Hallo, Vandaag bij CB geweest en hier werd mij verteld dat ik de fles van 19u mag afbouwen/weglaten maar is dit niet wat vroeg? Hoe oud was jullie kindje? Ons schema is: 8u 180cc opvolgmelk met pap of boterham en 90cc fles 10u fruit en wat thee/water 12u 1 boterham en 90cc fles 15u 100cc yoghurt en thee/water 17u warme groente en wat water 19u 180cc fles Rond half 8 naar bed en slaapt ze het klokje rond. Qua groei doet ze het goed. Zit met beide op +1 9,4kilo en 74cm Ze loopt door een oorzaak in ontwikkeling achter dus verbruikt ook minder energie denk ik als kinderen van haar leeftijd
Wij hebben die fles pas rond 14 maanden vervangen door een beker thee. Persoonlijk vond ik 9 maanden veel te vroeg om die fles al te laten vallen
Bij onze eerste hebben wij de laatste fles er pas met een jaar vanaf gehaald. Eigenlijk pas op het moment dat ze helemaal geen flessen meer nodig had. Ik vind 9 maanden ook wel vroeg hoor
9 maanden is idd aan de vroege kant. Op die leeftijd zou ik het alleen doen wanneer ze het zelf aangeven en de fles dus weigeren. Hier stopte de jongste er met 10 maanden zelf mee. De oudste tot haar eerste verjaardag gegeven en toen mee gestopt, na 1 jaar ook nergens meer voor nodig.
Ja ik vond het ook wat vreemd nu al afbouwen/stoppen! Ze drinkt hem ook nog prima op en als ze niet wilt laat ze dat duidelijk merken. Dus zolang ze die drinkt tot 1jaar vind ik het prima. Dankjewel voor de reacties!
Inderdaad wat jij zegt! Ik heb laatst ook een topic geopend hierover... hoe en wat? afbouwen? maar ik blijf de fles van 19u gewoon geven. volgens mij hebben de kleintjes tot 1 jaar nog zon 500cc aan melk nodig. Ik denk dat je ook naar je kindje moet kijken, drinkt ze de fles lekker leeg? gewoon blijven geven
Ehm hier krijgt hij nog steeds een papfles en is bijna 1,5 Mijn oudste heeft hem tor 2,5 gehad, gewoon lekker samen op de bank nog even wat drinken
Hier met 14 maanden gestopt met een fles melk voor het slapen gaan. Maar is wel veranderd in een rietjesbeker met melk en die drinkt hij nu met 2,5 jaar nog steeds. Ik vind het juist fijn dat hij voor het slapen nog even wat drinkt, want het is geen al te beste drinker.
Hier nog lekker een fles voor het slapen gaan hoor! Gaat 9 vd 10 keer ook helemaal op. Zie (nog) geen reden om die fles weg te laten. Ze valt er heerlijk bij/door in slaap.