voedingsdrama...

Discussion in 'Flesvoeding' started by MissSol, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hoihoi,
    Ik hoop hier wat ervaringen te kunnen delen. Ons mannetje is nu bijna 11 weken oud en na al heel wat problemen is sinds een aantal weken bijna elk flesje nu een drama. Hij krijgt al vanaf het begin af aan de fles en heeft nooit echt lekker ze flesjes opgedronken maar sinds kort is de fles echt een reden tot huilen en krijsen echt zo zielig. Eindelijk zijn wij de krampjes de baas en nu dit weer.
    Soms drinkt hij een flesje wel zonder problemen leeg maar 9 van de 10 flessen gaat het gepaard met moeilijk drinken, verslikken en dan 10-20min heel woest worden en echt heel hard huilen en krijsen. De ene keer heeft hij dit al zodra hij de fles ziet en de andere keer pas na 1/4 van de fles.
    Omdat hij daarnaast ook veel spuugde werd gedacht aan reflux en heeft hij nu motillium gekregen, hij spuugd wel minder maar het moeilijk drinken blijft. Hij is buiten ze flessen om wel heel vrolijk en lijkt goed te groeien, maar het is zo vermoeiend dat ik nooit iemand anders de fles kan laten geven, zelfs mijn vriend krijgt het amper voor mekaar en dan drinkt hij bijna niks. Ik durf hierdoor amper de deur uit te gaan met hem omdat ik niet ergens anders dan thuis de fles wil geven.
    Herkennen mensen dit?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik heb 2 slecht etende kinderen gehad. Ook reflux en de jongste heeft er KMA bij.
    Ze dronken ook nauwelijks. Als ze dronken heel onrustig. Ze hadden de hoogste medicatie van motilium en nexium. Groeide niet tot nauwelijks.
    Bij de jongste kwamen we er pas na 8mnd achter dat hij KMA had. Ik zelf dacht het al met 10 weken. (gifgroene ontlasting, overtrekken tijdens de voeding, veel huilen enz) Hij heeft nu al een x of 8 een sonde gehad omdat hij nu voeding weigert als hij pijn heeft.

Misschien eens naar koemelkvrije voeding vragen bij de ka. Reflux en KMA gaan ook vaak samen.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    Hier ook n onrustige drinker. Heb je al nutriton geprobeerd? Ik geef nog bv en denk weleens dat ze te gulzig drinkt,daardoor veel lucht hapt en dit onrust geeft. Of dat ze wil poepen maar t niet lukt en dus last heeft van haar buikje tijdens drinken...ik heb nog geen antw wat t is. Mijn zoon had dit ook als baby en kreeg op 2mnd eczeem erbij,op 5mnd nutrimagen geprobeerd en werd toen pas rustoger.....krampjes,reflux,gulzig drinken,evt reactie op koemelk..t kan allemaal. Volg je moederinstinct en ga n huisarts. Doe de test op koemelkallergie.nl, print uitslag en neem deze mmee. Succes

4. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    misschien is het een idee om naar een prelogopedist te gaan. Zij onderzoeken hoe de drinktechniek is en geven daar advies over. mijn zoontje is prematuur geboren en had ook moeilijkheden met drinken. natuurlijk niet vergelijkbaar maar ook op tijd geboren kinderen kunnen een premature drinktechniek hebben, verslikken en onrustig drinken past daar ook bij. omdat hij natuurlijk wel honger heeft kan hij daardoor natuurlijk woest worden.

succes

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Heb je ooit andere (dikkere) voeding geprobeerd? Andere flesjes/speentjes? Denk je dat de voeding te snel gaat? Ik ken motillium niet, maar volgens mij zijn er geen medicijnen tegen reflux, alleen tegen de klachten die het kan geven (pijnlijke slokdarm). Dikkere voeding kan wel helpen tegen reflux..

6. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    We hebben al zoveel geprobeerd... We zijn in overleg met de ha sinds een week overgestapt op nutrilon pepti en hierdoor is hij wel een stukje rustiger geworden, buiten de voedingen om is hij rustig en vrolijk en slaapt ook wel redelijk goed snachts sinds de pepti. Ik gaf altijd de nutriton maar ben sinds vorige week pure jbpm gaan geven omdat sommige kindjes op de toevoegingen reageren.
    Verschillende flesjes en speentjes geprobeerd zoals difrax, avent, dhr browns. Momenteel lijkt de dental speen van difrax het fijnste te gaan alleen is het gaatje zo klein dat er maar weinig uit komt dus zo maar een maatje groter halen kijken of dat beter gaat.
    Vandaag overleg gehad met het cb en gehad om inderdaad te gaan kijken naar zijn drinktechniek, morgen eerst maar eens wegen om te kijken of hij nog wel genoeg aankomt en dan ga ik dat verder bespreken en ze gaan ook even zijn mondje bekijken, ik heb het idee dat er wat witte aanslag op zijn gehemelte, misschien toch spruw? We zijn al 3x bij ha geweest en die heeft hem eigenlijk helemaal niet bekeken alleen aan de hand van ons verhaal heeft ie medicijnen voorgeschreven.
    Vraag me ook af of het zijn slokdarm is omdat hij verder gewoon heel rustig is en niet veel last van het spugen lijkt te hebben.
    Het is vermoeiend omdat ik minimaal een uur met een fles bezig ben en het dus niet aan iemand anders over kan dragen, want dan drinkt ie echt bijna niks. Gelukkig geniet ik ook als hij weer vrolijk zit te lachen en is het verder echt een heerlijk ventje, alleen zou het wel eens fijn zijn om van het voeden te genieten, zie er nu elke keer tegen op....

7. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Vandaag bij het cb geweest en meneertje groeit als kool, ben er echt verbaast over want elke dag krijg ik er met moeite maar rond de 700cc in terwijl hij echt wel zeker 900cc zou moeten drinken.... Niks in zijn mondje te zien... Ik moet me dus niet zo druk maken en het gewoon aan hem over laten, wil ie niet meer drinken dan maar niet... Vanmorgen vroeg heeft hij zijn flesje in 15min leeg gedronken, de vorige fles weer met moeite 50cc erin gekregen, ik snap echt helemaal niks van mijn kind op dit moment hoor. Hopelijk is het gewoon een fase en komt er snel weer een beetje ritme en rust in....

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hij groeit inderdaad heel goed. Onze dochter is nu 3 maanden, geboren met 3975 gram (wel afgevallen tot 3600 gram). En weegt nu 5010 gram. Ze drinkt 4x180/6 en 1x90/3. Zonder problemen, soms laat ze een bodempje staan.
    Toch typisch dat elk kindje zo anders is.. Onze oudste was ook verschrikkelijk met drinken. Bij haar zijn we met 4 maanden 's avonds rijstebloempap met een lepel gaan geven. Gewoon om er iets in te krijgen. En dat ging een stuk beter dan drinken met de fles..

9. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik moet het ff van me afschrijven hoor, het ging wel redelijk met meneer de afgelopen 2 weken maar sinds maandag is het weer een drama het drinken. Hij dronk steeds rond de 600-700cc op een dag en nu krijg ik er nog maar rond de 500(soms nog minder) in, waarvan hij ook nog een deel uitspuugt. Ik word er echt een beetje moedeloos van en durf nog amper een fles aan te bieden omdat dat voor meneer gelijk een reden is om boos te worden en van streek te raken. Het slapen gaat wel goed en buiten de flessen om is hij best vrolijk. Omdat hij elke keer ook goed groeide word ik niet echt serieus genomen bij de HA en CB en heb dus niet zo'n zin om daar weer met me verhaal heen te gaan. Hij heeft momenteel ook niet erg veel plasluiers, wanneer moet ik me hier zorgen om gaan maken?
    Wat is jullie ervaring met vroeg al bijvoeding te gaan geven? Ik ben nl bang dat hij dan weer krampjes gaat krijgen omdat hij erg gevoelige darmpjes heeft, hij krijgt nu pepti en daardoor zijn zijn krampjes behoorlijk minder geworden.

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    jeetje meid wat vervelend! Ik lees nu ook mijn reactie terug, mijn dochter drinkt ook nog steeds onrustig, ene fles wel en de andere weer niet. Soms stopt ze als ze hooguit 70cc heeft gedronken...als we het dan nog een x proberen, begint ze te huilen, te trappelen en soms hapt ze wel naar de speen maar drinkt ze huilend een paar slokken .
    vandaag gaat het tot heden trouwens wel goed:(

mijn onderbuik zegt bij mijn dochter: ze reageert op de melk, ze drinkt het hoognodige en niet meer. Dat ze groeit, komt doordat wij waarschijnlijk gewoon doorzetten met de fles geven. En dat doe jij ook: jij doet een uur lang je best voor de fles...dus groeit je kindje!
    maar wat als je dat nu niet had gedaan??

ik zit eigenlijk te wachten totdat dochterlief eczeem gaat krijgen, stom he...want ik weet wat ik dan ga doen: naar de huisarts en dan wil ik Nutrimagen gaan proberen. Waarom ik dat nu niet al doe? Ik ben bang dat ik spoken zie, want ook mijn dochter is tussen de flessen door heel vrolijk en t slapen gaat 's nachts goed (overdag zou beter mogen maar ach...) Ik denk wel dat ze last heeft van zure oprispingen, maar dat gaat vaak toch rond de 3 maanden vanzelf over?

Wat ik zou doen als ik jou was: toch weer naar de HA, en zeggen dat je het niet kan accepteren hoe het nu gaat en dat je Nutrimagen gaat proberen. En als je daarmee verbetering ziet binnen 2 weken, je dan een provocatietest wil doen. Als die positief is, dus je kindje reageert dan weer door onrustig te drinken, dan krijg je van de HA een machtiging zodat de dure melk vergoed wordt.

Pepti werkt vaak maar voor een paar weekjes, je ziet dat het niet sterk genoeg is en de klachten terugkomen.

Hoe zijn de poepluiers van je kindje?

En oja, je kindje MOET elke luier geplast hebben (elke 3 a 4 uur dus). Is dat niet zo, dan drinkt je kindje te weinig / of net aan genoeg.
    Volg je moederinstinct en laat je niet inpakken door de HA!
    Je kan natuurlijk ook op eigen houtje de Nutrimagen proberen maar t lijkt mij goed dat je de HA er wel even van op de hoogte stelt.

11. adi

adi Niet meer actief

Je kunt altijd zelf Nutramigen halen bij de apotheek om een week of twee te proberen en kijken hoe het dan gaat. Het gaat niet op recept of zo.

TS: heb je geprobeerd om 'de fles leeg drinken' los te laten, maar te kijken waar hij zelf om vraagt? Dus stoppen als hij niet meer wil en vaker aanbieden. Misschien kan hij grotere hoeveelheden niet vedragen.

12. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Hai, ik ken dit probleem maar al te goed..!
    Mijn dochter (nu 5,5, maand) heeft amper normaal gedronken. Aan de borst ging slecht, afgekolfd uit de fles ook moeizaam. Was ook een uur bezig, vaak gepaard met huilen en onrustig trappelen.
    Bij de huisarts geweest en de kinderarts. Uiteindelijk bleek ze spruw te hebben.(Werd in eerste instantie niet opgemerkt) Maar het moeizame drinken bleef. Ze dronk ook vaak een fles in 2 keer. Dus niet in een keer een voeding.Live aan de borst drinken was een drama.

Wat bij ons heeft geholpen is eerst uitsluiten of ze ergens last van heeft. Daarna heb ik het volledig geaccepteerd dat ze moeilijk drinkt. ( Dit kon ik pas accepteren toen het huilen tijdens de fles stopte, ze had dus geen pijn meer o.i.d.) Ik volg haar volledig, geef haar voeding wanneer ze wil. Ik probeer er een ritme in te houden (voeden, slapen, spelen) maar ze drinkt nou eenmaal zoals ze drinkt..Ik moet er wel bij zeggen dat het beter gaat naarmate ze ouder wordt. Ze groeit ook goed, dus ze regelt het zelf.
    Ik begrijp hoe je je voelt!
    Groeten!

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Dit had ik kunnen schrijven! Het lijkt toch wel op koemelkallergie! Hier groeide ze ook goed maar toen begon de ellende exact zoals jij beschrijft! Ze reageerde toen op de dieetvoeding en wilde zooooo graag drinken maar haar hele lijfje protesteerde. Ik ben ook bij de ha geweest en die zei doodleuk dat een kind zelf wel aangeeft als het honger heeft.
    Een verwijzing voor de ka kregen we niet. Uiteindelijk een andere huisarts genomen en hij gaf meteen de verwijzing. Inmiddels is ze 1 en heeft nog steeds kma helaas. Vraag een verwijzing!!!!

