Flesvoeding met gekookt water of niet? Meningen gevraagd!

Discussion in 'Flesvoeding' started by dannybianca, Sep 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Heb hier 1x warm water uit de kraan gebruikt, maar dat was eigenlijk uit luiheid ;) had geen zin om het flesje op te waren beneden! maar ja daarna voelde ik me er schuldig over, dus heb nu altijd een thermoskan heet water boven staan voor de nachtvoeding! En voor de rest altijd koud water en dan opwarmen in de magnetron laat altijd eerst het koud water even lopen!

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    ik zou poeder niet oplossen in heet water, dan gaat toch een hoop kapot hoor. hier gewoon warm kraanwater, dat deed de kraamhulp hier ook. toch vreemd dat zoveel kraamhulpen het niet goed doen...... enne, fv is niet altijd een keuze hoor, maar ook al is dat wel zo, het is niet blootstellen aan vergif hoor.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Natuurlijk is het geen vergif. Het is eten voor je kind. En met eten voor je kind kun je als ze zo jong zijn niet voorzichtig genoeg zijn! Heet water is de beste manier om op te lossen, er gaan echt geen voedingsstoffen 'kapot', het enige dat uitgeschakeld wordt zijn bacteriën waar een kind ziek van kan worden (en helaas, poeder kan niet steriel gemaakt en bewaard worden, daarom moet je er voorzichtig mee omgaan. Het is de eerste levensbehoefte van je kind!)
    Een kraamverzorgster die poeder aanmaakt met water dat warm uit de kraan komt is gewoon niet zorgvuldig bezig. Ik ken ook kraaminstellingen die dat wel heel duidelijk aan hun personeel meegeven: niet aanmaken met water dat warm uit de kraan komt...

4. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

Feb 6, 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Na 6 maanden bv geef ik nu volledige fv. Als ik even geen bv kon geven gaf ik haar zo'n kant-en-klaar nutrilonpakje. Nu maak ik het met fleswater klaar. Op de achterkant van diverse merken staat gewoon of het wel of niet geschikt is. Reden dat ik geen kraanwater geef is omdat wij waarschijnlijk loden leidingen hebben. We wonen in een huis uit 1930 dus dikke kans. Als ik ergens naar toe ga heb ik een halve liter fles bij me op kamertemperatuur. Als ik geen magnetron heb krijgt ze het op kamertemperatuur n dat gaat prima.

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Onze kindjes zijn net een paar dagen uit het ziekenhuis (te vroeg geboren) en daar zeiden ze bij het ontslaggesprek; of voor 1 flesje koud kraanwater en dat opwarmen tot drinktemp. Of een hele kan voor 24uur: eerst water koken iets laten afkoelen, mengen met poeder en de koelkast in. In het ziekenhuis maken ze het ook voor 24uur klaar... Kan wel altijd gelijk terug de koelkast in en niet op het aanrecht laten staan ivm met bacterien. De kraamzorg sloot zich hierbij aan, dus bij ons wordt er 1 keer per dag een kan gemaakt met gekookt water. We hebben het druk zat met twee meiden die acht keer per dag willen drinken:D

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik snap dat met twee van die ukjes een kan voor 24 uur klaarmaken handiger lijkt, maar het is wel iets dat de fabrikanten al sinds 2002 of 2003 afraden. In 24 uur kan in een kan met aangemaakte kv in de koelkast namelijk het aantal bacteriën onacceptabel hoog worden, en dt is helaas niet te voorkomen door zelf hygiënisch te werk te gaan, de sporen kunnen er namelijk tijdens het productieproces al in komen.
    Als je kinderen standaard drinken kun je wel steriele, dus veilige kant-en-klaar voeding kopen.

Op de verpakking staat ook een telefoonnummer dat je 24 uur per dag kunt bellen voor advies.

7. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

Sep 29, 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot 4 maanden bronwater opgewarmd in de magnetron, daarna koud kraanwater gaan opwarmen in magnetron. Ons kinderarts raadt warm kraanwater af ivm bacteriën.

Share This Page