onze zoon hazeslaapjes van een half uur. Als jouw zoontje het goed doet met hazeslaapjes, dan is mijn advies om het daar bij te laten. Volg hem gewoon. Kijk als hij huilt van vermoeidheid is het een ander verhaal, maar dat haal ik niet uit jouw verhaal. Of huilt hij alleen als je hem in de wieg legt?
Herkenbaar. Ik ben er bijna op kapot gegaan, dat cbadvies. Ik moest die regelmaat krijgen, dat was de sleutel tot een rustige baby zeiden ze. ALLES uit de kast getrokken babylief te laten slapen. Uren heb ik boven in bed met hem doorgebracht. 8 weken lang rrr geprobeerd vol te houden. Nu weet ik dat je er niets aan kunt veranderen. En ik weet ook dat het vanzelf veranderd. Helemaal zonder ria blom en helemaal zonder te laten huilen (gelukkig nooit gedaan). Het frustrerende was dat die vermoeidheidssignalen al na 5 min kwamen. Ik was de trap net af! En dan ging ik weer terug naar boven. Nu weet ik dat zoonlief juist uitdaging nodig heeft, beter slaapt na prikkels en hij na het 47458ste vermoeidheidssignaal pas echt moe is. Het is vermoeiend, maar probeer er een weg in te vinden die voor jullie werkt. Dàt is waar je je op moet focussen in mijn ogen. Ga er af en toe een paar uurtjes tussenuit terwijl iemand met je baby wandelt. Ookal denk je alleen maar: ik wil alleen maar slapen! Het is goed om toch even iets anders te doen. Het is fijn dat je kindje zo tevreden is. Daar gaat het om! Het slapen veranderd vanzelf weer. Onze zoon slaapt nu 2x 1,5 uur in bed overdag. Toen ik nog dacht dat onze situatie abnormaal was en we dit moesten ombuigen naar een normale situatie (contant zoeken naar het gouden ei) vergat ik te genieten van mijn zoon. Vergat ik te genieten van het dragen en vergat ik te genieten van dat prachtige kereltje dat af en toe in mijn armen sliep. Had ik maar geweten dat alles een fase is, je je kindje niet kunt verwennen, het volgen van je moederhart NOOIT verkeerd is. De beste tip die ik kreeg was: "Je kindje is jong, maar de moeder in jou ook. Gun haar de tijd on te worden we ze is". Sorry voor het epistel. Het zit me nog steeds hoog blijkbaar. Hopelijk lukt het jou wel om dicht bij jezelf te blijven. Sterkte!
Hier ook hetzelfde probleem gehad. Onze dochter slaapt al sinds 4 wkn door. Ze is nu 7 wkn en slaapt regelmatig tot 7 uur s morgens Overdag slapen is een ander verhaal, ze is erg gevoelig voor prikkels en deed alleen maar hazenslaapjes. Ik las op internet dat je goed moet uitkijken naar de vermoeidheidssignalen. De sleutel is nml ze op tijd naar bed te brengen, zodra ze over haar slaap heen is lukt het nml niet meer. Hierdoor raakt ze oververmoeid, waardoor ze gaat huilen en dan wordt het alleen maar moeilijker. Nou vind ik dat zelf ontzettend moeilijk om de signalen te herkennen, omdat onze dochter nooi moe lijkt te zijn... Ze mag ongeveer een uur wakker zijn en dan doe ik haar puckababy slaapzak aan, speentje erin en wandel rustig wat door het huis. Na een aantal minuten zakken haar ogen al dicht en zodra ze slaperig is leg ik haar in bed. Ze doet nu 2/3 slaapjes van ongeveer 2 a 3 uur. Wat een verademing, ik heb weer tijd voor andere dingen Er zit weleens een dag tussen dat ze weer niet wilt slapen maar over het algemeen werkt deze regelmaat heel goed voor haar.
