Welke vaste voeding voor baby zonder tanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jaime1709, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaime1709

Jaime1709 Lid

5 dec 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag over het klaarmaken van voeding voor mijn zoontje.
    Hij is bijna 10 maanden, maar er is nog geen tandje in zicht..

Ik wil hem graag wat meer aanbieden dan grof gepureerde aardappelen met groenten en vlees. Kan een baby zonder tanden al rijst of kleine stukjes pasta eten zonder het fijn te pureren?

Zijn schema ziet er als volgt uit:

07:00 fles 180cc Nutrilon + 5 scheppen rijstebloem
    09:30 200 gr fruit
    12:30 blokjes boterham met smeerbeleg + 120cc Nutrilon
    14:00 koekje/rijstewafel/soepstengel en 60cc thee/water/onbewerkt kokoswater
    18:00 200 gr avondeten + yoghurt + 90cc diksap
    21:00 fles 180cc Nutrilon + 5 scheppen rijstebloem

Ik zou graag wat tips willen....

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor je vraag op het forum. Het dagmenu van je kleine ziet er goed uit.

Als afwisseling kun je gerust eens een maaltijd met rijst of kleine stukjes pasta aanbieden. Bouw het rustig op (van fijn gepureerd naar steeds iets grover). Vind je het nog spannend om zelf maaltijden te bereiden, kies dan gerust voor onze Olvarit maaltijden. Olvarit heeft een duidelijke structuuropbouw, dit is belangrijk voor de ontwikkeling van de mondmotoriek. Een goede ontwikkeling van de mondmotoriek is onder andere belangrijk voor de spraakontwikkeling.

Ik lees dat je momenteel nog de Bambix rijstebloem geeft, dit mag je vanaf deze leeftijd vervangen voor een grovere pap zoals de Bambix licht volkoren (8+). Bambix heeft voor iedere stap een pap, waarin de vezelstructuur mooi is afgestemd op de ontwikkeling van de darmen in iedere fase. Vezels zijn belangrijk voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Uiteraard ook gemakkelijk te eten zonder tandjes ;)!

Groetjes Ginger
    Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina