Flesvoeding met Nutriton

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lovelyme, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Heey Meiden,

Ben sinds gisteravond begonnen met nutriton.
    Nou staat daar dat je de fles moet schudden, met gevolg veel schuim.
    Als ik de kleine man laat drinken lijkt het net of er 20 cc ongeveer overblijft maar lijkt dan ook wel schuim en is wat dikkig.
    Hebben jullie dat ook?
    Heb hem net zijn flesje weer gegeven maar hij leek nog niet verzadigd te zijn dus nog weer 35 cc gemaakt en dit dronk hij nog weer op :(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    je kunt ook het poeder en nutriton eerst mengen en dan pas mengen met het water. Dan kun je het wel met een vorkje al roerend mengen.

Is het gaatje van de speen nog wel groot genoeg. Mijn jochie had ook last met het laatste beetje, omdat die voeding nogal ingedikt was. Ik heb een poos het laatste beetje met een 1-2-3 speen gegeven. Dan dronk hij eigenlijk een bodempje pap ;)

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hij heeft nu speen m van difrax. Deze ging eerst te snel voor hem maar nu drinkt hij het eerste deel heel goed op.
    Maar bedankt voor de tip van de 1,2,3 speen ga ik proberen!

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook het laatste restje drap/schuim...

Dus... ik meng voedertonnetjes van te voren en kieper beetje bij beetje in de fles en roer tussendoor met een vork. Met een vork kan ik ook de klonter naar boven halen en zo aan de zijkant uiteen wrijven met de vork. (jaja... topchef is er niets bij ;))
    Ook wij gebruiken de difrax flessen... al ben ik uit ontevredenheid van plan over te stappen op een ander merk.
    En gebruiken een M speen omdat ons ventje teveel moeite had met de melk uit de speen te zuigen.

Je kunt de laatste restje drap/schuim ook iets aanlengen met warm(gekookt-afgekoeld) water zodat de schuim/drap oplost.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    In het begin voor de gulzigheid goed strak aandraaien. Zodra je uk wat rustiger gaat drinken, weer iets losser draaien zodat je uk niet zo hard hoeft te zuigen.

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    1,2,3 speen werkt hier ook goed.
    Verder trouwens geen problemen met laatste beetje. Maar dat komt wellicht omdat hij in 5 minuten zijn fles leegdrinkt (hongerige baby...) en de voeding dan geen kans heeft om dik te worden.
    Ik schud gewoon en draai de fles dan nog even open om lucht te laten ontsnappen. Zo zitten er niet heel veel belletjes in.

7. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Vraagje, lees over die 1,2,3 speen, is standje 1 nou kleiner dan het s-speentje?

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Nee standje 1 is niet kleiner dan de s speen

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Oke, maar is ie dan groter of gelijk?

10. mama2011

mama2011 Niet meer actief

heey dames,

sorry breek even in!
    maar hoe maken jullie je fles met de nutriton klaar? met gekookt water of gewoon water opwarmen in de magnetron en dan de voeding + nutriton erbij?

11. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ mama2011, wij hebben de eerste 3 weken het water gekookt, maar nu warmen we koud water uit de kraan op in de magnetron, daarna voeding en nutriton erbij en dan schudden.

12. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Stand 1 is groter dan de s speen

13. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Wij halen warm water uit de kraan en ik meng eerst de voeding met de nutriton en doe hem dan in 3x in de fles en roer met de achterkant van het bestek, de kleine had last van het vele schuim.

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ff oftopic maar warm water uit de kraan zou niet zo goed zijn het zit geloof ik vol met bacterieen volgens mij is er ook een topic over.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik mengden van te voren al de nutriton met het poeder. Daarna kokend heet water in de fles (iets minder als de helft). Poeder erbij, goed met een vork roeren, en dan de rest aanvullen met koud water.

16. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook eerst voeding + nutriton mengen (wordt ook aangeraden op het pak), koud water opwarmen in de magnetron tot de juiste temperatuur en dan de voeding erbij en schudden (hier niet extreem last van krampjes, dus schudden gewoon). Laat daarna de voeding nog even staan voordat ik het aan zoon geef.

Warm water uit de kraan gebruiken wordt idd afgeraden door de waterleidingbedrijven. Koud water is geen enkel probleem (ook hier eerst de kraan even door laten lopen als je al een tijdje geen water hebt gebruikt)

17. misa

misa Niet meer actief

Ik maak altijd twee torentjes voeding klaar voor een dag. Daar doe ik ook al nutriton bij in. Schudden doe ik niet, omdat het te veel lucht geeft.. :) Ik verwarm het water, doe de poeder erbij en roer met een vorkje. Dan zo'n 5 minuten laten staan, nog een keer rollen met de fles en drinken maar!
    Maar omdat het zo dik is, blijft er langs de fles wel wat achter ja. Maar niet heel veel.

Deel Deze Pagina