Vroeg moe - vroeg wakker (5,5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Mijn meissie is tegenwoordig rond 17.00 al moe, ze is dan echt helemaal op. Ik geef dan nog een fruithapje maar daarna heeft ze het echt gehad.

Dus dan doe ik haar naar bed, we maken haar nog wel wakker rond 21.00 voor een laatste fles en dan slaapt ze meteen weer dus weer terug naar bed. (nog wel effe knuffelen want dat is zo lekker als ze tegen je aan ligt te slapen!)

Nadeel dat ze zo vroeg gaat slapen is dat ze 's morgens zich nu al rond 05.00 meldt...ze huilt dan niet maar zit geluidjes te maken in haar bedje. Ik laat haar dan liggen en gelukkig slaapt ze dan meestal wel weer. Daarna is ze rond 06.30 weer wakker. Voorheen sliep ze daarna meteen weer maar nu blijft ze vaak wakker...vind ik wel vroeg (...om 06.30 met de dag beginnen..).

Wat zou ik kunnen veranderen?

Schema:
    06.30 eerste flesje
    meestal meteen weer slapen tot ca. 09.00
    badje / aankleden
    11.00 tweede flesje
    12.00 / 12.30 - 13.30 / 14.00 slapen
    15.00 derde flesje
    soms slaapt ze dan nog van 16.00 - 17.00 maar vaak niet (wel moe)
    17.00 fruithapje
    en dan naar bed
    21.00 vierde flesje

Alvast bedankt voor jullie tips!

2. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Mijn meissie is tegenwoordig rond 17.00 al moe, ze is dan echt helemaal op. Ik geef dan nog een fruithapje maar daarna heeft ze het echt gehad.

Dus dan doe ik haar naar bed, we maken haar nog wel wakker rond 21.00 voor een laatste fles en dan slaapt ze meteen weer dus weer terug naar bed. (nog wel effe knuffelen want dat is zo lekker als ze tegen je aan ligt te slapen!)

Nadeel dat ze zo vroeg gaat slapen is dat ze 's morgens zich nu al rond 05.00 meldt...ze huilt dan niet maar zit geluidjes te maken in haar bedje. Ik laat haar dan liggen en gelukkig slaapt ze dan meestal wel weer. Daarna is ze rond 06.30 weer wakker. Voorheen sliep ze daarna meteen weer maar nu blijft ze vaak wakker...vind ik wel vroeg (...om 06.30 met de dag beginnen..).

Schema:
    06.30 eerste flesje
    badje / aankleden
    11.00 tweede flesje
    15.00 derde flesje
    17.00 fruithapje
    en dan naar bed
    21.00 vierde flesje

3. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek

Schema:
    06.30 eerste flesje
    badje / aankleden
    11.00 tweede flesje
    15.00 derde flesje
    17.00 fruithapje
    en dan naar bed
    21.00 vierde flesje

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

volgens mij schelen onze kinderen maar een paar dagen.

Dano's ritme is ongeveer zo

8:30 eerste fles
    10:00 fruithapje
    10:30 naar bed slaapt tot ong 11:45
    12:00 tweede fles
    14:00 slapen tot 16:00
    16:00 3e fles
    17:30 groentehapje
    18:30 in bad
    19:15 laatste fles
    19:30 a 20:00 naar bed

de tijden kunnen ietsje afwijken hoor.

het einde van de middag is Dano ook vlug moe, ik houdt hem dan ook gewoon lekker op schoot en nu ligt hij bijvoorbeeld lekker in de box te tuttelen.
    Ik maak hem bijvoorbeeld nooit wakker voor de late fles.
    toevallig was hij vanochtend ook ineens om 5uur wakker... pff hij kreeg de fles en is direct weer verder gaan slapen tot 9:30

soms zit er best veel tijd tussen de flessen die je geeft, misschien iets naar voren halen zodat er ong 4 a 4,5 uur tussen zit, en de fruithap niet teveel. Dano krijgt echt maar een klein beetje om te wennen.
    Als je dan alle flessen iets naar voren haalt, dan hoeft die fles van 21:00u niet meer als je dochter dat tenminste accepteerd. dan kun je dr lekker vroeg op bed leggen.

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    pff moeilijk hoor
    hier is ons schema

9.00 1e fles
    13.00 2e fles
    15.30 fruit of groentehapje
    17.00 3e fles
    19.30 4e en laatste fles

slapen doet hij van 10.00 tot 12.30 en 14.00 tot 15.00 en soms nog na de 3e fles even

Als ze wel slaapt tussen 16.00 en 17.00 hoe lang houdt ze het dan vol om naar bed te gaan?

