Vanavond hebben we voor het eerst de nieuwe versie van de brede Dr. Browns fles gebruikt, en die lekte enorm! Eerst gebruikten we de ' oude' variant met de blauwe insert, nooit problemen mee gehad. Nu een Nieuwe fles die met de groene insert verkocht wordt. Die moet je ook kunnen gebruiken zonder de insert (dus zonder ontluchtingsventiel) en dat hebben we geprobeerd maar gaat dus lekken. We hebben gewoon een officiële nieuwe Dr. Browns speen erop, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Iemand van jullie hier ook ervaring mee en evt. een oplossing voor?
Geen oplossing hoor er heel veel over dat de nieuwe flessen lekken.. vandaar dat ik de oude heb aangeschaft.. 😐
Maar als je een dr brown fles koopt waarom zou je hem dan zonder ventiel gebruiken? Dan heeft die fles toch geen meerwaarde meer. ik heb ze ook en met ventiel, nog niet 1x gelekt. Wel zuigt ie heel soms vacuum en dat had ik bij het oude model nooit.
ik denk dat je alleen het buisje moet weglaten. dus alleen het groene ronde rubber op het fles zetten. bij mij lekte het zonder ook. mar heb de bovenstaande nog niet geprobeerd.
Hier lekken ze ook. We zien de melk in de groene buis omhoog gaan wanneer we hem de laatste paar slagen aandraaien. Dan doen we hem weer een heel klein stukje losser zodat de melk weer uit de buis loopt, daarna weer strak. Dan gaat het hier meestal goed.
Thanks allemaal. Het ligt dus niet aan ons, maar eigenlijk is dat des te vreemder! Erg vervelend dat ze het mechanisme hebben aangepast, maar we doen het er maar mee, met de tips die ik hier heb gezien
Na een paar maanden gebruiken van deze fles lekte de fles bij ons ook. Ik heb contact gehad net de klantenservice en ze hebben mij kosteloos een nieuw ventiel opgestuurd. Nu lekt hij niet meer. Het viel mij namelijk op de het groene platte ding er 'te gemakkelijk' op ging. Eerst moest ik het ding goed aanduwen. Bij de nieuwe moest ik weer steviger duwen en lekte hij niet meer. Als je zonder ventiel wil geven, moet je alleen het buisje er uithalen