4 voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vica86, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoon weigert zijn 5e voeding en dus gaan we over op 4. Hij slaapt al bijna 12 uur per nacht (we hebben toestemming hiervoor en hoeven hem niet wakker te maken).

Hij weegt zo goed als 6 kg. De standaard is 150ml per kilo. Dan kom ik uit op 900cc per dag.

Als ik 4 keer 180+6 maak dan gaan die helemaal op. Maak ik 4 keer 210+7 dan drinkt hij van sommige 200cc en sommige 230cc zeg maar.

Wat zouden jullie dan doen? 4 keer 180cc komt uit op 800cc per dag en 4 keer 210cc op 1000cc per dag. Normaal kreeg hij 5 keer 180+6 en dus 1000cc. Aan 150+5 had hij echt te weinig.

Wat zouden jullie doen? Gewoon de 210+7 aanbieden en zelf laten bepalen wanneer hij ophoudt?

2. misa

misa Niet meer actief

Gezien zijn leeftijd en gewicht, zou ik proberen of hij genoeg heeft aan 180+6. Dan heb je nog ruimte om de flessen groter te maken. :)

Of alleen de laatste groter? Het is wel veel voor zo'n kleintje, vergeet dat niet. :)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij drinkt zowiezo de 210+7 niet helemaal op.
    Vandaag overlegt met het cb en die geeft ook aan dat hij in principe gewoon 4 keer 180+6 kan krijgen. Als hij meer nodig heeft komtie een keer voor een 5e voeding waarschijnlijk (of wordt de volgende dag vroeg wakker en komt dan op 5 voedingen) maar dat vind ik geen probleem natuurlijk. Dus dat ga ik voorlopig maar doen.
    Morgen moet hij toch over op andere voeding dus wellicht gaat dat anders. Het schijnt nog viezer te zijn dus misschien wilt hij wel vast 5 kleinere flessen ofzo.

Deel Deze Pagina