Flesvoeding op aanvraag, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door misa, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hmm masr die klachten zoals hoesten ervan klinkt mij toch echt dat dat allemaal hetgeen is waardoor ze dr rust niet kan vinden eerlijk gezegd
    Bij oudste was t echt helemasl over met de klachten ( idd die combi van meds) maar er bestaan ook allerlei anderen meds ik weet ook niet welke de 'beste' zjn elke arts heeft andere ideeën

Zolang j maar regelmaat houdt in wakker verschonen voeden knuffelen spelen slapen wakker verschonen blablabla
    Mijn oudste heeft veel baat gehad bij het weten wat er komt ..gaf super veel rust .. Jongste lijkt t ook Heel fijn te vinden
    Tijdstippen maken niet uit maar de manier waarop kan rust geven waardoor z een ritme creëren
    Dik j ook in met jpbm?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb de website inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen & huilen. eens helemaal doorgelezen en we hebben een soort plan gemaakt. Slapen, voeden, wakker. Dat betekende vandaag al twee keer dat ze na 2 uur alweer een voeding kreeg. We kunnen ook nog een extra wakker moment invoeren, maar meestal werkt dat niet en raakt ze erg snel overstuur in bed. Dus dan maar ff zo en hopen dat ze een ritme kunnen oppakken.
    Ze slaapt overigens nu al bijna 2,5 uur!

Morgen belt de ka me weer en dan gaan we ook even duidelijk overleggen over de medicijnen, frequentie en hoeveelheden.
    Hoe zat dat bij jouw zoontje? Wat kreeg hij en hoeveel en hoevaak?

Mijn dochtertje is nu bijna 5 kilo (gisteren gewogen bij cb). Ik denk dat de kma voeding niet werkt, maar ik overleg morgen wel ff met de ka hoe en of we daarmee verder moeten gaan.

Ik heb de mensen van inbakeren.nl ook nog gemaild met wat vragen. Ik kreeg bijna direct antwoord terug. Echt geweldig!
    Je hoeft niet met alles eens te zijn, maar een plan maken waar je je goed bij voelt is wel erg belangrijk. En daar valt laten huilen voor ons niet onder (zoals cb zegt).

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oh super! een aanpak bedacht en dat eerst even goed doorvoeren...voordat je dan kan zeggen of het werkt of niet!

mn oudste kreeg gelijk de combi zantac en motillium...weet zn gewicht even niet meer
    Maar de zantac moest 2x (0,75) en mot 3x (1,5) ( weet het niet meer heel erg zeker sorry!)
    het werkte direct, had ene totaal ander kind..ehcter na 1 week kwam alles weer terug...bleek hij even 300 gram aagekomen te zijn...verhoging was ( volgens mij toen) zantac 2x ( 1,25) en mot 3x ( 2)
    helaas had hij erge krampen na een tijd...bleek de motilium te zijn ( deze hoef je dus niet te lang te gebruiken, met 4 mnd mee gestopt) zantac ben ik zelf gaan afbouwen met 5/5,5 mnd

succes morgen, ben bneiwud, let me know

4. misa

misa Niet meer actief

Ja is ook zo, echt even doorzetten. Meestal kan ik da wel, maar na bijna 11 weken ben ik een beetje op. En als ik iets doe waar ik niet echt achter sta kan ik het ook niet volhouden.

Ik hoor veel dat mensen motilium erbij krijgen. Waarom kreeg je twee soorten dan? Of is de werking van beiden anders?
    Ik geef 2x per dag 1 ml zantac. Maar ze is al mega gegroeid, dus het kan maar zo te weinig medicatie zijn nu.

Ik laat het je morgen weten!