Ik heb me ook zo'n zorgen gemaakt! Sliep alleen (als hij al sliep) bij mij op de arm...weigerde de fles...wilde niemand anders aan zich dan mama. Ik dacht hoe ga ik dat doen bij de gastouder Ben bij een osteopaat geweest en town ging het al stukke beter met hem. Maar met en met ging het qua alles beter.
Bedankt voor de reacties. Het is toch fijn dat ik (wij, maar omdat ik nu eenmaal degene ben met verlof voornamelijk ik) niet de enigen zijn. Osteopaat al geprobeerd. 3x geweest, heeft weinig effect. Babymassage: bijna geen moment te vinden dat hij daar rustig genoeg voor is. Voor de volledigheid: ons zoontje is niet tevreden tussendoor. Zoals gezegd: hij huilt niet als ik m bij me heb of ga wandelen, maar bij gebroken nachten ben ikzelf na 5 km ook wel uitgewandeld en als ik m hele dag bij me moet houden kan ik dus helemaal niks... En: slapen gaat in de nacht wel redelijk, maar ik merk zo gedurende de dag echt wel dat hij oververmoeid raakt. Maar voor langer als 15 minuutjes in slaap vallen lukt m niet. En als hij eenmaal oververmoeid is natuurlijk helemaal niet meer. Dus ja: huilen onder controle, maar dat vergt echt heel veel van mij als hij nooit weg te leggen is. Ik weet ook eigenlijk wel dat we deze situatie moeten accepteren en van hem moeten genieten. Dat lukt best vaak en een slapend babietje op je buik is ook heerlijk. Maar ja, dat neemt niet weg dat ik toch beetje blijf zoeken naar verbetering omdat het 'gewoon' zwaar is. Misschien gaat het na 3-4 maanden beter. Dat hoop ik echt van harte.... Bedankt voor reacties
Ja! We hadden een babybjorn en doeken die niet bevallen. Morgen wordt een makkelijke draagzak (ergonomisch) bezorgd
Ik zou denken: draagdoek! En dan een geweven, zodat je kunt rugdragen en de kleine man tijdens het stofzuigen bijvoorbeeld lekker in slaap kan vallen bij je Of een ergonomische draagzak waarmee je ook kunt rugdragen. Er loopt hier een topic over draagdoeken, (show je draagdoek), daar kun je tips vragen en verder ook op facebook op draagpraat of doekenhoek of dragen en meer, (en nog wel meer draag-groepen ).
Daarnaast is het boek "baby in een droomritme" misschien nog een aanrader. Fijn boek dat je helpt om dingen te herkennen en er dan je eigen ritme mee te vinden
Ja, heb een marsupi besteld. Ik denk echt laatste wat ik nog kan inzetten 😐. En dan hopen dat het mij en vooral de kleine gaat bevallen
Zoals ik al zei, misschien helpt het om hem in bed te leggen zodra hij slaperig is. De rust deed onze dochter erg goed. Alleen even zoeken wanneer het bedtijd is. Ik zat in dezelfde situatie als jou en ik heb nu een compleet andere baby door deze methode. Onze dochter is veel rustiger, vrolijker en huilt haast niet meer!
In bed leggen als hij moe is uiteraard geprobeerd. Dat 'hoort' een beetje bij inbakeren. Hij vertoont niet echt de standaard moeheidssignalen. Maar op allerlei tijdstippen geprobeerd en soms was het me ook wel duidelijk. Het heeft in loop der weken een paar keer een slaapje opgeleverd. (Erbij blijven, effe weglopen, eventjes laten huilen, tussendoor troosten etc etc) tja.... Ik ken de theorieën erover, maar het lukt niet om juiste moment te vinden of hij is er nog niet aan toe... Als ik erbij blijf zitten (tuurlijk, zonder oogcontact 😁 en m bekeek zag ik m bv wegzakken en dan na bv 5,10 of 15 minuten alsof iets m doet schrikken en weer klaarwakker en uiteindelijk huilen. Onrust in dat lijfje....
Zoooo herkenbaar! Wist ook echt niet meer waar ik het moest zoeken. Ze huilde niet veel maar was zo onrustig! Maakte me veel zorgen dat ze zo weinig sliep en probeerde met man en macht om haar te laten slapen. Zelf nog ongedouched en zonder te eten met haar in de kinderwagen naar buiten. Dan vielen haar ogen steeds dicht maar ik hoefde maar even uit te rusten en de ogen waren weer open. Ook irriteerde ik me aan elk geluidje op straat want dan was ze weer wakker. Thuis hebben we uren boven haar bed gehangen en met haar nachten in de arm gezeten. We gingen er zelf ook bijna aan onderdoor. Zo zonde want het is zo'n mooie tijd maar ik was gewoon zo moe! En dan wil er ook nog kraambezoek komen.... Nu ze vier maanden is gaat het veel beter. Achteraf denk ik ook ik had meer aan mezelf moeten denken en me niet zo'n zorgen moeten maken dat ze zo slecht sliep. Nu gaat het namelijk stukken beter. Ik moet wel zeggen dat ze reflux en een koemelkallergie heeft dus dat heeft ook mee gespeeld. Rust en regelmaat werkt nu wel maar in het begin ook echt niet, mijn advies is om dat los te laten want dat komt vanzelf wel. Veel sterkte want het is vermoeiend. En inderdaad ook van genieten want het is zo mooi!
Ik herken veel in je verhaal. Hier ook een erg onrustig ventje. En inderdaad dat wakker schrikken als hij bijna slaapt... Sinds hij zeven weken is ben ik op een koemelk, ei en soja vrij dieet gegaan. Sindsdien een enorme verbetering! Hij is nu 11 weken en heb een heerlijk ontspannen ventje. Geen frons, geen maaiende armpjes, geen krampjes en heerlijk vrolijk. Dieet is wel wennen, maar voor een blij kind doe ik alles
Als er onrust is, werkt dat ook helemaal niet, kan ik uit ervaring met twee huilbaby's wel zeggen. De onrust in hun lijfjes zorgt er dan voor dat in slaap vallen gewoon niet lukt. In slaap wiegen lukte dan soms wel en de draagdoek was dus echt een uitkomst. Daarin sliepen ze wel en dan kon ik tenminste nog iets doen
Mocht die nou niet zo fijn zijn, kijk dan even of een een draagconsulent of een doekenbieb bij je in de buurt is, waar je wat kunt lenen en uitproberen. Ik hoor namelijk over draagzakken dat het nogal persoonlijk komt, wat precies wel en niet lekker zit, (heb zelf alleen doeken en mei tais). Dus mocht de marsupi niets zijn, dan is er mogelijk een ander merk dat wel lekker zit Hopelijk helpt het. Hier was het echt een uitkomst!
Hier hadden wij dit ook. Alles geprobeerd elk slaapsignaal gezien en geprobeerd maar het was elke keer raak met huilen en ik laat zo een kleintje niet huilen. In zijn wiegje na 5 min werd hij schreeuwend wakker er zat niks anders op om hem bij ons in bed te nemen want daar sliep hij super. Overdag precies hetzelfde en ik liep echt uren met hem op me arm en hij sliep op me arm/borst. Vergat mezelf totaal en dacht alleen maar als hij maar zijn rust krijgt. Hier speelde ook koemelkallergie mee waar wij pas na 5 weken achter kwamen maar heb de eerste 2 maanden totaal niet genoten van deze mooie tijd. Als ik nu terug kijk dan had ik me er gewoon bij neer moeten leggen maar ja dat is achteraf. Wij hadden ook de marsupi besteld toen onze zoon 6 weken was en oh wat een opluchting was dat voor hem en mij. Hij sliep er echt heerlijk in en ik kon mijn ding doen. Nu gaat alles gelukkig super goed. Hij slaapt in de nacht nog wel in ons bed maar ik geniet daar zeker van.