flesvoeding maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daar is nog wel wat aan te doen hoor!

Heb je er al eens aan gedacht om een weekendje te gaan regelen?
    Samen met de kleine in bed, veel huid-op-huid-contact en elke 2 uur aanleggen. Tijdens het voeden borstcompressie toepassen en dat weekeinde de fles helemaal achterwege laten, maar je borsten het werk laten doen.

Heb je al eens contact gehad met iemand van VBN/LLL of een lactatiekundige?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is dus de minst goede volgorde.
    De goede volgorde is: water in de fles, opwarmen in magnetron, poeder erbij, roeren of schudden, klaar.

In Nederland heb je geen Evian nodig, maar kun je gewoon kraanwater nemen. Dat is veiliger.

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Doe het al 6 maanden zo en werkt perfect, ieder zijn ding he!
    Hier kan je ook kraanwater nemen maar dat vind ik maar niets, drink ik zelf ook niet van.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @dirksmama...het drinken aan de borst is het grote probleem helaas...hij drinkt heel kort steeds...en als ik hem afgekolfde aabiedt dan drinkt ie veel...(heb 2 afgekolfde bv bij mekaar gedaan en de hele fles ging moeiteloos op)....heb vn8 aangelegd en nu sochtends al 2 x...maar hij vindt het na paar minuutjes genoeg steeds....:( alsof ie liever uit de fles drinkt:(
    ben nu maarweer aan t kolven ....blijft mijn bv tenminste nog enigszins op gang....

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Misschien ben ik wel heeeel lui, maar ik doe warm water uit de kraan, precies op goede temp, dan peoder erbij en schudden maar. En dan aanvallen!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je wel eens van borstcompressie gehoord?
    Dat is een soort diepe massage van je borst tijdens het voeden waardoor je kind meer en sneller melk krijgt die vetter en verzadigender is.
    Je moet de fles verder ook niet te 'leuk' maken, als je bv wilt blijven geven moet je alleen maar een newbornspeen gebruiken, zodat ie aan de fles net zo hard moet werken als aan de borst.

Ik zie dat je in Den Haag woont, in die omgeving zitten meerdere contactpersonen van VBN, die je vast verder kunnen helpen.

7. warm water is slechter dan koud water want daar zitten meer bacterien in.
    kraan water is goed, slim om die eerst in de magnetron te zetten als de fles dan te heet wordt kun je er wat uit doen en dan gewoon koud water bij doen. ik denk dat een magnetron makkelijker is omdat dat sneller gaat en je kindje niet zo lang hoeft te wachten als hij/zij honger heeft als met een flessenwarmer.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Sinds onze vakantie vorige week doe ik in een fles voor 150/5 de volgende verhouding. De helft gekookt water en de helft afgekoeld gekookt water uit de koelkast. Poeder erbij en schudden maar. De temperatuur controleer ik nog wel maar is meestal goed. Dit is ook handig voor een flesje onderweg, thermoskan met gekookt water en een flesje spa blauw (als het water in de thermoskan iets is afgekoeld wordt de verhouding 50/50 natuurlijk iets anders).

9. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik kook 's morgens het water al... en dat laat ik gewoon afgekoeld in de koker zitten en pak daar uit wat ik nodig heb, dit warm ik op in de magnetron en daarna doe ik er de poeder pas bij.

Soms kook ik 't ook... doe ik 50% gekookt, poeder erbij en dan de andere 50% gewoon koud water uit de kraan... Maar meestal wel gekookt, ivm bacterien.

Mijn kraamverzorgster raadde dit in iedergeval ook aan... ik ben in april dit jaar bevallen.

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik doe altijd 110cc koud water uit de kraan en 70cc gekookt water in een fles.
    precies de juiste temp. ;)

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat ingewikkeld allemaal... ;)
    Hier koud kraanwater opwarmen in de magnetron, poeder erbij en aanvallen!
    Er zal vast wel ergens een bacterietje zitten, maar dat is goed voor de weerstand zeg ik altijd maar.
    Verder hou ik de flessen en spenen goed schoon, dan ga ik echt geen pakken water kopen of water koken!

12. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ik kook iedere dag water en die doe ik in een kan in de koelkast. Opwarmen in de magnetron, poeder erbij en klaar is kees.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij kregen deze week te horen van de kraamzorg dat de regels omtrend flesvoeding onlangs zijn aangepast.

het is echt supersimpel geworden.

je vult het flesje met de juiste hoeveelheid koud kraanwater, even in de magnetron, poeder erbij, doorroeren met vork, ff checken op je pols en klaar!

na gebruik flesje omspoelen met koud water, 1 maal per dag een sopje, en op zijn kop wegzetten.
    de flessen en spenen hoeven ook niet meer gesteriliseerd te worden en hoeven ook niet meer in de koeling.

kortom de regels zijn allemaal versoepeld!

liefs joyce

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    da's dan bij jullie instelling, maar nie bij alemaal. De kv-fabrikanten adviseren nog steeds gekookt water en dagelijks steriliseren.

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    volgens mij wordt dit afgeraden omdat er veel meer bacterien in warm water zitten

ik doe gewoon koud water uit de kraam, opwarmen in de magnetron, poeder erbij en klaar

zo deed ik het bij mijn eerste (bijna 3) en bij mijn tweede (3 maand) en dit was beide keren nog de manier van de kraamhulp
    water koken hoeft hier niet
    maar flesjes en spenen kook ik nog wel uit vind ik zelf ook prettiger

16. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    wij doen ongekookt koud water in de magnetron, opwarmen en dan poeder erbij

17. Idd zo heb ik het ook altijd gedaan en mijn kids zijn er nooit ziek van geworden.
    Ik denk juist dat ze ziek worden als ze opeens gewoon ongekookt water krijgen.
    Omdat ze niet aan de bacterien gewend zijn..

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Da's onzin. Op het Friso pak staat namelijk bij het klaarmaken van de flesvoeding dat je koud kraanwater kan gebruiken (en opwarmen in de magnetron)!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je Nutricia belt zeggen ze je nog steeds afgekookt water te nemen. Het gaat nu over de nummer 1 voeding. Voor opvolgmelk zeggen ze weer andere dingen.

20. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Je zal inmiddels al wel gebeld hebben...? Ik heb dit destijds gevraagd op het CB, het antwoord was; als je meer dan de helft van de voedingen KV geeft hoef je geen vitamine meer bij te geven!

Groetjes Six

Deel Deze Pagina