Water koken, daar poeder in oplossen, aanvullen met koud water. Uitkoken deed ik in een pan en na 6 maanden gingen de flessen en de kolfspullen de vaatwasser in.
Top, thanx for sharing dames ! zoals ik t lees, hoef ik me dus voor nu niet gelijk in de kosten te gooien voor een magnetron, dat kan ik dan evt. uitstellen tot potjes fase.
Ik deed het eerst in de magnetron 15 sec ongeveer en klaar Maar nu heb ik andere voeding(friso comfort) en daar staat mer rooie dikke letters op de achterkant me gekookt water.. Voeding erin roeren en koud water enbij.. Nou ik vind et niks!! Heb zoon voedingstorentje.... Als ik het erin gooi... Plakt et aan de zijkanten van de fles door de hete damp en de voeding blijft geplakt aan de opening van t torentje ook door de warme stoom.... Ik gebruik veeeel liever de magnetron maarja
Wij deden het eerst altijd in de magnetron, maar daarna overgestapt op andere voeding die in kokend water op moest lossen, daarna koud water erbij.. gaat ook super goed hoor!
@ sam20, Misschien de voedingsbakjes van difrax proberen? Die 3 vaksbakjes zeg maar.. Wij hadden ook zo`n torentje maar ook die van difrax, en bij die van difrax heb je daar veel minder last van!
@ goldy toevallig stond ik daar gister nog mee in mn handen bij de kruidvat die kreeg je bij nummer 2/3 voeding.. Ging even vragen of ik m zo mocht kopen voor n paar euro.. Maar helaas
http://www.uwplein.nl/img/producten/300x300/137135.jpg deze bedoel ik hebben ze in verschillende kleurtjes en kun je gewoon kopen bij prenatal, kruidvat enz
Dat is ook afhankelijk van je voeding. Geef je bijvoorbeeld comford voeding of uuh hoe heet het, omneo ofzo dan moet je het vaak met kokend water aanmaken en dan aanvullen met koud. Andere voedingen kan je wel met warm water aanmaken. Wij gebruiken nu de waterkoker, ze drinkt nu nog maar 2 a 3x per dag een fles maar die eerste weken was de magnetron wel handig hoor, vooral 's nachts! Poedertorentje klaarzetten, water 30seconden oppiepen, poeder erbij en klaar. Maar ik zou er nooit een magnetron voor kopen hoor! Je kan voor de nachtvoedingen namelijk ook een thermoskannetje kokend water mee naar boven nemen en een poedertorentje, heet water en koud erbij tot goede temp ( heb je snel genoeg door ) poeder erbij en je hoeft de trap niet af. Warm water zou ik zelf niet gebruiken Waterbedrijf Vitens maar zoek maar eens op de waterleverancier in jou regio.
Ik doe het op de ouderwetse manier, in de waterkoker en even door laten koken dmv deksel omhoog, dan af laten koelen op temperatuur en dan gaat het bij mij de thermoskan in. Wanneer ik het nodig heb heb ik altijd warm gekookt water bij de hand. Dus ook als ik wegga. Het is mij opgevallen (weet niet of mijn theorie klopt) Dat mijn kinderen nooit aften en spruw ed hebben gehad, terwijl ik heel wat kindjes ken waarvan de ouders of warm water uit de kraan of koud kraanwater uit magnetron die hier regelmatig last van hebben. Kan ook toeval zijn, ik weet het niet. Ook het uitkoken doe ik elke dag in een pan met water, niet in de vaatwasser of iets dergelijks. Misschien ouderwets, maar bevalt prima zo
ik kook altijd water in de water koker, dat zet ik dan in flesjes in de koelkast. zo heb ik altijd gesteriliseerd water. pak dan de hoeveelheid water wat ik nodig hebt dan voeding erbij goed schudden en opwarmen in de magnetron of flessenwarmer!
Onze kraam gaf ook aan dat de (toen nog bij-)voeding gewoon met warm water mocht worden aangemaakt. Ik vond dit echter maar lastig (onze kraan is niet makkelijk in temperatuur te regelen), dus hebben een magnetron gekocht en deze gebruikt. Vinden dit echt ideaal. Gebruiken de magnetron nog steeds om 's avonds de beker (koe)melk warm te maken die Jesse voor het slapengaan nog steeds krijgt. Ook gebruiken we hem af en toe voor het opwarmen een potje.
ik gebruik ook alleen water uit de waterkoker... het afgekoelde water in de fles dan nieuw water in de koker en daar klein beetje van bij, heb gelijk de ideale temp. (wordt je steeds beter in om te schatten hoeveel je van wat nodig hebt... hier ook lekker ouderwets dus...
Heeft op een site van een waterleiding bedrijf gestaan dat kraambureaus hun advies verkeerd op hebben gevat. waterleidingbedrijven hadden aangegeven dat kraanwater tegenwoordig veilig genoeg was om babyvoeding mee aan te maken. een aantal kraambureau's hebben dit opgevat als: flesjes mogen aangemaakt worden met warm water. verkeerd dus. jammer dat sommige kramen dus niet zo up to date zijn. kan die pagina alleen niet terugvinden.
Ben benieuwd wat de kraam deze keer zal aangeven wanneer we het vragen. Overigens gaven ze op het consultatiebureau destijds hetzelfde aan als de kraam. Wel erg vreemd, al die verschillende adviezen. Wellicht dat het ook per gedeelte van het land verschilt. Het koude water hier op de Veluwe is ook van heel goede kwaliteit en smaakt stukken beter dan het kraanwater in andere delen van Nederland (en beter dan veel merken mineraalwater).
Waterbedrijf Vitens Hmm, dat is ook krom. Zoals ik het lees zou je geen warm kraanwater drinken ivm koper, lood en cadmium due mogelijk opgelost zouden kunnen zijn in het water, maar als je het warme kraanwater kookt kun je het daarna wel drinken. Alsof daarmee die stoffen uit het water verdwijnt... Beetje vreemd...
Warm kraanwater zou ik niet aanraden. Hier vanuit mn werk de richtlijn om koud stromend kraanwater op te warmen, daarna voeding erbij te doen, mengen en geven.
Ik doe ongeveer 120 cc koud kraanwater in de fles. En daar doe ik dan ongeveer 60 cc gekookt water bij. Zodat je 180 cc warm water hebt. Onderweg neem ik koud water mee en gekookt water in een thermosfles. Dan moet je wel andere verhoudingen hebben, omdat het gekookte water natuurlijk wat afkoelt. Ik zorg eerst dat het water op de juiste temp. is en daarna doe ik er pas poeder bij. Poeder mag geloof ik niet in te heet water.