Op advies van het CB zijn wij ruim een week geleden overgestapt van HA KV naar Standaard KV. Na de HA1 hebben we één pak HA2 gebruikt en vervolgens over naar Standaard 2 (daarnaast nog twee BV per dag) Daarnaast geven we ook groente- en fruithapjes (alles uit het lijstje 'veilig bij allergie'). Gekke is dat onze dochter sinds die overstap verkouden is (bijna acuut, toch lijkt het toeval omdat ze ook griep heeft gekregen) en, wat vooral opvallend is, ze heeft eczeem-achtige plekjes in haar hals (precies op de rand van haar shirt) en tussen de onderste haren zitten rode pukkeltjes. Niet veel, maar het is wel nieuw. Ze krabt regelmatig dus het jeukt ook. Daarnaast heeft ze sinds gisteren ineens harde ontlasting; grote stukken, het kost haar moeite en lijkt haar pijn te doen. Is dit normaal bij een overgang naar Standaard voeding?
Gaf je de hapjes al bij de HA2? En had ze toen geen reactie? Dan lijkt het me dat je toch terug moet naar de HA.
Yep...we zijn begonnen met hapjes vóór de overstap naar Standaard 2. Dat ging in principe goed, hoewel er in de tussentijd wel andere smaken bij zijn gekomen. Daarom weet ik even niet zo goed waar te beginnen. het kan de melk zijn, maar ook fruit/groente. Alleen ligt de melk zo voor de hand vanwege de kans op KMA... De huisarts/assistente zegt dat ik daar nu nog niet meteen vanuit hoef te gaan, eerst even aankijken (als de klachten verergeren wel aan de bel trekken). Heb wat andere tips gekregen tegen die harde ontlasting en daar komen we de feestdagen wel even mee door. Wat betreft hapjes ga ik de komende week in ieder geval even helemaal terug naar alleen wortel en van daaruit weer opbouwen. Als het na de Kerst niet beter gaat, dan ga ik denk ik gewoon maar HA2 halen om te kijken of dat verschil maakt.
als je nu meer problemen merkt zou ik gewoon weer terug gaan naar de HA2. Je weet dat ze het daar goed op doet, poept dan goed, en heeft geen jeuk. Dus waarom zou je het voor je zelf en voor je kleine moeilijker maken. Kan je gewoon zonder overleg doen, jij weet wat t beste is voor je kindje. En waarom moest je terug op standaard? Zelf hebben wij hier ook poepproblemen gehad met nutrilon standaard. Daarom zijn wij hier Friso gaan geven, en zo waren de poepproblemen verdwenen.
Wij hebben 2 weken terug precies dezelfde schakeling gemaakt, hoewel Milan al gewoon hapjes heeft gekregen vanaf 4 maanden. Hier merkte ik ook wel de omschakeling met poepen maar geen uitslag oid verder. Het poepen was na 1-2 dagen weer normaal en zoals voorheen gelukkig, verder nergens last van gehad.