Teveel voeding, wat nu...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mango26, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ons manneke zit al 6 weken op 5 flessen van 180+6 en anderhalf schepje jbpm.
    Ik laat hem altijd zelf het ritme bepalen, als hij honger heeft krijgt hij een fles en dat ging tot anderhalve week terug eigenlijk prima.
    Om half 8 's avonds kreeg hij zijn laatste fles, vervolgens ging hij zijn nachtmodus in en kwam tussen 3 en 5 voor een voeding en daarna startte hij de dag weer tussen 7 en 9...
    Nu is hij dus sinds anderhalve week aan het rommelen en wil hij meer drinken dan hij mag...
    Ik ga daar nu een paar dagen in mee omdat ik denk dat hij zijn ritme aan het veranderen is, maar wel als gevolg dat hij nu dus op 6 flessen van 180+6 zit aangezien meneer ineens 2 nachtflessen wil en overdag ook echt om de 3,5 tot 4 uur voor een fles komt...

Hij krijgt overigens nutramigen ivm koemelkallergie en zantac ivm verborgen reflux...

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, want hij is echt hongerig en als hij geen fles krijgt zet meneer het op een krijsen...
    Ik denk dan, ja, honger is honger, maar iedere dag een extra fles moet natuurlijk niet door blijven gaan ook al is het een flink (en druk) ventje met zijn ruim 7,5 kilo en 65 cm...

Afgelopen 2 dagen ging het zo:
    5.30
    9.00
    12.30
    16.30
    20.00
    1.30

enz enz...

Nog meer indikken met jbpm lijkt me geen optie omdat het dan zo'n dikke drab wordt, starten met rijstebloem vind ik te vroeg ivm zijn kma / gevoelige darmen...
    Maar wat dan???
    Afwachten tot hij weer een fles laat vallen of uitstellen / rekken waar ik eigenlijk geen voorstander van ben?

Een speentje blieft meneer niet, en hij doet ook wel echt een kwartier á 20 minuten over zijn fles...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan zou ik s nachts (deed ik ook) bijv 90 cc en 1 schepje nutramigen er in doen. Hier deden wij trouwens altijd 2 afgestreken schepjes jbpm (op 180/6) er door, ging prima.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En in iedere fles bijv 180/5 schepjes doen ipv 6?

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Meneertje gilt dan dat het niet genoeg is, ik heb 3 nachten terug een poging gedaan... ;)
    Hij heeft een sterk eigen willetje en het lijkt ook niet echt een gewoontefles te zijn, hij heeft 'honger'...

Ik gebruik pure jbpm van natufood, dus niet nutriton, 2 schepjes erin dan moet ik het haast gaan lepelen volgens mij...

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dat is misschien nog wel een optie ja...
    Zou dat mogen, 30 cc extra vocht per fles zonder voedingsstoffen?

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat mag, het zal voor een periode zijn dat ie dit wil.

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ok, thanx...
    Ga daar vanaf morgen eens mee starten, had net de voedingstoren klaargezet voor 24 uur... ;)

8. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    mij isgezegd dat ze nooit meer dan een liter mogen daar zit je over dus zou cb bellen wand merr dan een liter is slecht voor de niertjes!

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Meer water is geen probleem, meer dan 30 schepjes wel. Dus een beetje foppen met de fles lijkt me de moeite waard.... En anders andere voeding proberen?

10. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hij krijgt dieetvoeding ivm kma, dit is veel lichter verteerbaar en dus minder erg als je over de 30 schepjes heen gaat, zo is mij verteld door de arts, maar ik doe het liever niet structureel...

Aan het cb heb ik in dit geval niks, aangezien hun oplossing: rekken en laten huilen niet mijn aanpak is... ;)

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #11 Mango26, 22 dec 2011
    Laatst bewerkt: 22 dec 2011
    Foppen ga ik vanaf morgen idd maar proberen...

Tsja, en welke andere voeding?
    Hij krijgt nu nutramigen, enige andere optie is nutramigen AA of neocate, maar dat is nog lichter verteerbaar dan dit en dan blijf ik dus met hetzelfde probleem zitten...

De 'pech' is gewoon dat het een behoorlijk grote knul is voor zijn leeftijd en enorm beweeglijk, dus hij verbrandt veel en heeft veel nodig...
    Waarschijnlijk gaat bijvoeden tzt de oplossing zijn, maar dat is nu nog een ver van zn bedshow... ;)

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Lastig probleem... Mijn oudste had dit ook en ik deed er een schepje rijstebloem doorheen. Dit wordt ook echt niet aangeraden, maar het hielp wel. Ik hoefde geen flessen te rekken, en hij was tevreden.

Hier ook grote jongens, jongste is nu 66 cm en weegt 6600 gram. Enorm beweeglijk én hongerig!

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Foppen met wat extra water kan een oplossing zijn. Wees wel voorbereid op dunnere luiers dan ;)
    jpbm (2-3 schepjes nutriton) hielp bij ons erg goed, maar ik moest wel een grotere speen op de fles zetten omdat de melk dikker werd.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meer dan een liter AANGEMAAKTE voeding is het maximum bij normale kunstvoeding. Het gaat dan om de hoeveelheid poeder op een dag, en dat komt neer op 30 schepjes per dag.

Per fles mag 15-20cc extra water toegevoegd worden, voor veel kinderen geeft dat net een wat voller gevoel.

Bij zeer sterke dieetvoedingen zoals neocate en nutramigen ligt het met de maxima een beetje anders. In overleg met de arts mag je over het maximum gaan als dat voor een kind nodig blijkt te zijn.

15. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    o das wel fijn omte weten als ik ooit nodig heb dus gewoon extra water thnx.

16. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik lees even mee omdat ik dit probleem ook even heb gehad met mijn dochter. Als hij rond 20:00 een fles krijgt, is het dan niet een idee om je zoontje rond 23:00 wakker te maken voor een laatste fles ipv wachten tot hij weer zelf komt? Sinds ik dat ben gaan doen is mijn dochter al binnen een paar dagen gaan doorslapen tot 06:30/07:00, zodat ze nu vanzelf weer op 5 flessen per dag zit...

17. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hij hoeft van mij niet door te slapen, als hij 's nachts een voeding nodig heeft ga ik er met alle liefde uit...
    Heerlijk zo'n momentje samen, en daarna weer lekker verder slapen...

Ik heb eerder wel geprobeerd zijn ritme te veranderen (hij had zijn lange slaapje in de vroege avond) door hem wakker te maken voor een late fles, maar dat werkte niet, hij dronk dan erg slecht en was onrustig 's nachts...

Maar het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben... :)

Ik ben gisteren ook nog meegegaan in zijn vraag, dus 5 flessen overdag gegeven (en hij had van do. op vr. ook nog 1 nachtfles gehad) en wat blijkt, hij heeft door het rommelen zelf zijn ritme aangepast...
    Meneertje heeft geslapen van 21.00 tot vanmorgen half 7!!!

Zo blijkt maar weer, ook hele kleintjes geven zelf aan waar ze behoefte aan hebben en bepalen hun eigen ritme, heel bijzonder om te ervaren eigenlijk...
    Blijkbaar is hij er nu aan toe om de nacht door te halen ipv een nachtvoeding te krijgen!

En al verandert het over een week weer, ook niet erg...

Het 'teveel voeding'-probleem is dus inmiddels van de baan!

Deel Deze Pagina