sorry, maar wil toch even zeuren... ik lees nu toch ontzettend veel onderwerpen van mensen en als je die antwoorden ziet dan heb ik het idee dat elk cb iets anders zegt. waarom hebben ze geen vaste regels. dat er met de tijd bepaalde dingen veranderen vind ik niet raar, maar hoe wordt je onzeker. de een zegt dat ie dit wel mag, de andere zegt absoluut niet, zucht... is hier niemand die bij het cb werkt en het kan uitleggen? nou, genoeg gemopperd, hihi
Dat is nou precies de reden dat ik niet al te veel waarde hecht aan wat het cb zegt...de dingen waar ik een goed gevoel bij heb pik ik eruit en voor de rest ene oor in...
Tja, de wereld is nu eenmaal niet zwart wit. En er is niet 1 oplossing voor ieder probleem. Dus zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zie het CB ook echt als advies hoor. Als het mij aanstaat zal ik heus hun raad opvolgen. Maar als ik er zelf anders over denk, doe ik het toch zoals ik denk dat het goed is.
Hier net zo. Ik ga meer op mijn eigen gevoel af. Als ik twijfel, bel ik met het cb en tot nu toe geven ze mij nog steeds gelijk.
daar hebben jullie ook gelijk in, alleen als je een voedingsvraag stelt, bijv. van wat ze met een bepaalde leeftijd mogen en je krijgt steeds iets anders te horen, dan is dat wel erg verwarrend mijn cb zegt: absoluut geen diksap vor de 8e maand ivm gebit en te zoete smaak en andere cb zeggen: geen probleem!
Dat is toch echt een verschil van mening. Volg gewoon lekker je eigen gevoel hierin en kijk naar je kind. Er is geen wet van meden en perzen die zegt vanaf wanneer welk voedsel geschikt is. Kijk alleen maar eens naar verschillen in verschillende landen/culturen. Ik vind het niet zo raar hoor dat het ene cb wat anders zegt dan het andere. Ze zeggen nu toch ook wat anders dan 10 jaar geleden?
Ik hecht wel waarde aan wat het CB zegt, tot op zekere hoogte zeker wel. Ik vind dat het in grote lijnen best allemaal wel overeen komt, alleen verschillen de adviezen per kindje en dat is logisch. Zou niet best zijn als alle kindjes strak in hetzelfde regim opgevoed, gevoed en verzorgd moeten worden. Ik denk dat de zaken zo afwijken omdat elk kind verschillend is en er dus wel grote lijnen zitten in de adviezen maar die individueel afgestemd worden per kindje.