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Of zoek ook een andere huisarts! Hier kreeg ze tijdens het slechte drinken een buikgriepvirus en was in 1 dag uitgedroogd en heeft 5 dagen met een neussonde in het zh gelegen. Woest was en ben ik nog omdat het niet gehoeven had als ze ons serieus genomen hadden. Jullie hebben ook genoeg getobt. Start niet met bijvoeding dat is de oplossing niet. Je kan het misschien ook via een dietiste spelen die kan ook dieetvoeding voorschrijven. Neem in ieder geval geen genoegen met deze situatie!

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik zou toch nog eens een ander flesje proberen, het heeft hier ook moeite gekost om de goede fles te vinden en dat bleek de dr Brown te zijn.
    mijn advies: ga terug naar je ha en vraag een vewijzing naar de kinderarts, een huisarts mag je dit niet weigeren.
    mijn meisje heeft ook KMA (dronk ook wel lastig maar niet zo lastig als jij beschrijft) en sinds ze Neocate krijgt is het allemaal opgelost.
    je moet er toch niet aan denken dat je manneke pijn heeft tijdens het drinken :(

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik herken het van mijn zoontje.
    De eerste 2,5 maand is drama geweest om een fles te geven. Ik zag zo op tegen de tijd dat hij aangaf dat hij honger begon te krijgen: Huilen, weigeren om te drinken, paar slokjes nemen, en weer huilen. Vond er echt geen ruk aan om hem de fles te moeten geven.

Hij had al medicatie voor reflux en stond op Pepti ivm verdenking op KMA. Ik had niet het idee dat het aan zijn reflux lag, maar hij kon de speen niet lekker vastpakken en in zijn mond houden.
    Alle flessen geprobeerd die in de winkel te verkrijgen zijn (behalve de breastflow en Medela).
    Uitgekomen op de flessen van MAM. Deze hebben een geen ronde speen, maar meer plat: Nooit meer drama gehad!

17. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    #17 MissSol, Sep 20, 2012
    Last edited: Sep 20, 2012
    bedankt voor jullie reacties, voelt fijn om begrepen te worden! Net weer een drama gehad met de fles en ik ben het nu echt zat aan het raken! Gisteravond en vanmorgen ging het wel redelijk goed met drinken maar overdag lukt het me gewoon niet meer. Eerst werkte het nog om te gaan wandelen, te wiegen enzo met hem tijdens de fles maar ook dat lukt allemaal niet meer en meneer is ook zo zwaar dat ik het niet trek om een uur rond te lopen met meneer en ze flesje. Hij was vanmorgen ook heel vrolijk en ik doe zijn slabbetje om en hij begint al te morren en dan ziet hij de fles en gelijk helemaal overstuur, hij heeft uiteindelijk 70cc net nog gedronken maar wel helemaal overstuur en mama ook redelijk over der toeren en bovendien komt er nu weer een hoop terug. Een plasluier is de laatste dagen ver te zoeken, hooguit nog 2 a 3 matige plasluiers op een dag. Poepen ging wel redelijk maar ook dat gaat niet meer helemaal lekker, normaal elke dag en nu slaat hij vaak 1 a 2 dagen over en heeft veel last van winderigheid.
    Mijn vriend heeft de huisarts gebeld en overleg gehad met de assistente en we kunnen vanmiddag pas terug bellen want moet eerst weer overlegt worden.
    Andere flesjes lost helaas niks op bij hem, we hebben al zoveel geprobeerd en als hij wil drinken dan pakt hij de speen prima vast! Ik ben echt gek op me kleintje maar het is wel heel vermoeiend zo en de fles geven is echt niet leuk meer, tis niet leuk om te zien dat zo'n vrolijk en lief mannetje zo overstuur raakt! Of ik nou 5 of meer flesjes geeft, hij raakt overdag constant overstuur en ik ben altijd lang bezig erna om hem rechtop te houden omdat ik hem niet plat kan leggen vanwege zijn reflux, ook met kleinere porties spuugt hij en hij gaat er over de dag gezien ook niet meer door drinken.

18. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

19. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Morgenochtend maar weer eens op bezoek bij de huisarts, vandaag zit er een vervanger en omdat het al langer speelt toch maar naar onze eigen huisarts, hoop zo dat meneertje weer een beetje gaat drinken....

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    hoe is het afgelopen bij de huisarts?

Share This Page