Ik geef borstvoeding, maar wil dit gaan combineren met flesvoeding, omdat ik moet gaan kolven (ze bijt mij tepels helemaal kapot). Ik heb al een paar keer geprobeerd Nutrilon Pepti te geven (aangeraden door het CB omdat ze eczeem heeft) maar ze spuugt dit gewoon uit. Heeft iemand ervaring met een baby die geen flesvoeding lust? En welke voeding zou ik kunnen proberen?
En een tepelhoedje of gewoon jouw gekolfde melk geven? Zijn misschien opties. Er zit nogal verschil in smaken van de melk blijkbaar. Ken je geen mensen met kindjes die flesvoeding nr 1 krijgen... dan kun je verschillende soorten uitproberen.... want om nu een heel pak te kopen. Ons zoontje krijgt Similac en daar doet hij het goed op. Maar hij is ook niks anders gewend.
Ik heb wel eens meer gehoord dat die pepti een heel erg aparte smaak heeft.. Waarom niet afkolven idd? Of HA voeding van Friso misschien?
Alle hypoallergene voeding is zuur. BV is meestal zoet. Logisch dat je kindje de FV niet lekker vind haha... Ik geef haar geen ongelijk Zolang je er BV bij geeft zal ze denk ik de zure voeding blijven weigeren. Misschien idd alleen afkolven? Iman moest overstappen van friso comfort (zoetig) naar friso allergy care (ZUUUUUUUUR) en dat heeft een dag of 2 geduurd en toen dronk ze het gelukkig.
in het ziekenhuis zeiden ze dat friso iets zoeter is en dat beebs dit soms lekkerder vinden dan nutrilon.
Ja hier in het ziekenhuis ook positief over Friso. Gebruiken ze zelf al jaaaaaaaaaaaren. Ik ook dus trouwens
ik weet niet of het mag hoor maar misschien laten wennen door eerst af te kolven en daarna te mengen met een beetje aangemaakte FV ? en dan zo laten wennen door steeds iets minder BV erdoor te doen? groetjes renate
Dat afkolven doe ik dus al. Mijn probleem is alleen dat ik niet genoeg afgekolfd krijg om haar een hele dag te voeden. Ik heb een dubbel ameda kolf, een ding waar ik heel tevreden over ben. Maar ik krijg het niet voor elkaar er genoeg uit te krijgen, ook niet als ik vaker kolf. Bovendien gaat vaker kolven 3 dagen in de week niet samen met mijn werk. Op zich heb ik er niet zo'n probleem mee om af en toe een flesje flesvoeding te geven. Met 1 flesje flesvoeding op een dag ben ik al geholpen. Ik ga denk ik die friso maar eens proberen dan. Pepti vind ik zelf ook stinken. Gewone Friso daar moet ze van spugen.
ik weet niet of je er bekent mee bent maar je hebt recht op afkolven op je werk tot 9 maanden je mag 1/3 van je werkdag gewoon doorbetaald kolven excl. je pauzes ze moeten er zelfs een plek voor reserveren voor je deze dient afgesloten te kunnen worden, er moet stroom zijn, stromend water en je moet er rustig kunnen zitten. oja en je moet een koelkast tot je beschikken hebben zodat je je flesjes melk kwijd kan. hier hebben ze een apparte kolfkamer en komen de borstvoedende dames een aantal keer per dag de sleutel ophalen om te kunnen kolven
ik zelf gebruikte naast de bv preventief hypo allergeen van friso omdat ik ook niet genoeg kolfde en de productie niet toereikend voor kailynn. deze voeding staat het dichtst bij bv en wordt ook geadviseerd bij te geven naast bv. Je kan nutriton door de voeding doen dit help tegen spugen dus dikt de voeding in. Dit mag je geven met bv en wordt niet gezien als bijvoeding.