Hallo Heb een paar vraagjes... Ik ga straks flesvoeding geven en nu ben ik daar heel veel mee bezig... Je hebt allerlei verschillende soorten. Nou gebruikte iemand die wij kennen in het begin nutricia maar die is nu over gegaan op kruidvat merk... Zij vond het nogal een prijs verschil en had gehoord dat kruidvat net zo zo goed was... Die kleine van hun doet het er trouwens ook erg goed op. Heeft iemand hier ervaring mee of is er iemand die ook van kruidvat gebruikt ? Ook heb ik gezien dat de pakken lang houdbaar zijn dus wil betijds in gaan slaan... Nu weet ik alleen niet hoeveel ik het beste kan inslaan. Dit is ons 1ste kindje dus heb er verders geen ervaring mee. 1 hoe vaak per dag krijgt een pas geboren kindje de fles ? 2 hoeveel schepjes poeder ? 3 hoelang doe je ongeveer met 1 pak ? 4 is het verstandig om al uit voorzorg aan te schaffen tegen spugen en krampjes? gr marloes
Mijn zoontje begon met 20 cc om de drie uur, en dat werd elke dag 10 cc verhoogd. Wij deden in de eerste 2 a 3 weken 1 week met 1 pak. Wij zijn na 3 weken overgestapt op Friso comfort tegen spugen en krampjes. Inmiddels krijgt mijn zoontje 180 cc en om de fles een eetlepen rijstebloem.
Stijn krijgt ook kruidvat voeding en hij doet het er goed op, ben er zelf ook erg tevreden over.. Ik zou als ik jou was alleen niet te veel in slaan want het kan zijn dat je kleintje het niet lekker vind, ik heb namelijk van het cb gehoord dat er veel baby's zijn die de kruidvat voeding niet echt lekker vinden..
Hoi, je moet tellen op 1 pak per week, later wordt dat wat meer. Mijn vriendin geeft ook kruidvatvoeding en haar kindje doet het er perfect op. Ikzelf geef Similac. Da's ook niet zo'n duur merk en wel op veel plekken te krijgen, dat vind ik een voordeel. Ook zijn de nummers 2 en 3 (opvolgmelk) vaak 2 voor 10 Euro in de aanbieding. Of kruidvatvoeding ooit in de aanbieding komt weet ik niet. Ik zou zowiezo gewoon maar 1 pak kopen, want je hebt echt zo bijgekocht. En de eerste week/weken moet je man toch vaker naar de winkel voor van alles en nog wat is mijn ervaring.
Ik zou niet vt voren inslaan. Kan zijn dat je kindje speciale voeding nodig heeft (spugen, krampjes, extra, enz) en dan zit je met al die pakken.. Ik hoorde dat Kruitvat ongeveer hetzelfde is als Nutrilon. Ikzelf heb alleen ervaring met Friso.(ook verschillende varianten daarvan)
Kruidvat is zo goed als hetzelfde als Nutrilon. Nutrilon heeft er zelfs een rechtzaak van gemaakt, maar verloren. I k ben ook van plan om straks Kruidvat FV te geven. Haal gewoon alvast 1 pak in huis. De rest kan altijd nog!
Teun drinkt nu alweer een paar mnd kruitvat eerst ook nutrilon..maar ook vanwege de centje zijn wij overgestapt...en hij zit hier toch in het centrum... ik vroeg namelijk ook op het cb om overte stapeen naar een geodkoper merk en zei zeiden gelijk maar dan kan je ook kruitvat nemen net zo goed en minder duur...het is allemaal al duur genoeg... maar ik zou ook maar eerst 1 pak halen..wie weet lust de baby het niet suc6 met de laatste loodjes
Ik zou ook niet inslaan hoor, 1 pak is genoeg om mee te beginnen. Idd in het begin doe je ongeveer een week ermee, daarna wat korter en als je bijvoeding gaat geven weer iets langer. Alle soort FV zijn even goed, daar ben ik van overtuigd. Ze moeten allemaal aan strenge maatregelen voldoen anders mogen ze niet verkocht worden.
