Hoi, Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven. Dus ik weet niet hoe het gaat met kunstvoeding. Stel ik ga naar de Hema en wil hem dan melk geven. Hoe doe ik dat het beste en wat moet ik meenemen? Moet ik vragen of zij warm water hebben? Maar dan duurt het zo lang voordat het afkoelt. Of moet ik warm en koud water vragen en wat is dan de verhouding om te gebruiken? Hoeveel koud, hoeveel warm? Of moet ik poeder met water thuis al klaar maken en daarna weer opwarmen in magnetron? Hoeveel watt en hoe lang? Of moet ineen thermosfles meenemen? Kortom: wie kan mij helpen?
Ik doe altijd voor de zekerheid een thermoskan met heet water meenemen en een flesje met koud water. Is daar een magnetron dan doe ik gewoon koud water in een fles en daar opwarmen. Hoelang is verschillend, want de ene keer is het water kouder dan de andere keer. Ik begin meestal met 650 watt en dan 50 seconden, is het dan nog te koud weer 10 seconden erbij enz. Dit is wel voor 180cc water! Ik zorg dat ik altijd een vork in m'n luiertas heb zodat ik de voeding makkelijk kan vermengen met het water.
Ik neem mee; thermoskan met gekookt water, flesje met koud water, fles en poedertorentje. Mijn dochter drinkt flessen van 150/5 en ik doe meestal 50 gekookt en 100 koud water. Moet wel zeggen dat mijn dochter een makkelijke drinker is en het ook lauw drinkt, zo weet ik zeker dat het niet te warm is
Je kan ook de fles van te voren klaarmaken. Opvolgmelk is 24 uur houdbaar. Wil je dus niet "klooien" is dat de oplossing. Ik deed dit altijd vanaf de nr 2 omdat we nog wel eens op stap gingen en we rond etenstijd (11.30) nog niet thuis waren.
Je hebt ook kant en klare pakjes, die vond ik altijd erg handig voor onderweg. Als je niet kunt opwarmen, kan gewoon op kamertemperatuur drinken ook.
Hier hetzelfde als Nala. Thermoskan, flesje koud water, poeder bakje en fles. Evt vork mee en anders de fles omwentelen/rollen tot de poeder is opgelost
Je kunr melk ook gewoon koud geven, als je kindje dat neemt. Kan geen kwaad, alleen sommige kleintjes vinden het niet lekker.
Als je kind al 10 maanden is dan hoef je bij de Hema toch geen kunstvoeding te geven? Gewoon bekertje water of zo. Of gewoon koemelk.
Is het 24 uur houdbaar? Ik dacht vandaag op de verpakking 24 uur gelezen te hebben. Zou wel handig zijn trouwens! Doe ik dat, en dan gewoon inde magnetron! Leker simpel!
24 uur als je het op 4 graden bewaart. Dat lijkt me lastig op een uitstapje. Veiliger is om gewoon een fles met water op te laten warmen (je mag aangemaakte kv niet in een magnetron opwarmen, i.v.m. veiligheid), en daar poeder in te mikken. Maar waarom moeilijk doen met kv als je kind al 10 maanden is? Dan is een fles toch helemaal overbodig op een uitstapje?
Gewoon warm water meenemen, poeder in een torentje en voor de zekerheid flesje koud water meenemen. Je kan bijv. ook een tuitbeker meenemen als ze daar makkelijker mee drinkt. dochterlief was hier niet zo moeilijk daarin dus ik nam in een warmtehouder gewoon m'n fles melk mee. Maar toen was ze een half jaar. Met 10 maanden kreeg ze een boterham en nog een klein flesje.
Ik neem alleen een fles en een poedertoren mee. In elke restaurantje of iets dergelijks hebben ze wel een magnetron. Kraanwater in de fles en warm maken maar. Laats bij onze hema kreeg ik een bak met heet water waar ik mijn fles in kon zetten. Wil prima.