Flesvoeding koud geven

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vica86, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zijn er meer dames hier die de flesvoeding koud geven?

Mijn zoontje (6 maand) heeft besloten warme melk compleet te weigeren. Hij lijkt het ook niet lekker te vinden. Sommige pap soorten wilt hij nog wel hebben (met biscuit) maar andere weigert hij.
    Koud water dronk hij supergoed, dus ik ben gaan proberen de fles gewoon koud te geven... En verrek, hij vind het heerlijk.

Kan dit gewoon? De voeding klontert niet in koud water gelukkig.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb het wel eens vaker gezien, dus blijkbaar kan het.
    Maar Simone wil hem nog heel graag lekker warm.....

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou de kunstvoeding wel aanmaken zoals het aanbevolen wordt. Dat heeft te maken met de oplossing van alle voedingsstoffen en ingrediënten. Zo moeten sommige soorten zelfs in heet water worden aangemaakt, andere in lauw water enz. Bij het aanmaken in koud water gelden extra hygiene-voorschriften, want je hebt meer kans op bacteriën.

Dus als je voor het aanmaken de verpakking volgt, kun je fles daarna altijd koud laten worden en dan pas geven. (maar wel binnen 1 uur na het aanmaken)

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik warm t wel een beetje op, en laat het dan een beetje afkoelen, hier ook een dame die de melk niets vindt... Volgens mij kan t geen kwaad hoor.

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Volgens de kraamhulp kon het gewoon op kamer temperatuur dus mij lijkt het niet uit te maken.
    Fijn dat hij nu wel drinkt!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja mijn dochter wou geen melk meer met 8 maanden, ook geen pap meer. Zolang Vince het nog drinkt wil ik het wel geven. Ook omdat hij niet meer op zijn eigen lijn groeit maar gezakt is..

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik dacht weleens gehoord te hebben dat FV nr 2 wel koud kan en nr 1 niet?? Maar anders kan je het warm klaarmaken en af laten koelen en dan geven? Beter zo drinken dan niet drinken lijkt mij!

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog 1, ik vind het reuze handig om als we onderweg zijn de fles koud te geven.
    Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ze een periode had dat ze hier de voorkeur aan gaf (overdag). Nu maakt het haar niet meer zoveel uit, maar ze lust het nog steeds.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, ik heb wel het idee dat hij na een koude fles wat onrustig is.
    Maar aan de andere kant, warm drinkt hij hem echt niet!

Nu heb ik de kant en klaar papjes. Deze kunnen gewoon in de kast bewaard worden en zijn dus echt lauw. Deze drinkt hij ook. Dus ik hou het daar maar op.

10. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Ons meisje heeft ook besloten de melk bijna koud/lauw lekkerder te vinden. Ik dacht al dat het vreemd was, maar lees hier meerderen gelukkig ;).
    Ik heb het bij nutricia nagevraagd gisteren en je mag de voeding ook gewoon koud geven. Goed schudden en dan lost het evengoed op.
    Was geen probleem.

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Toen het zo warm was gaf ik het ook koud. En als we ergens heen gaan heb ik die kant en klare pakjes van nutrilon, die krijgt hij ook gewoon op kamertemperatuur.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad, je kunt kunstvoeding net als dagmelk koud drinken, maar dan bij voorkeur kantenklaar pakjes. Of het poeder met water van de kook aanmaken, aanvullen met koud water en onder stromende kraan laten koelen tot gewenste temperatuur. Ivm mogelijke bacteriële verontreiniging van het poeder is dat wel beter.

Deel Deze Pagina