Flesvoeding naast borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Juff, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo Ilse,

Ik geef nu 8 weken volledige borstvoeding, 5 a 6 voedingen per dag.
    Het lukt me maar niet om een voorraadje gekolft te krijgen, als ik tussen twee voedingen door afkolf krijg ik met moeite 60 cc bij elkaar. Heb dus maar een kleine voorraad in de diepvries. Nu vroeg ik mij af, mag je, als bijvoorbeeld mijn moeder oppast en ik zelf niet kan voeden, de baby ook flesvoeding geven? Het gaat hierbij dan om een enkele keer.
    Alvast bedankt!

Xx Juff

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Juff,

Voor ik hard ja of nee zeg moet je jezelf afvragen waarom jeBV geeft. Doe je dit met een allergie achtergrond dan zeg ik direct NEE. Want 1 flesje is genoeg om je kindje te sensibiliseren. Te triggeren met "allergene" stoffen.

Als het anders echt een keer niet anders kan, tja dan kan het natuurlijk geen kwaad.
    Wat jebeschrijft is wel normaal. Je bent bezig met opbouwen van vraag en aanbod. Je lijf maakt zoveel als je kindje nodig heeft. Als je dan extra kolft dan heb je niet ineens een hele voeding extra. Je zult dus inderdaad wat moeten sprokkelen om een voorraadje op te bouwen. Veel moeders kolven in deochtend na de ochtendvoeding het meest extra af omdat 's nachts de rpoductie het hoogst is.

Als je straks een keer weg bent dan kolf je in plaats van een voeding dan wordt het een ander verhaal. Je kolft dan een hele voeding. Die heb je dan weer voor de volgenden gelegenheid.

Je sprokkelt dus nu om een paar voedingen op voorraad te hebben. Als je dan echt weg bent dan vul je dat ook weer aan met hele voedingen.

SUcces

Ilse

Deel Deze Pagina