Hoi, Ik ben nieuw hier op het forum en dit wordt dus meteen mijn eerste berichtje. Onze dochter van 3 maanden drinkt sinds 5 weken slecht. Halverwege de fles zet ze het op een krijsen, begint ze te kokhalzen en overstrekt ze zich. Vaak spuugt ze ook nog veel (geen projectiel). Daarnaast had ze veel last van uitslag in nek, wangen en borst. Nu zijn we dus overgegaan op nutrilon pepti en nutriton om dit te verdikken. De nexium gebruiken we om het maagzuur tegen te gaan. Het werkt allemaal een stuk beter want de klachten zijn bijna weg. Afgelopen vrijdag zijn we naar de kinderarst gegaan (gelukkig werkt oze HA mee met doorsturen). Deze gaf aan dat we mogen proberen te stoppen met nexium, nou dat hebben we geweten. Diezelfde avond was het alweer feest dus zaterdag zijn we meteen weer begonnen. Ze drinkt al veel te weinig (ze weegt 5600 en drinkt gemiddeld 700 op een dag) maar nu drinkt ze dus nog minder (soms 100 uit een fles). Om de feestvreugde te verhogen, mag ze ook nog aan spreidbroek...pfff. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het stoppen met nexium en hoe snel de klachten dan weer terugkomen. Wrsch nemen we maandag maar meteen weer contact op, want deze actie was dus niet de juiste! Bedankt alvast!
Hoi, Verhaal komt mij enigszins bekent voor. Mijn zoontje zit vanaf dat hij ongeveer 3 maanden is aan de Nutramigen, Nutriton (dit al wel eerder) en Nexium. Mijn zoontje krijgt 2x per dag een half zakje nexium. Wij hebben al 2 keer een poging gedaan tot afbouwen. Inderdaad, poging gedaan tot. Het lukt niet, zodra we afbouwen begint hij veel te huilen. Dit is dus echt 's avonds afbouwen, volgende dag krijsen. Dit houdt aan tot we weer het normale geven. Wat voor speentje heb je op je fles? Wij hebben bewust een speen met groter gaatje op de fles gedaan. Nutriton dikt de voeding in de fles al iets in, dus is het moeilijker eruit te krijgen voor die kleintjes. Dus het kan zijn dat je dochter wel heel goed haar best doet, maar het er niet uit krijgt. Het is verschrikkelijk om te zien dat je kindje pijn heeft. Maar als je het niet probeert weet je nooit of je iets geeft wat ze nodig hebben. Groetjes,
Hoi Averlhach, Het is inderdaad verschrikkelijk om te zien. Ik zit af en toe met tranen in mijn ogen de fles te geven. We hebben drie verschillende flessen geprobeerd met allerlei spenen. Nu gebruiken we de difraxfles met speen M, dat ging dus goed totdat we probeerde te stoppen met de Nexium. Verder wil ze geen speen, wordt ze alleen rustig van een pink. Je merkt dat ze dan nog honger heeft want ze grijpt er zo "agressief" naar en begint dan hard te zuigen. Vrijdagavond dronk ze 60 en toen begon ze al te krijsen, toen zijn we met een spuitje melk in haar mond gaan spuiten terwijl ik mijn pink erin had, toen kreeg ze nog eens 40 binnen uiteindelijk. Over twee maanden krijgt ze nog een provocatietest om te kijken of ze sowieso een intollerantie heeft, want dat is maar de vraag. Verder gaat het wel goed hoor, hahaha! Even spuien en begrepen worden, dat is wel fijn!
Hoi Lien, Als je een tijdje dezelfde fles gebruikt en dit gaat normaal goed, maar bij het afbouwen niet dan weet je dat het aan het afbouwen ligt. Ik vroeg het over de speen omdat ze zo slecht drinkt voor je gevoel. Het signaal 'honger' geven bij het afbouwen ken ik. Mijn zoontje dronk met 8 weken al flessen van 180/6 (op advies van CB!) vanwege het hongersignaal dat hij gaf. Mijn idee is dat melkdrinken de pijn tijdelijk verzacht. Mocht je twijfelen over de fles, ik gebruik een Dr Brown's fles en ik ben er zeer tevreden over. KMA kan dezelfde symptomen geven als reflux, erg lastig dus. Provocatietest kma heb ik van het weekend gedaan, helaas met als gevolg een ontroostbaar kind. Ik weet dus hoe het is Lastig he? Zo'n kleintje die zelf niets kan aangeven. Ik blijf voorlopig gewoon nutramigen met nutriton en nexium geven. En spuien en begrepen worden is erg fijn ja. Groetjes,
Even een berichtje om te laten weten dat onze dochter gisteren is opgenomen voor 5 dagen ter observatie. Ze zijn weer bij de basis begonnen (wel met nexium). Ze vermoeden nu dat het niks te maken heeft met de voeding maar dat ze een aversie heeft tegen een speen (in het algemeen, dus het merk maakt niks uit). Vanmiddag komt de logopedist om mee te kijken en wellicht krijgt ze pre-logopedie. Zo fijn dat er nu even serieus naar gekeken wordt en dat ze ook echt zien dat het niet goed gaat. De verpleegsters die de voeding geven (dat mogen wij de eerste 48 uur niet vanwege de objectiviteit) die vinden het knap dat wij dit al 5 weken een paar keer per dag volhouden....eindelijk begrip! Wel heel vreemd om je kindje achter te laten in het zkhs terwijl ze niet ziek is maar fijn dat er nu actie is ondernomen om het probleem aan te pakken!
Heftig hoor, dat je dochtertje nu in het ziekenhuis is opgenomen ter observatie. Maar waarschijnlijk ook wel weer fijn. Fijn dat iemand je begrijpt en mee denkt! Heel veel sterkte, hopelijk vinden ze snel een oplossing.