Flesvoeding op verzoek en weer werken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Vrolijkheid, Nov 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zijn hier meer mama's die flesvoeding geven op verzoek? Ik ben even benieuwd hoe je dat bent gaan doen toen je weer ging werken? Ik moet 5 januari beginnen en dan moet zoonlief toch echt om 630/7 uur een fles drinken en rond 18/19 uur. Daarbij vraag ik mij af of er op een kinderdagverblijf ook gevoed kan worden op verzoek maar goed, dat kan ik altijd bespreken.

Ik kan niet echt goed naar een ''schema'' toe werken omdat ons zoontje erg weinig per fles drinkt. Daarom zit hij nog op 6/7 flessen in 24 uur (afhankelijk of hij voor de nacht komt) van ongeveer 100 ml max. Hij drinkt overdag dus in principe om de 3 uur met soms (1 x per dag) 4 uur ertussen. Als ik standaard om de 4 uur voed is het te lang, standaard om de 3 uur betekent hem een keer per dag wakker maken.

Ik hoef ook niet perse in schema want het gaat wel goed zo maar ik ben straks wel gewoon aan werktijden en mijn werkritme gebonden.

Iemand daar ideeën over?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Heb je al contact gehad met het kd waar je kindje naar toe gaat? :)

3. Vrolijkheid

Ja toevallig, ze kunnen inderdaad ook gewoon op verzoek voeden. Alleen zit ik dan wel met mijn eerste voeding voordat ik ga werken natuurlijk. Wakker worden of wakker gemaakt worden rond die tijd is honger. Maar goed ik denk dat ik hem dan gewoon wakker maak mocht hij tegen die tijd nog van zichzelf later wakker worden. (ik kan hem denk ik niet gillend van de honger afleveren :p)

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ik zou hem gewoon bij het wakker maken en rond 18/19uur een fles aanbieden. Rond deze leeftijd beginnen ze toch langzamerhand zelf een ritme te creëren.

5. Vrolijkheid

Ja he? Ik dacht het ook. Is wat lastig inschatten hoe het over een maand is ;) Maar bedankt!

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij voeden ook op verzoek en blijf dit ook doen zodra ik weer ga weken.
    sochtends zullen we hem wakker maken als hij dat nog niet is en de rest van de dag is dan op verzoek. Als hij om 6.00 fles gehad heeft dan zou hij om 9 uur weer moeten, ook de tijd dat hij net op kdv is, dan krijgt hij daar de fles.

7. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Ik werk op een kdv en eigenlijk vinden we het alleen fijn als het kind s ochtends thuis al wel een fles op heeft.
    Bij ons is het zo dat er 1 leidster tussen 7:30/8:30 alleen staat en dan is het niet handig om een fles te moeten geven.
    Maar mocht je zoontje bijvoorbeeld thuis om 6:00 een fles gehad hebben, dan kunnen zij de rest van de dag z'n eigen ritme weer volgen.
    De meeste ouders geven zelf aan dat het voeden op verzoek is en vaak is dat een fles tussen de 3 en 4 uur.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Ik gaf borstvoeding, maar maakte s'ochtends ook wakker hoor..
    dat scheelde een kolfbeurt, en geen gang naar het werk met volle boobs.
    Mijn regel was wel, toen er nog nachtvoedingen waren: stel, de wekker ging om 06.15, en er was 1,5 uur daarvoor nog gedronken, dan werd het een fles bij de gastouder. Alles daarvoor: voeden bij opstaan.

9. Vrolijkheid

Ja zo is het precies bij ons ook. Tussen de 3-4 uur. Ik zal zelf wel starten met hem 's ochtends in elk geval een fles geven en dan komt het vast goed. Dankjewel voor je reactie :)

10. Vrolijkheid

Ja zo denk ik het ook te doen inderdaad! Nu komt hij meestal om 4 uur (als dat zo blijft natuurlijk niets zo veranderlijk als een baby haha) dus is dat probleem er nog niet. En om 6 uur is sowieso geen probleem dan.

Thanks voor de tips dames!

Share This Page