6,5 mnd, weigert fruit&groente!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Christy79, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi!!!
    Ik zit echt ff met m'n handen in het haar, misschien zonder reden hoor, maar toch... Onze kleine man van 6,5 maand weigert pertinent ander eten dan z'n flesvoeding! We hebben volgens mij al alles geprobeerd: potjesgroente, verse groente, potjesfruir, vers fruit, pap met wat granen (om te wennen, maar na de eerste slok wilde hij niet meer), rijstebloem vanille (als avondpap voor een andere smaak, nee hoor, alleennaturel lust hij), liga.... We weten het nu echt niet meer... Het vervelende is dat als we het weer proberen, hij dan daarna ook soms de fles weigert :( Ik heb zelfs al groente en fruit in z'n fles gedaan en ik kreeg me een blik...
    Hij krijgt nu 5 flessen van 200 ml, echt de max dus, maar als we minderen, komt hij steeds al om 5 uur 's morgens... Jullie alsjeblieft nog tips!?!?!?!? Groetjes Christy

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Christy,

Dat is inderdaad moeilijk. Je kan je zoontje niet dwingen en je wilt voorkomen dat het een strijd wordt. Qua flesvoeding is vanaf 6 maanden (tot 8 maanden) het advies om maximaal 800 ml opvolgmelk te geven. Het geeft niet als je tijdelijk wat meer geeft maar wel goed om terug te gaan naar 800 ml. Misschien dat daardoor je zoontje ook wat meer trek krijgt in groente/fruit.
    Misschien kan je het direct na het flesje proberen of meer tussen 2 voedingen in.
    Het loont wel de moeite, hoe moeilijk het ook is, om het te blijven proberen. Soms moeten ze iets wel 10 keer geproefd hebben voordat ze eraan gewend zijn.

Groetjes Angelique

3. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoo Angelique!
    Bedankt voor je reactie! We blijven het zo ongedwongen mogelijk proberen en hopelijk haalt Yannick z'n kaken gauw van elkaar ;)
    Groetjes Christy

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ja inderdaad. En anders kan je misschien ook altijd nog even het consultatiebureau vragen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina