bijna 7 weken geeft ontzettend veel over

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door steenbokje, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Zoals de titel al zegt, mijn dochtertje blijft overgeven. Zoals de fles erin gaat zo komt het er gewoon weer uit. En met kracht ook! Heb al vanalles geprobeerd, tussendoor laten boeren resulteert in een enorm kotsfestijn, na de voeding een half uur rechtop laten zitten heeft ook geen zin. De voeding blijft terugkomen tot 2 uur na de laatste voeding. En geen kleine beetjes. Moet haar dan gewoon weer omkleden want dan is ze door en door nat. En het mooiste is nog dat ze de voeding krijgt met johannesbroodpitmeel in wat het overgeven tegen zou moeten gaan. Ze krijgt 150cc/5 schepjes. Eerst dacht ik misschien toch teveel dus weer minder gegeven. Ook overgeven plus ze houdt het nog geen 2 uur vol dan vraagt ze weer voor voeding. Ik ben echt ten einde raad. Dit is gewoon niet meer leuk :(

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Naar de dokter gaan voor maagzuurremmers lijkt me hier wel aangewezen.

Tenminste, ik neem aan dat je de andere leefregels (uur rechtop houden na de voeding, alles schuin zetten) al in acht neemt?

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Steenbokje, wat gebeurd er als je kleinere flessen geeft?
    Blijft ze dan ook overgeven?

Misschien heeft ze een te kleine maagingang, dit had mijn schoonzusje ook en is toen geopereerd en daarna nooit meer last gehad.
    Het is iets wat zomaar in me op kwam, misschien heb je er iets aan.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Poeh, lijkt me niet normaal en wel een bezoekje kinderarts waard. Naar de huisarts en vragen om een verwijzing.

5. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Heeft ze er verder ook pijn bij? Huilen, overstrekken etc? Ik lees hier nml dat iemand zegt vragen om maagzuurremmers. Maar als ze zelf geen last heeft van de reflux dan zou ik zeker niet beginnen met medicatie. Van de medicatie gaat ze echt niet minder spugen (wel word de pijn minder, dus als dat het geval is natuurlijk wel om medicatie vragen). Ons meisje ging nml met medicatie juist nog veel meer spugen.
    Als ze echt geen pijn heeft of andere symptomen dan zou je nog andere voeding kunnen proberen: bijvoorbeeld enfamil ar (te koop bij apotheek). Deze voeding word dik in de maag.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ze lijkt er verder geen last van te hebben als ze overgeeft. Ondanks de grote hoeveelheid. Geen overtrekken, geen pijn zoals bij krampjes. Misschien kan ik inderdaad eens proberen om kleinere flesjes te geven. In etappes. Want als ik na het overgeven het kleine restant nog geef dan is het een klein mondje wat terugkomt. Bovendien groeit ze goed en blijft ze goed aankomen ondanks het vele overgeven.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste geeft ook veel over.
    Niet dagelijks zoals jij omschrijft, maar wel redelijk vaak van zulke dagen.

De flessen zijn voor nu echt te groot. De maag van een baby is gewoon erg klein en niet gebouwd op deze hoeveelheden. Mijn jongste kreeg tot bijna 4 maanden flessen van 120.
    Wat ik op zulke dagen deed was;
    30/1 klaarmaken en geven. Boeren, recht overeind houden en 15 minuten wachten.
    Na 15 minuten weer 30/1 geven en na weer 15 min 30/1 geven. Dan ging het goed (tenzij hij dagen had dat hij geen melk kon verdragen, dan ging zelfs 10cc melk fout).
    Mijn advies is dan ook terug naar totaal 90/3 per voeding.

Daarnaast kun je eens kijken wat er gebeurd als je stopt met jbpm.
    Mijn jongste reageert op jbpm (nutriton, maar ook de pure versie). Hij gaat er van, je raad het nooit, spugen. In grote golven.

Zolang ze er geen kast van heeft zou ik niet direct naar medicatie grijpen. Mocht je twijfelen; dan wel naar de ha!

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad weer flesjes van 120cc aan het geven en in etappes. Hopelijk maakt dat verschil en ik ga stoppen met jbpm. Ga terug naar de standaard want ze blijft ook diarree houden en dat schijnt jbpm ook te veroorzaken.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gebruik ipv nutriton dan de pure johannesbroodpitmeel van Natufood.

Deel Deze Pagina