Dilemma Dilemma

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kat80, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Mijn dochtertje is nu bijna 10 weken oud. Ze meet 60 cm en weegt nu ongeveer 5,800gr. Ze drinkt flesjes van 160 +5,5 of 170+5,5.

Haar voedingsuren durven nogal eens verschillen. Haar laatste voeding is van 18u geleden maar ze ligt telkens al zo lekker te slapen voor haar laatste voeding. Pediater en arts van CB zeggen: lekker laten liggen maar ik maak mezelf gek dat ze dan niet aan haar gemiddelde komt die ze moet binnen krijgen. Tot vorige week gaf ik haar om de 4u eten, soms kwam ze zelf, soms maakte ik ze wakker. Na een ruzie met men zus (zij wil niet dat ik men dochter wakker maak om te eten overdag), probeer ik op verzoek te voeden maar ik zie dus gewoon niet wanneer ze honger heeft. En als ze dan slaapt overdag, kan dat ofwel maar hazenslaapje zijn ofwel langer dan 4u.

Ze maakt haar nachten echt al wel. Ze ligt nu in slaap van 20.30. Vorige nacht heeft ze geslapen van 21:45 tot 05:30. (op 4 flessen)

Het is zo een chaos in men hoofd!

Ze zou dadelijk om 22u (volgens de regels) nog een fles moeten hebben. Dan heeft ze 5 voedingen gehad.

Wie o wie kan mij gerust stellen. Iedereen zegt wel: volg je gevoel maar ik kan er kop nog staart aan krijgen :( Elke beslissing die ik neem lijkt de foute...

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Waarom geef je halve schepjes als ik vragen mag? Lijkt mij enorm onhandig.

Ik geef op schema zodat ik weet dat ze genoeg binnen krijgt en ook omdat ze geen signalen aangeeft. Ja doet ze wel maar dan is het te laat en krijst ze. Dat betekend ook dat ik haar wakker moet maken om haar voeding te krijgen. Langst tussen de voedingen is 4 uur. Hierbij voel ik mij prettig en het geeft mij een houvast. Het lijkt mij dat ze wel genoeg binnen moet krijgen en dan volgens de 150 per kg regel want dat is wel het minimum. In jou geval dus 840.. Als jij je beter voelt op schema dan doe je dat toch! Mits het ook werkt voor je kleintje.

3. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik gaf haar ook op schema voeding en was idd redelijk te doen maar men zus ik ook zo standvastig. Zaterdag vroeg ik haar te babysitten. Kleine moest om 13u eten dus ik bel haar om 13.20: lag Roxanne nog te slapen want zij is van principe dat je een slapende baby niet mag wekken want dat ze anders lastig doet... Ik weet echt niet meer met wat ik goed doe...

Roxanne heeft ook last van reflux en neemt hiervoor 2x/d medicijnen.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Een half uur eerder of later doe ik ook niet moeilijk om maar maak haar op den duur echt wel wakker. Wij eten ook om de zoveel tijd dus vind het voor mijn dochter ook belangrijk. Als jij graag op schema wil geven heeft je zus daar toch niks mee te maken? Ik zal mals ik jou was met haar om tafel gaan en het er over hebben. Is jou kindje en jou manier van opvoeden. Ik heb zelf geen last van ongevraagde adviezen maar het lijkt mij enorm lastig. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

5. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik heb het ook met haar besproken dat het me niet lekker zit dat zij mijn 'voedingstijden' niet respecteert en ze is woedend de deur uitgegaan omdat ik haar advies niet wou volgen en dat ze snapt waarom ik een 'lastige baby' heb...

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jou kind, jou keuze hoe je het doet toch... wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken. Ik vind je zus haar reactie een beetje overdreven :D

Met 12 weken sliep mijn zoontje ook van 20u tot 7u. Wakker maken voor een voeding om 23u werkte niet.. hij dronk nauwelijks. Zo heeft hij ook nog een tijd 'doorgeslapen' van 19u tot 3u. Ook omdat wakker maken niets veranderde. Dus vanaf toen maar gewoon laten slapen en gezien wanneer hij zou komen in de nacht of ochtend.

Overdag maakte ik hem wel eens wakker, ik liet max 4 /4,5 uur tussen de voedingen zitten. Maar vaak kwam hij vanzelf wel.

Voor de avond zou ik je dochter niet wakker maken, ze doet het er goed op en ze groeit goed.. als je gaat rommelen, wordt t er meestal niet beter van.

Overdag dan idd wel in de gaten houden of ze genoeg binnen krijgt.
    Lekker doorgaan zoals het voor jullie het beste werkt en je zus laten kletsen ;)

Deel Deze Pagina