o oke super voor alle tips en antwoorden.... Ik ga dus niet in slaan. Haal gewoon 1 pak en de rest is idd zo gehaald als het moet. Nog 1 vraagje ... Van vele lees ik dat ze flesvoeding geven maar op een gegeven moment overstappen op dezelfde merk maar dan de hypoallergeen of die tegen krampjes en spugen. Is het dan niet net zo verstandig om die al meteen van begin af aan voor de zekerheid aan te schaffen ? Gr marloes
Als er allergieen in de familie voorkomen, of exceem, dan is het beter meteen met hypo of preventief allergeen te starten. Ik heb zelf ook het idee om bij een volgende meteen met Comfort (van Friso tegen krampjes) te starten. Jarissa heeft maar kort last gehad van krampjes maar ik vind het een drama. En aan andere voeding moeten ze eerst weer wennen. Nadeel van Comfort (of Omneo of andere varianten tegen krampjes) is dat het erg licht verteerbaar is. Baby's kunnen dus sneller honger krijgen.
zou niet teveel ervan in gaan slaan als ik jou was...ik heb indy eerst BV gegeven en met 4 weken ben ik over gaan stappen op Kruidvatvoeding, maar daar bleek ze dus allergisch voor te zijn (zat onder de pukkeltjes) nu heeft ze Friso en nergens meer last van! Ik had dat in eerste instantie niet in de gaten, want ik wilde overstappen omdat ze bij de kruidvat niet altijd de voeding op voorraad hadden en dat vond ik zwaar irritant...friso kun je overal krijgen en is helemaal niet veel duurder!
Hypo allergeen kun je niet naar overstappen. Als je kindje kans heeft op een allergie, moet je hier direct mee beginnen. Je mag dan niks anders geven, anders is het nut meteen weg. Je kunt het beste even overleggen met je VK of je hypo allergeen moet gaan geven of niet. Dat hebben ze overigens niet van het Kruidvat.
Méén je dit nu? Ik heb bijna 1 pak kruidvatvoeding gegeven maar omdat ik hoorde dat er gruwelijk veel allergieën aan mn man's kant van de fam zaten, ben ik overgestapt op Friso Hyperallergeen.. Maar dit heeft dus geen nut begrijp ik.. Heb ik t nu 'verpest' dan?
@ Patroeschka: zo is het mij wel verteld. Het werkt alleen preventief. Ik heb ff een stukje tekst voor je opgezocht van op de site van babyallergie.nl Maar op deze site staat ook dat de kruidvat extra care voeding ook geschikt is voor de preventie van allergie.
Ook ik ben tevreden gebruiker van kruidvat voeding. Sanne doet het er prima op.(en vind het ook lekker) Overgens hebben ze van kruitvat ook comfort en extra care!(comfort tegen kramjes en spugen en extra care is de hypo allegene voeding) Ik zelf geef gewoon de standaard. Het is allemaal al duur genoeg dus dat was voor mij de reden om over te stappen op de kruidvat voeding. Het scheelt ongeveer de helft in prijs met nutrilon! Zuigelingen voeding moet aan strikte door de overheid opgestelde eisen voldoen voordat het verkocht mag worden dus het is gewoon goed. Wat betreft je vragen: 1. een pasgeboren krijgt ongeveer 6-8x per dag een fles. (dag 1 en 2 is 6 flessen voldoende) Je begint met 10 cc op dag 1 per voeding en dat schroef je per dag op met 10 cc per voeding. Na een week wordt de voeding bepaald aan de hand van je kindje zijn gewicht. 2. Per 30 cc water 1 schep melkpoeder. 3. ik doe ongeveer 5 dagen met een pak maar Sanne zit ondertussen op 5 voedingen van 150 + 5 scheppen per keer. 4. Ik zelf vind dat niet nodig, Sanne heeft weing last van krampjes en van spugen al helemaal niet! Ik vind het dus gewoon zonde van het geld. Kijk eerst of je kindje het nodig heeft een ander pak is zo gehaald! Hypo allegeen is overgens wat anders, dat moet je vanaf de eerste voeding geven anders heeft hypo allegeen compleet geen zin.