Zoontje 15 mnd wil bijna niks drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door nikie86, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu bijna 15 mnd maar drinkt niet echt veel..dit is altijd zo geweest. Zijn fles melk 's avonds en wat hij bij z'n boterham 's middags krijgt pakt hij wel. Ik biedt 's ochtends bij zijn fruit en 's middags bij zijn tussendoortje het wel aan.

Wat ik ook probeer te geven (water, melk, diksap, thee) hij wil het niet. Heb het op verschillende manieren ook aangeboden (flesje, tuit, rietjesbeker en open beker) maar het lijkt hem niet te interesseren. Uit een open beker pakt hij soms 2 slokjes maar dat is ook echt alles. De rietjesbeker of tuit geef ik dan vaak in de kinderwagen aan hem maar die wordt niet aangeraakt. Hij heeft genoeg volle plasluiers maar waar dat vocht vandaan komt geen idee ;)

Iemand idee hoe je dit kan stimuleren??

2. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Geen idee..hier hetzelfde probleem (ben zelf ook geen natnek) mijn dochter (1 jaar) krijgt nog bv..dan krijgt ze nog wat vocht binnen... dl is wel een keer uitgedroogd geweest, mede door dit probleem dus hou idd wel zijn plasluiers in de gaten. Ze zeggen als die nat blijven dat het dan oke is

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Geen idee. Hier exact hetzelfde. Altijd slechte drinker geweest. Drinkt 's ochtends wel papfles en de rest van de dag misschien wat slokjes uit een rietjesbeker of open beker. Alles drinkt hij even slecht: water, thee, melk, diksap, vruchtensap, yogidrink...onchdertussen al veel geprobeerd. We zijn nu maar op het punt dat we 's ochtends papfles geven, rest van de dag alleen water, bij de lunch iets van vruchtensap/yogidrink of melk (waar hij vaak in de middag nog van drinkt omdat het niet op gaat en waarvan we de helft dan weggooien haha) Ik bied wel heel consequent aan want elke slok is er één. Ook hier voldoende plasluiers.

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier idem vanaf 6 maanden werden flessenminder interessant en nu met 13 maanden drinkt die in de ochte d tussen 30/80 cc melk rest van de dag wat slokjes en avond een fles die gaat over het algemeen voir het grootste gedeelte op.
    Des te vaker ik het aanbied des te meer hij weigert heel lastig.
    Toen we op vakantie waren met 40 graden ging die opeena wel goed drinken was ik toen erg blij mee.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Heel herkenbaar. Mijn oudste en middelste hadden dit ook. Ze hadden gewoon geen zin om te drinken. We hebben zelfs drinken met een lepeltje gegeven omdat de plasluiers minder werden en ze dit wel wilde (mn oudste). Ook heb ik regelmatig nog fruithapjes staan maken zodat ik daar extra water bij kon doen. Uiteindelijk zijn ze wel gaan drinken hoor, maar echte natnekken zijn het nu met 5en 7jaar nog steeds niet.
    Als je bang bent voor uitdroging zoveel mogelijk vocht toevoegen aan eten en vooral blijven aanbieden.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Uk wou geen melk meer dronk paar kleine slokjes en dat was het. Heb het warm gemaakt in een rietjesbeker en hij drinkt super goed.

Verder thee en water.de thee is slap,groene thee met smaak ( theewinkel) pickwick thee drinkt hij niet.

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hier ook een zeer matige drinker, ik heb me er een tijd druk om gemaakt, maar op een gegeven moment heb ik het los gelaten. Hij plast ook niet heel veel, maar hij is verder goed gezond en heeft nergens last van. Zelf ben ik ook geen grote drinker overigens..
    Inmiddels gaat het nu wel een stuk beter dan een paar maanden geleden. Hij lust nu opeens vruchtensap (wat ik sterk verdun met water) dus als er een slechte dag tussen zit krijgt hij eind van de middag een beker sap. En hij is dol op peren dus die vliegen er ook doorheen..

Deel Deze Pagina