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien toch proberen te rekken na het laatste flesje? Misschien een idee om haar lekker te badderen voordat ze weer gaat slapen?

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook n vroegspookje.. of ik m nu om half 7 op bed leg, of half 8 oid. Hij komt standaart tussen de 6 en 7 uur s morgens. Justin heeft dit klokje in zijn hoofd, hier kan je niks aan doen, wat ik doe is dus om half 7 (na al n uur rekken ivm vermoeidheid en n klein slaapje wil meneertje niet) badderen en dan de fles of gewoon de fles geven (scheelt hoe moe Justin is) en mocht hij s morgens rond 6 uur komen, krijgt hij n fles en gaat hij weer naar bed tot rond half 9, en als hij om 7 uur komt, blijven we er uit.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje is ook ruim 5 maanden en doet om 17.00u altijd een klein tukkie.. daarna redt hij het tot 19.00-19.15u.

Dit is zijn ritme:
    7.00 wakker en 1e fles (dit als ik moet werken, als ik vrij ben hoef ik hem niet wakker te maken en slaapt hij nog een uurtje langer)
    slapen van 8.45 tot 10.00
    11.00 2e fles
    slapen van 12.30 tot 15.00
    16.00 3e fles
    slapen (in de box) van 17.00 tot 17.30
    19.00u 4e fles en naar bed.

Dus misschien om 17.00u even in de box leggen en een klein slaapje laten doen. Wij eten meestal om 18.00u en rijden Bram dan met box en al naast ons aan tafel, vindt hij geweldig!

9. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Bedankt voor jullie reacties.

Hmm tja ik weet dat ze nu eigenlijk te vroeg al gaat slapen maar kan het nog niet echt oprekken.

Weet echt niet hoe ik het aan moet pakken want ze meldt zich echt wel 's morgens om 06.30 (ik hoef haar 's morgens nooit wakker te maken).

Ja misschien in bad doen om 17.00 dat zou ik nog kunnen proberen..maar weet niet of ze daar dan niet te moe voor is want ze is er dan echt doorheen, veel jengelen, niks is goed, niet op schoot, niet in de box etc. En in de box slapen doet ze eigenlijk nooit, ze slaapt alleen in bed of in de wagen.

Als ze wel slaapt tussen 16.00-17.00 dan redden we het meestal om te rekken tot 18.00 maar dan nog is ze vroeg wakker.

het maakt het natuurlijk ook extra lastig omdat ik ook nog 3 dagen per week werk en tja dan moet ze er wel vroeg uit. Hmm nou ja het is geen ramp allemaal...verandert vast wel een keertje! zo als alles waar je je van te voren je hoofd over breekt en van de ene op de andere dag verandert het, zo grappig soms!

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo wordt aan het einde van de middag ook érg moe! Hij ligt dan vaak ook al om 16.30 uur in bed. Wordt tussen 17.00 en 17.30 uur vanzelf weer wakker, maar is eigenlijk nog steeds moe :( Na dit slaapje krijgt hij nog een laatste flesje, en die zou hij 'officieel' zo rond 18.30 uur moeten krijgen... maar vaak redden we 18.00 nog niet eens! (honger én moe!)
    Hier heeft het rekken absoluut geen zin! Of we hem nou om 18.00 uur naar bed doen of om 19.00 uur, Vigo word altijd tussen 6 en 7 wakker.

Tja... wat kun je er aan veranderen? Ik denk niet veel.
    Waarom je kindje niet gewoon naar bed doen als die moe is? Wij gaan toch ook slapen als we moe zijn?
    Ze zijn nog zo jong... hebben redelijk wat slaap nodig ;)

Vigo wordt overigens zo rond de klok van 04.30 - 05.00 uur in de ochtend ook wel wakker. Ik stop hem dan gewoon opnieuw in en geef hem zijn speen. Meestal slaapt hij dan door tot een uurtje of 06.30 (met uitschieters naar 07.00 uur :) ) Hier dus ook 'gewoon' een vroege vogel!

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Isa is ook ruim 5 maanden en ook moe hoor aan het eidne vd dag en dan slaapt ze zelfs overdag nog best veel vindt ik.

