Wie herkent dit of kan ons adviseren want de ha heb ik ook weinig aan. Ik ben deze week serieus aan het afbouwen van bv naar fv. Ze kreeg zo nu en dan wel een flesje Nutrilon maar nooit veel en had wel een gevoelige huid maar nooit zoals dit. Ze reageert echt enorm op de fv. Ze heeft jeuk zie ik aan dr gezichtje en ogen en allemaal rode vlekjes en bultjes die komen en gaan op dr nekje en armen. Het gekke is alleen dat op dr lijfje , onder de kleding, niks zit dus alleen op de plekken die niet bedekt zijn zit deze reactie... Ik krijg adviezen als het is ivm met overstappen, even doorzetten etc ect maar zie dat dit gewoon niet zo hoort te zijn of wel? Heb nu Pepti gekocht en ga meteen straks beginnen maar wilde deze week ook starten met Bambix rijstebloem want ze is heel hongerig. Wie o wie herket hier wat en kan met ons meedenken? Aanvulling: ze geeft ook meer terug en is iets winderiger.
Hoi, Omdat de allergische reaktie onder haar kleding zit kan het niet gewoon van de waspoeder of wasverzachter zijn? Vooral ook omdat ze al vaker flesjes Nutrilon gehad heeft zonder dat ze daar op reageerde. Of een stofje/kleding waar ze jeukerig van wordt? Een beetje teruggeven en winderigheid kan wel komen van de flesvoeding en hoeft niet in verbinding te staan met de allergische reaktie, mijn meisje heeft daar ook last van sinds ik vorige week gestopt ben met borstvoeding en overgegaan ben op Nutrilon.
Heb ik ook over nagedacht maar het zit dus niet onder dr kleren... Het zit op dr armpjes, wanneer ze korte mouwtjes aanheeft begint het precies na de mouwen en loopt ook op dr handjes en in d'r nekje. En dr oogjes zijn een beetje opgezet na het drinken en jeuken want ze krabt ook aan dr koppie en oogjes wrijft ze heel veel in.
Als ze ZO heftig reageert, zou ik dus nu heel even stoppen met die overstap en teruggaan naar de borstvoeding. Dit is namelijk niet de bedoeling. Vervolgens kun je met de symptomen naar de huisarts gaan en daarmee overleggen welke voeding het beste is om over te stappen. O ja, en rijstebloem zou ik dan echt nog niet geven, dat is gewoon bijvoeding, en aangezien je dochtertje om gewone kunstvoeding al zo heftig reageert zou ik met bijvoeding niet eerder starten dan 6 maanden.
Nee in dr nekje zijn het kleine bultjes net als bij een aanraking van een brandnetel. En op dr arm waren het vandaag grote rode vlekken en dr huid is droog op scharnier punten maar dat heeft ze al langer. Ze is sowieso heel gevoelig altijd.
Misschien heeft het wel helemaal niets met elkaar te maken. Zou het in haar nekje niet wat irritatie kunnen zijn van het spugen (teruggeven van de melk). Mijn meisje heeft ook soms zomaar ineens droge rode plekken op haar armpjes vooral op haar onderarmen, weet ook niet waardoor het komt en smeer er op aanraden van een vriendin Bepanthen op, dat schijnt ook heel goed te helpen tegen jeuk.
Ja het zou natuurlijk heel goed kunnen. Dacht inderdaad ook met dat in dr nekje nu ze een fles drinkt loopt het wel eens naar beneden en dat kan natuurlijk wel irritatie geven. Maar die armpjes dan vind je dat niet gek? Het was echt vurig vanavond ... Zijn die droge plekke bij jouw dochter echt alleen maar droog of ook rood?
Vurig en droogachtig, vrij grote plekken, het komt zomaar ineens opzetten en ik weet ook niet waar het door komt. Soms denk ik dat ze gewoon gevoelig is voor bepaalde dingen die haar huid raken, de bekleding op de bank, beddegoed, mijn kleding en heb niet het idee dat het van binnenuit komt of van de voeding want ze had het ook toen ik nog borstvoeding gaf. De Bepanthèn crème werkt in ons geval heel erg goed vrijwel al meteen nadat je het erop gesmeerd hebt.
Okay dus dat kan gewoon...Volgens mn vriend maak ik me te druk en hij denkt dat het geen allergie is maar gewoon haar huid net wat jij omschrijft. Je laat me wel twijfelen ze slaapt verder ook prima en is vrolijk enzo. Moeilijk. Ga dr nu bv geven en morgen ff verder lezen. Thanks!!! Weltrusten voor zo
Als ik zo je verhaal lees, denk ik aan een allergische reactie. Zeker gezien haar oogjes opzetten en jeuken. Dit lijkt mij niet te komen van een gevoelige huid. Wat irritatie in de nek kan wel ontstaan door wat melk wat daar in gelopen is, maar dan zou de irritatie meer uit vlekken moeten bestaan en niet uit bulten. Ik zou even terug gaan op volledig bv en kijken of die klachten dan weg gaan en weg blijven en dan weer opnieuw fv proberen. Als je dan weer hetzelfde krijgt is het wel duidelijk dat het van de voeding komt.
Ja inderdaad, dat probeerde ik ook te adviseren. En dan vooral niet gaan starten met rijstebloem, dat is bijvoeding en al helemaal not done voor een kind dat al zo heftig reageert op kunstvoeding.
En omdat je kindje het tijdens bv ook al had kan het dus niet van voeding zijn? Ook op borstvoeding kunnen kindjes allergisch reageren. Ik wil hiermee niet zeggen dat dit nu bij jou kindje het geval is, wil er dus alleen maar mee zeggen dat bv ook een allergische reactie kan geven.
Even ter correctie: je kindje is dan niet allergisch voor de borstvoeding maar voor iets wat jij eet en wat in je melk terecht komt. Als de uitslag erger is als je kunstvoeding geeft, heb ik het gevoel dat het iets met koemelk te maken heeft. Als jij koemelkproducten eet/ drinkt komen die via jouw melk ook bij je dochter terecht. Als ze hier slecht tegen kan, kan dit tot reactie leiden. Maar kunstvoeding is gemaakt van koemelk, dus is de reactie veel heftiger.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb eenn klein stapje terug gedaan wat betreft overstappen kv en mix het nu samen met bv. Ging misschien iets te snel...(kan soms rigoureus te werk gaan) Daarnaast heb ik dus inderdaad gewoon die Bepanthen gehaald en overal heel dik opgesmeerd zelf rond dr oogjes. Ze leek gisteren wel een glimworm maar ongelooflijk vandaag ziet ze er buitengewoon goed uit!!!!