Heb een paar vraagjes voor jullie want ik weet even niet wat te doen... Zoë is geen grote drinker en krijgt dan ook per fles 150 cc. Sinds 2 weken laat ze van die 150 cc vaak 30 cc staan. Wel eet ze sinds die tijd wat meer groente of fruithap! Nu heb ik vandaag een 3 speen van Avent geprobeerd maar toen had ze met 5 minuten haar fles leeg van 150 cc en vroeg ze om meer... 5 minuten is toch veels te snel? Moet ik het dan toch maar houden bij de 2 speen? Of 180 cc in haar fles doen met de 3 speen? Ook vraag ik me af hoelang we nog rond 22 uur een laatste voeding moeten geven... Rond dit tijdstip moeten we haar altijd wekken en krijgt ze 120 cc, soms gaat dit op maar soms ook niet! Ben bang dat als we die laatste voeding weglaten dat ze te weinig binnen krijgt over een hele dag omdat ze al zo'n kleine drinker is! Wie kan me helpen want weet even niet wat ik moet doen met die spenen en haar laatste voeding... Tnx alvast!
Als je kindje de fles in 5 minuten leeg heeft, is dat veel te snel. Dus dan kun je beter de andere speen er weer op zetten. Op hoeveel voedingen zit je nu per dag? Rond 4 maanden mag je over naar 4 voedingen per dag. Rond 8-9 maanden kom je op drie voedingen uit. Ze is nu nog te jong om al op 3 voedingen te zitten. Afgezien daarvan zou je een keer kunnen proberen om de laatste voeding weg te laten en dan de flessen overdag wat ophogen, zodat ze overdag wel de juiste hoeveelheid binnenkrijgt. En dan zie je vanzelf hoe ze erop reageert. Als het nog niet kan, zal ze 's nachts weer voor een voeding komen. Dat is gewoon even uitproberen.
Ze krijgt nu 5 flessen van 150cc? Dan zou ik die 5e fles er 's avonds toch inhouden. Want anders zit je wel erg laag qua hoeveelheid overdag. Wij hebben C gewekt tot hij 7 maanden was. Toen is zijn slaapritme zo veranderd dat hij die laatste fles voor zijn bedtijd om 8 uur kon hebben, ipv 22.00. Hoe reageerde ze op die 180cc trouwens? Viel het goed, of kreeg ze buikpijn/mondjes terug. Aan de ene kant is het fijn dat ze wat meer drinkt, maar waarschijnlijk is 150cc toch haar natuurlijke max..
Hoi hoi jah ze krijgt nog 5 voedingen, dat hebben we zo gehouden omdat ze zo weinig drinkt! Ze drinkt gewoon niet meer... Maar dan vraag ik me af wanneer je dan de laatste fles wel weg kan laten want als ze niet meer op krijgt blijft dat een probleem! De speen 2 heb ik er maar weer opgezet want 5 minuten is wel te snel zoals jullie al zeiden... Nou anders moeten we het er toch maar over gaan hebben bij het cb hoe anderen dat dan doen met kindjes die weinig drinken per fles?!?! Tnx in ieder geval voor de antwoorden!
Ik zou die 5e fles er nog inhouden met deze getallen. Ze is bijna 6 maanden, dus dan kan je ook over op opvolgmelk. Dat is nog meer verzadigend. Dan is er een kans dat ze die 5e fles helemaal niet meer hoeft. Zeker als je ook vaste voeding aanbied. Standaard is het advies 600cc opvolgmelk vanaf 6 maanden. Daar zou je dan met 4 flessen goed op zitten. Het is dan alleen wel even uitzoeken of ze die nog wil naast de vaste voeding.
Hallo, Wat herkenbaar. Hier drinkt ons zoontje Hidde( bijna 5 mnd) ook erg slecht. Hij krijgt sinds kort 4 flessen aangeboden van 240ml maar drinkt ze nooit leeg. Meestal drinkt hij over het algemeen 190 per keer. Wij gebruiken speen Avent 4 omdat hij vrij veel nutriton krijgt. Dat gaat redelijk maar wij zijn ook verschrikkelijk aan het knoeien geweest met het zoeken van de juiste speen. Ook hier zitten we met een laatste fles waarvoor wij hem wakker moeten maken. Drinkt deze dan niet leeg met gevolg dat hij 'snachts erg onrustig slaapt. Maar wat jou vragen betreft idd is 5 min te snel. Dan kunnen ze buikpijn krijgen en erg onrustig worden omdat ze dan nog niet aan hun zuigbehoefte hebben voldaan. Maar aan de andere kant drinkt ze dus dan wel haar fles leeg en kun je misschien bij een halve fles kunnen stoppen om tussendoor een boertje te laten doen en dan even op de fopspeen te laten zuigen (als ze die gebruikt) Hebben wij ook een tijdje gedaan en dan gingen we later weer verder. De laatse voeding heb ik dus niet echt een antwoord op, zitten we zelf ook nog mee. In ieder geval succes. Groetjes
We zijn bij het CB geweest en die gaven aan dat we de laatste voeding weg kunnen laten omdat ze goed groeit! We moeten wel in de gaten houden dat ze voldoende blijft plassen... Het scheelt ook dat ze nu goed fruit en groente eet en dat we tussendoor ook andere dranken aan bieden(diksap en thee) Thiesje succes met jullie ventje en zijn drinken!