melk ineens niet meer lekker.... wat nu?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Rosao, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Thijmen vindt zijn melk ineens niet meer lekker! Heb vorige week voor het eerst 's ochtends een pyamapapje gegeven (dacht lekker makkelijk kant en klaar, handig voor de ochtend) maar nu vindt ie zijn gewone melk niet meer lekker. Als ie echt megahonger heeft wil ie nog wel melk drinken maar anders houdt ie gewoon zijn mond dicht. De pap wil ie dan wel en gaat echt achter elkaar naar binnen. Maar ja, wil die pap eigenlijk maximaal 1 keer per dag geven..... Krijg echt het gevoel dat ik hem nu al een beetje verpest heb :( die pap is natuurlijk wat zoeter dan de melk. Daar had ik van te voren niet zo over nagedacht.

Zou dit een fase zijn? We zijn nu wel ook dit weekend begonnen met een boterhammetje tussen de middag, dus daar kan het ook aan liggen. Kan natuurlijk ook zijn dat ie gewoon toe is aan een ander smaakje... maar ja wat kun je dan nog meer geven dan melk?

Wie heeft tips of ervaringen?

Groetjes Rosa

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ik zou als eerste gewoon de melk blijven geven,en het pyamapapje ff achterwege laten.
    en voor de rest kan je natuurlijk water,thee of diksap geven.
    en je hebt hem niet verpest hoor :D ..

3. melissa73

melissa73 Lid

Apr 19, 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Het kan best zijn dat hij nu wat vaster voedsel aan het ontdekken is en daarom misschien zijn melk wat laat staan.
    Misschien is hij daar nu gewoon iets meer aan toe. Het zou rond zijn leeftijd best kunnen. Iik zou dat pyamapapje inderdaad ook even achterwege laten. Misschien kun je s'morgens zijn melk gebruiken voor eigengemaakte pap?
    Krijgt hij toch zijn melk binnen.

gr, Melissa73

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Zal idd zijn papje eens weglaten. Vandaag op de creche was het trouwens geen probleem met de melk...... erg typisch :)

Share This Page