07.00 BV
    08.30 -10.30 slapen
    11.00 BV
    12.30- 14.30 slapen
    15.00 BV
    16.30-17.30 slapen
    19.00 BV

Soms slaapt ze niet na de 3e voeding (zoals vandaag) maar heeft ze daarvoor een slaapje gehad van ruim 3 uur. Bij elkaar opgeteld heeft ze overdag echt 4/5 uur slaap nodig. En ik doe haar dus tussen de voeding 15 en 19 uur gewoon naar bed als ik merk dat ze moe wordt (jengelig).Zelfs als ze van het KDV moe thuiskomt (want daar gaat ze niet altijd naar bed na de 3e voeding) dan doe ik haar thuis toch soms om 18.00 uur ff naar bed.
    Meestal wordt ze wel uitzichzelf wel weer wakker maar anders maak ik haar uiterlijk 1900/ 19.30 wakker want anders ben ik bang dat ze al voor haar gevoel "de nacht" ingaat.
    En Isa wordt sochtends meestal tussen 06.30 en 19.00 uur wakker. Met een speentje kunnen we het voeden wel rekken tot 07.00 . Tja en aangezien ik als ze werk ook altijd om 07.00 gevoed wordt kan ik moeilijk van haar verlangen dat ze in het weekend uitslaapt :rolleyes: Tja ondanks dat het nog donker is sochtends weten ze echt wel wanneer het ochtend is.

Kun je jouw dochtertje ookniet wat eerder wakker maken voor de laatste voeding. Misschien begint ze anders ook te vroeg aan haar (diepe) nachtslaap. En als je die laatste fles eerder geeft dus uur of 19.00 dan heeft ze toch wat geslapen en kan ze daarna met een volel buik een lange nacht maken.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kijk op zich is dit natuurlijk helemaal niet erg.. je hebt dan de hele avond saampjes met je partner of voor jezelf.. alleen als je laat naar bed gaat, wéét je wat de consequenties zijn.. en hier kom ik elke x weer te laat achter.. haha :(

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

trouwens hoe moe dano ook is als we hem in bad doen heeft hjij de grootste lol, daar kunnen we vaak wel wat tijd mee rekken.

misschien een idee

14. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Anouk is 's avonds ook eerder moe.
    Haar schema is op het moment:

Rond 5:30 is madam al wakker, ze ligt dan lekker te kletsen (tegenwoordig ook gillen) in bed. Ik geef haar dan dr tutje en rond 7 uur, half 8 wordt ze weer wakker. (dit is zo sinds de klok verzet is)
    Tussen 7:00 en 8:00 eerste fles.
    Van half 9 tot ongeveer 10:00 slapen
    Als ze zin heeft krijgt ze dan een beetje diksap.
    Om 11:00 gaat ze weer even naar bed tot ongeveer 12 uur, half 1.
    Dan krijgt ze de 2e fles.
    Om ongeveer half 2, 2 uur fruithapje en dan tot ongeveer 4 uur naar bed.
    Om 4 uur krijgt ze haar 3e fles en dan gaat ze om half 6 ongeveer naar bed, kan ook iets eerder zijn.
    Meestal moeten we haar dan om 8 uur wakker maken voor de laatste fles, soms krijgt ze de fles pas om 9 uur, maar ze slaapt gewoon tot die tijd. Na de fles gaat ze weer meteen naar bed en slaapt dan weer tot ongeveer half 6.

Vinden jullie dat Anouk teveel slaapt? Een vriendin van me zei namelijk dat rond de 5 á 6 maanden een baby nog maar 2 slaapjes overdag nodig heeft en dan de nacht nog. Maar als ik Anouk op houdt dan wordt ze hier niet echt gelukkig van.
    Ik heb ook het idee dat ze binnen niet al te lange tijd tandjes gaat krijgen. Ze is heel erg vrolijk, maar ze bijt sinds vrijdag in mn schouder en heeft erg rode wangetjes. Ik zie op het moment nog niets, maar volgens mij zit het er echt aan te komen.

Liefs,
    Duveldraakje

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk niet dat Anouk teveel slaapt hoor...
    Ik ben van mening dat als een baby'tje moe is dat ze dan ook lekker moeten kunnen slapen! Vigo zit tussen de 2 a 3 slaapjes overdag.
    Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje.
    Gewoon lekker op je eigen gevoel afgaan! Jij kent Anouk beter dan wie dan ook, en weet waar ze het lekker op doet, toch?

Deel Deze Pagina