trappelzak...wanneer en welke?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vissie, Sep 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi,

Jeroen ligt standaard iedere ochtend boven op zijn dekens en zet zich daar dan ook op af zodat hij helemaal bovenin de wieg ligt. Met zijn hoofd tegen de rand.

Nu zitten we er aan te denken om een trappelzak te gaan gebruiken. Zou dat helpen denken jullie? En kan dat al? Als je hem dan in de trappelzak onder de dekens doet, dan heeft hij geen broekje meer nodig denk ik hè? Of misschien van de winter?

Welke trappelzak zouden we dan moeten aaschaffen? Zijn die in veel verschillende maten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ja hoor dat kan al! wij hebben dat ook met 2 maanden gedaan kan zelfs al met maatje 50:)!
    kunnen ze het in ieder geval niet koud krijgen snachts...!
    wij hadden er 1 bij de H&M gekocht (bij onze prenatal hadden ze pas vanaf 70 cm en bij de H&M verkochten ze al vanaf maat 50)...
    ons zoontje ligt nu ook heerlijk in zijn slaapzakje, met een rompertje en daaroverheen een dun pyamaatje (lange broekspijpen en lange mouwen)
    tegen de tijd dat het wat kouder wordt (late herfst/winter) dan doe ik wel zijn dekentje over hem heen en zal ik zijn mouwen op zijn slaapzakje ritsen...
    (wel handig om eentej met afritsbare mouwen aan te schaffen...)
    succes!

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Dus als hij in zijn slaapzakje ligt dan doe je geen deken meer over hem heen, begrijp ik dat goed?

Ik zal eens online snuffelen!

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    zelf doe ik dat nog niet nee, maar straks als het kouder wordt zal ik dat wel doen (het is nu zon 19 a 20 graden op zijn kamertje ) en dus is een pyama met slaapzak (is wel redelijk dikke slaapzak) genoeg
    maar anders voel je toch even voordta je zelft gaat slapen in zijn nekkie....kan ej altyd nog een lakentje of eventueel een dekentje over hem heen doen...

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij doen wel een dekentje over dano heen, die ligt in zijn pyjama in een trappelzak en dan een dun dekentje

ik voel vaak in zijn nekje en die is normaal. soms zelfs wat koel. maar dat verschilt per kindje denk ik.

maar het is absoluut een aanrader een slaapzakje wij hebben hem ook aangeschaft vanwege het wegtrappen van de dekens.

6. lieff

lieff Actief lid

Nov 8, 2006
    292
    0
    0
    Wij hebben Norah ook al een paar weekjes in een slaapzakje liggen om dezelfde reden als Jeroen. Ik heb hem bij de Hema gehaald, daar zijn de armsgaten klein van.
    Zij heeft een romper met pyama aan en ligt wel onder een dekentje en heeft het eigenlijk nooit te warm.

7. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Siem heeft ook al twee weken een slaapzakje, om dezelde reden. Bij de Hema hebben ze fijne badstoffen, vanaf maat 50.

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    dames bedankt voor de info. Ik ga vanmiddag maar eens naar de Hema denk ik!

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Jesper draagt 's avonds de trappelzak van de hema. Is een fijne kleine. Kleine arm gaten heeft die ook. Ook fijn is dat die gewoon heet gewassen mag worden en in de droger hahaha. Hij draagt m alleen 's nachts, omdat ie dan langer in bed ligt dan overdag. Oja en hij heeft geen broekje aan maar ligt wel onder de deken.

Share This Page