Nog steeds wennen aan nieuwe voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pinklady77, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Mijn dochtertje van 7 weken drinkt sinds een week nutramigen. Vanaf de geboorte kreeg ze pepti ( onze eerste dochter heeft kma, dus wij hebben bewust gekozen om meteen met pepti te beginnen), maar doordat ze ineens eczeem kreeg, zijn we op aanraden van de ha overgestapt op nutramigen. Wij geven er ook nutriton bij voor het spugen en verslikken. Nu is het probleem dat ze na elke fles behoorlijk huilt. Dit is na ongeveer 15 min.over, maar je merkt dat iets haar dwars zit. Niet dat ze te weinig krijgt, maar meer dat ze ergens last van heeft. Zou ze nog niet gewend zijn aan de voeding of zou het de nutriton zijn? Iemand een advies?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    ik zou eerst de nutriton eens weglaten. nutriton staat er bekend om dat dit problemen (verstopping, diarree en krampen) kan geven.

Nutriton bevat veel toevoegingen (70%) en soms kan indikken van de voeding juist extra problemen geven.

Mijn jongste heeft reflux en ik dik het niet in (kan niet tegen jbpm). In combinatie met medicatie gaat het super. Soms een wasje extra vanwege het spugen, maar met de leefregels voor reflux in acht te nemen is dit minimaal.

3. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Bedankt voor je reactie! Ik zal dat inderdaad proberen, maar ben bang dat ze zich dan weer veel zal verslikken en veel melk laat lopen tijdens het drinken.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Helemaal eens met Averlhach stop met de nutriton en ga over op de Natufood johannesbroodpitmeel. Hier een verschil met dag en nacht!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke fles met welke speen gebruik je (speen die je gebruikt zonder nutriton).

Bepaalde flessen staan erom bekend dat ze beter zijn voor 'gulzige' drinkers. (Ofwel de meeste ruflux kindjes)
    Bijv de dr browns fles, gezien de leeftijd met level 1 of zelfs evt prematuur speen.
    Bij difrax is ook een speen die snel drinken kan voorkomen (volgens mij kersvormig?)

@ frannie; nog steeds blij met de overstap zo te lezen? Fijn!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij difrax de dental speen voor gulzige baby's daar zit het gaatje op de speen en dan loopt de voeding niet meteen de keel in maar gaat via het gehemelte.

Ja ik ben heel blij met de switch! Ze ligt nu in het zh met reflux klachten die erger werden maar is denk im kwestie van 2x daags medicijnen ipv 1x maar ik zet daar de voedingstorentjes klaar met mijn eigen johannesbroodpitmeel!

7. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik gebruik de S speen kers van difrax. Frannie, is die speen die jij noemt ook verkrijgbaar bij kruidvat ed? Ik ga het proberen, ik neem aan dat jij hetzelfde probleem had?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Kruidvat heeft een eigen dental speen die past op difrax. De difrax dental is niet overal verkrijgbaar helaas. Wel bij de grote prenatal warenhuizen en online in de difrX webshop. En soms zie ik ze bij een gewone drogist. Bij ons was het gat in de kruidvat dental nog te groot en moesten we echt die van difrax. Je kan het proberen! Ja deze speen altijd gebruikt voor onze oudste.

9. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Bedankt voor de tips! Hier word ik blij van..

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Laten we hopen dat het werkt!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ach gos, wat sneu en vervelend dat ze nu in het ziekenhuis ligt! Uiteindelijk wel beter, ze kunnen beter opserveren, maar vervelend voor nu.

Wel fijn dat je zo blij met met de pure versie, terwijl dat je vraag nog niet eens was in het begin :)

12. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik heb de dental speen gebruikt, maar wat een onding is dat!! Ook ging ze weer spugen, dus toch maar weer nutriton gebruikt..

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vervelend!

Waarom probeer je niet pure jbpm van natufood? Geeft eigenlijk altijd minder (geen) klachten dan nutriton.

14. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik las dat pure jbpm best lastig is met de juiste hoeveelheid.
    Maar goed niet geschoten is altijd mis toch?

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Van pure jbpm moet je ongeveer 1/3 gebruiken. Nutriton bevat 30% jbpm en puur dus 100%.

Pak 2 glazen warm water ter grote van je normale fles. Gooi in de ene nutriton en de ander ong 1/3 van die hoeveelheid jbpm. Kijk wat het doet en dan weet je of het voldoende is. Zorg voor een mooi klein lepeltje of bijv de nutriton lepel.

Een mede-forummer was eerst erg aan het knoeien, maar haar kleintje had wel last van nutriton en niet jbpm. Uiteindelijk de juiste hoeveelheid gevonden en super blij.

Bijna alle kindjes die op nutriton reageren, reageren op de toevoegingen en niet op jbpm.

Deel Deze Pagina