Hallo dames, Dit is niet heel erg belangrijk, maar ik vroeg het me gewoon af. Morris is nu 6 maanden en ik heb nog aardig wat Nutrilon 1 staan. Eigenlijk moet je met 6 maanden overgaan op Nutrilon 2. Ik was eigenlijk van plan om gewoon de 1 op te maken, maar geef hem wel al potjes vanaf 6 maanden. Nu zei een vriendin dat ik echt op opvolgmelk over moest gaan vanwege de mineralen, etc. Zal ik dan toch maar op Nutrilon 2 overgaan? Vind het zo zonde om weg te gooien, het is best duur. Groetjesssss....
Als je gewoon nog voor een paar weken hebt staan, zou ik het inderdaad gewoon opmaken. En/of gaan mengen met 2, dus bv. half om half ofzo.
Ik weet niet hoeveel hij nog drinkt, maar als dit meer is dan 800ml, moet je zelfs nog even op nummer 1 blijven, omdat ze anders teveel binnen krijgen! Maw: het kan echt geen kwaad om nog even nr 1 te geven!
In principe kan je het gewoon opmaken. Wij hebben tot 8 maanden nr 1 gegeven omdat ze toen nog 5 flessen van 180 dronk.
Gewoon opmaken. Onze KA raade ons zelfs aan om nog op de HA 1 te blijven omdat HA 2 iets zwaarder kan vallen op de maag.
Eventueel kan je ook half nr1 en half nr2 doen. Dus bijv 60cc water en 2 schepjes nr1 en 60cc water en 2 schepjes nr2 en dan heb je alsnog een volle fles, kan je de nr1 opmaken en kan de kleine vast wennen aan de nr2 voeding.
Gewoon opmaken hoor! Die paar weken maakt echt niet uit, stel dat je kindje twee weken te vroeg of te laat geboren is, wat dan..? En bij borstvoeding is het ook niet van de een op de andere dag ander voeding als de baby 6 mnd is.
Hier de bewuste keuze gemaakt om later over te gaan, met ruim 7 maanden pas, omdat hij nog over de 800 ml kwam. Wel in overleg met Friso gedaan, heb ze gewoon op hun site mijn vraag gestelt(op de chat daar) en ik kreeg terug dat het helemaal geen kwaad kon. Dus ik zeg, rustig opmaken en dan over naar nummer twee!