Hallo, Even 3 vraagjes: 1. Waarom moet je eigenlijk de fles/fop-spenen na 6 weken alweer vervangen? Dat lijkt me wel heeeeeel snel. Kan toch ook wel na 2 maanden ofzo? Is makkelijker te onthouden namelijk... gewoon op een vaste datum... 2. Maakt het uit als je bij flesvoeding het poeder voor het verwarmen (in de flessenwarmer) al bij het water voegt? Of moet dat poeder persé ná het opwarmen (in de flessenwarmer) erbij? 3. Moet je fles altijd met zo'n flessenborstel schoonmaken of kan ie gewoon in de vaatwasser? En kan het speentje ook gewoon in de vaatwasser? Groetjes, Hanna76
Hallo Hanna, 1. Ik vervang mijn spenen ook niet elke 6 weken, maar idd ook na 2 maanden. Het spul kan door gebruik zacht worden en dan scheuren, de speen zou dan van het plastic af kunnen komen. Belangrijk dus om af en toe aan de fopspeen te trekken en kijken of de flesspenen geen scheurtjes hebben. Maar beide zijn hier nog nooit gebeurd! 2.Ik doe altijd het poeder er al in en dan pas in de flessen warmer. 3. Spenen en flessen mogen gewoon in de afwasmachiene. Als je een lang programma draait (boven de 65 graden) dan zijn ze gelijk gesteriliseerd. Anders daarna nog steriliseren. Groet Snoozie