Hoi!! Even jullie advies nodig; Ons dametje woog 1,5 week geleden 3800 gram en is nu 6 weken oud. Ze krijgt/heeft het volgende schema; 5.30 100 cc 90 water en 3 schepjes 9.00 100 cc 12.00 100 of 135 cc 15-16.00 135 cc 19.00 100 cc 21.30 135 cc Als ik volgens haar gewicht reken; 150 x 3800 ; 6 = ong 100 cc. Krijgt ze dus al meer. Ik heb het idee dat ze meer honger heeft/krijgt en daardoor de afgelopen 3 nachten NIET heeft doorgeslapen en tussen 3.00 uur en 5.00 uur voor de voeding komt. Terwijl ik het doorslapen erin wil houden voor het ritme... Iemand tips? Ik kan misschien de fles van 21.30 gaan rekken tot 23.00 uur maar ze komt om 21.00 uur al voor de fles. Dus we rekken het al. Ze krijgt overigen nutrilon hypoalergeen. Ga ik nu niet te veel voedng geven waardoor ze te veel krijgt? Ze spuugt soms wel wat maar vrijwel niet meer dan het gebruikelijke mondje. Bedankt voor jullie reacties!!! Liefs Anna
wat je kunt doen is de flessen van 100 die ze leeg drinkt verhogen naar 135 cc. Daarbij zou je in de fles van 21.00 uur een extra shepje kunnen doen dus ipv 90/3, 90/4 doen. Het ene kind drinkt meer als het andere kind en als ze honger hebben mag je ze gerust meer geven. groetjes Dorianne
Als je (een beetje) op verzoek gaat voeden, zul je merken dat ze zelf heel goed kan aangeven hoeveel ze wil en haar buikje dus altijd gevuld is. 's nachts doorslapen met 6 weken lijkt me niet erg waarschijnlijk, vooral gezien haar gewicht, ze heeft nog wel een nachtvoeding nodig denk ik. Maar ik spreek uit mijn eigen ervaring met een meisje die ook wel een lichtgewichtje was. En zij moest gewoon echt regelmatig eten, ook voor haar bloedsuikerspiegel. Succes!
Mij is op het cb verteld dat ik de verhouding van de voeding (dus 1 schep 30 cc water ) niet mag verhogen. Ik zou dan idd eerder meer op verzoek gaan voeden. Onze kleine vent kreeg ook altijd wat meer dan ze aangaven, maar moest iig onder een liter blijven.
Mijn dochter is nu 8 weken en 4400 gram.. Ze krijgt 5 flessen van 150 cc toen ze 6 weken was kreeg ze 5 of 6 flessen van 135cc en voor de nacht deden we 150cc... Ze sliep toen zo'n 6 uur achter elkaar.. Nu is het al 7 á 8 uurtjes!
Het is onverstandig om voedingen te verzwaren. Hier voor is de voeding niet gemaakt en kan voor flinke krampen zorgen! Kijk eens goed naar je baby. Je hoeft de flessen inderdaad niet evenredig te verdelen. Doorslapen (what ever that may be) met 3800 gram is onwaarschijnlijk (5-6 kilo is een gewicht wat daar beter bij past). Je mag rekenen met 150 - 180 ml. Ik zou persoonlijk de 6e fles later geven. (ergens tussen 23:00 en 00:00) en het is niet waarschijnlijk dat ze na 2 uur al komt voor de fles. Het is waarschijnlijker dat ze krampjes heeft. Zuigen helpt dan. Probeer eens een speen om 21:00 Probeer dit eens: 7:00 10:00 13:00 16:00 19:00 23:00 Hoe je dat doet? Morgen om 5:30 een echt klein flesje geven en dan om 7:00 weer de gewone fles. Het duurt hooguit 2-3 dagen en dan zit ze in een ander schema.
Dat vind ik wel een goeie Luannie! Maar kreeg ze dat 5 of 6 flessen plus de nachtvoeding? Dus soms 7 flessen? Ik en zo bang dat ze een dikkertje gaan worden dan, en dat wil ik echt niet! Ik ben vandag begonnen met alle voedingen 120 cc te doen met 4 schepjes dus ben benieuwd vannacht. OOk gaan we proberen om de avondvoeding nar 23.00 uur te rekken aangezien ze nu meer voeding krijgt en dus heopelijk iste meer tijd tussen de voedingen laat. Eigenlijk zijn wij wel erg verwend!! Ze sliep na 1,5 week al door! Soms "moet" ik haar om 6.00 uur wakker maken omdat we anders met de voedingen in de knoei kom. Maar nu is ze dus al 3 nachten s'nachts wakker. Ik denk doordat ze meer honger heeft, vinden jullie dat ook ene logische verklaring? Of denken jullie aan iets anders?
Ik ga de voeding inderdaad niet verzwaren... Maar s'avonds zijn het geen krampjes, we kennen haar inmiddels wel na 6 weken! In het begin dachten we dat ook inderdaad! Speentje wil ze dan niet, ze weet donders goed het verschil! Ze gaat happen, zoeken en op vuistjes sabbelen, dus dat zegt voor ons genoeg! BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIES!! FIJN!!!
Toen ik wat beter las, kreeg ik de indruk dat ze aan het clusteren is. Ze zit naar mijn idee in een wat vreemd schema (maar goed ik vind 5:30 geen leuke tijd) en ik denk dat je beter uit zou komen als je niet vanuit de avond redeneert maar vanuit de ochtend. Dus je schema om 7:00 laten beginnen bijvoorbeeld. Niet doorslapen met 6 weken is volstrekt normaal. Dat hoeft niets met honger te maken hebben maar kan ook aandacht zijn (mama honger). Te dik zal ze niet snel worden maar ze kan wel heel snel wennen aan veel voedingen en als ze dan 's nachts gewoon nog nodig heeft... tja, dan zit je.
@Aannaa; ze kreeg 6 flessen incl. eventuele nachtvoeding.. dus 5 flesjes met doorslapen... doordat ze ook iets meer krijgt komt ze op hetzelfde aantal voeding uit, alleen verdeeld in minder flesjes.... Toen ze niet meer wakker werd voor een fles heb ik alle flesjes langzaam opgehoogd naar 150cc en 5 schepjes zodat ze genoeg binnen krijgt..
Ik zou proberen. om haar de hele dag 135 cc te geven. en dan ook de tijd er tussen te proberen te reken. dus van 3 uur naar 3,5 uur. en als ze slaapt haar door te laten slapen en zo nog een half uur op te schuiven. ik zou ook proberen of de avond voeding later te geven. en anders zou ik haar savond's 150 aan bieden. en voeding verzwaren is NOOIT goed. dan eeder meer water er bij. om ze een verzadigt gevoel te geven. Maar dat is in dit geval niet nodig
heeft ze geen regeldagen?? is bij 6 weken hè hier ook aan t modderen met voedingen hoor ze rijgt 5 flessen van 135 / 4,5 omneo en 1 van 180 /6 (ja zoveel..) ze lijkt onverzadigbaar dus ik ga vandaag eens starten met mengen van omneo en standaard hopelijk trekt ze dan iets langer door op wat minder voeding