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    zantac is een maagzuur remmer...en beschermer...dus legt een laagje in de maag en dan wordt de melk niet zo zuur...

en motillim zorgt dat de maag sneller ledigt...dus dus kans op terugvloeien is dan veel minder..

zeker als een kidnje echt al zwaar geirriteerde/ontstoken slokdarm hebben...helpt de combi heel goed...zodat de slokdarm de tijd heeft goed te herstellen...alleen hoef je dus niet zo lang met de combi door te gaan...dat is even aankijken hoe goed ze t dan daarop doen ( zo is mij verteld, alleen nadat alles goed was, en mn ka in een ander zh zat, zei ze, ga met vragen maar naar de huisarts en ander shoor ik het wel...en met die krampen klachten werd ik steeds weggestuurd ha en cb zeidne ach hoort erbij, maarja na 3 mnd wa shet nog heel erg...en toen zag ik dat ineen sin de bijsluiter staan, dat kinderen er krmapen van kunnen krijgen, dus direct gestopt..en alles was over)

6. misa

misa Niet meer actief

Ja dat ze er dan zo'n bijwerking bij krijgen is ook niets. Misschien is zantac wel voldoende, maar moet het alleen wat opgehoogd worden. We zullen zien!

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja succes morgen!!!

8. misa

misa Niet meer actief

Nou de ka heeft gebeld. Ze vond eigenlijk dat we konden stoppen met de zantac aangezien wij niet het idee hebben dat dat werkt. Maar ik vroeg om ophogen. Dus dat doen we nu: 2x 1,5 ml. De pepti moeten we in totaal 2 a 3 weken gebruiken. Ds nu nog 1 a 2 weken. Maar ik denk dat we over een week gaan afbouwen. Te duur voor het feit dat het niet lijkt te werken.
    Overprikkeld zijn, tja dat zou kunnen. Smmige baby's hebben daar last van zei ze. Maar ik vond haar niet overtuigd.

Laatste optie: 2 dagen opname om te observeren en om ons te ontlasten.
    Over twee weken hebben we weer een afspraak bij haar en dan bepalen we verder. Als ik het daarvoor al niet meer trek dan mag ik ook bellen.

Dus we zullen zien. Ze heeft vandaag al vaak voeding gehad. Om 6:15- 8:45- 10:30- 12:30- 14:15. Dit kan het toch niet zijn..? Maar als we een extra moment knuffelen en box erbij tussendoor doen als ze te vroeg wakker is, dan gaat ze helemaal niet meer slapen en raakt ze eenmaal in bed overstuur. Pff.. Vind het echt moeilijk. Maar goed, we gaan doorproberen.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hmmmm
    Opname Heeft mijn nichtje wel goed gedaan ( zij heeft ook nog Ern peuter) in t ZH lopen ze heel veel na en gaan echt t huilgedrag goed bekijken ... Dus mocht j toch nog erg twijfelen is dat toch wel zinvol denk k

Idd zoveel drinken doet mij denken aan drinken om mss pijn te verzachten bijv van reflux kramp of toch kma
    Lastig hoor hopelijk helpt d ophoging maar trouwens ruikt ze nog zuur? Dat was bi m'n zoontje zo dat we t weer roken vandaar de ophoging

Nou meid sterkte succes en keep me updated ;)

10. misa

misa Niet meer actief

Ja ik sie die opname steeds meer zitten. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze het dan ineens heel goed doet en dat ze niet merken en zien. Daarbij huilt ze weinig, dus ik weet niet wat ze ermee willen. Maar goed, misschien geeft het wat rust en hoop.

Ik ga nu echt alles aangrijpen. Het maakt me niet meer uit of we meerdere dingen tegelijk doen en niet weten waar het aan ligt. Als zo'n combi dan werkt, vind ik het prima.
    Ik heb een manueel therapeut gebeld en wordt morgen terug gebeld.
    We gasn nog even door met de 3 R-en, maar ze krijgt niet elke keer met om het uur of 1,5 een flesje. Gisteren heeft ze ook teveel gehad en dat werkt ook niet mee.

Nou we zullen zien hoe het verder loopt. Gisteren kon ik het zon beetje niet meer en heeft mijn man gelukkig veel gedaan. Maar na een goede nacht heb ik weer hoopen energie. Van,orgen ging goed en ze lijkt nu haar tweede slaapcyclus ingegaan te zijn...! :) :) :)

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja ik snap t helemaal!!!! Zolang j j er goed bij voelt ! Sterkte klinkt heeeel langzaam beter te gaan!!

Deel Deze Pagina