Hallo, Ik ben nu ruim 39 weken zwanger van mijn tweede en het lijkt er nog niet op dat deze snel gaat komen. Bij mijn eerste, die vijf weken te vroeg geboren is, had ik ruim voor de geboorte veel last van lekkende tepels. Ik had in mijn bh voor beide borsten zoogcompressen nodig, nog voor mijn dochtertje geboren is. Bij deze zwangerschap heb ik dat helemaal niet gehad, zelfs nu nog niet. Hoe kan dat? Ik heb overigens bij de eerste borstvoeding gegeven en dat ging erg goed. Dus ik maak me geen zorgen, maar wel interesssant hoe dit nu werkt. Waarom toen zoveel melk voordat de baby vijf weken te vroeg geboren is en nu nog helemaal niets, zelfs geen kleine vlekjes terwijl ik nu 39 weken zwanger ben. Groetjes Plientje
Hallo plientje, Het antwoord is simpel. Je lijf weet nu wat hem te doen staat. Je zegt al dat je met succes BV hebt gegeven. Je tepels en dan met name de spiertjes in de tepel weten dat ze moeten dichtknijpen om momenten dat er geen vraag om melk is (dat er geen kindje of kolf aan de borst is) Als die spiertjes goed werken dan lek je niet. Bij de eerste keer hadden ze geen idee......nu weten ze beter........ Succes met de laatste loodjes en een goede BV-start Ilse