flesvoeding op voorraad?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kissi, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Vraagje, is het handig om flesvoeding op voorraad te kopen, als je van plan bent om borstvoeding te gaan geven. Waarschijnlijk is het handig om een pak op voorraad te hebben voor het geval dat? wat hebben jullie gedaan?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Nee hoor dat is niet nodig. De kraamhulp heeft vaak een kleine verpakking en de winkels zijn ook vaak open en het is zo gehaald.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik had een pakje met 3 kleine zakjes erin van Nutrilon gekocht. Gewoon voor het geval dat :)
    Kostte nog geen 2 euro dus ik dacht waarom niet ;)

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Er is hier al veel over geschreven. De meningen zijn verdeeld

Ik denk zelf dat het minstens zo slim is om vooraf het nummer van een goede lactatiekundige klaar te hebben liggen, een goed borstvoedingsboek en een website waar je je vragen kunt stellen in je favorieten. (Borstvoedingsforum.nl :: Index)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Alleen doen as het jezelf rust geeft, verder echt niet nodig.

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Nij is het door de kraamzorg wel aangeraden...omdat sommige babies soms wat bijvoeding nodig hebben..in de periode dat de borstvoeding nog niet goed op gang is...wat je daarna weer kan afbouwen en nog alleen maar borstvoeding geeft...

7. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Die heb ik ook voor de zekerheid in huis.

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Zo'n klein pakje is inderdaad handig om op voorraad te hebben liggen. Kraamzorg had hier niets bij zich hoor!

9. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Van nutrilon heb je 2 pakjes van 200 ml kant en klaar,die heb ik gehaald,bij dochter kreeg ik vrij snel borstontsteking en moest toen bij gaan voeden.
    Kost inderdaad bijna niks en zijn lang houdbaar dus mocht je na pos stoppen kan je t dan alsnog geven.

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het een fijn idee vindt, vooral doen. Maar bedenk ook dat het zo is gehaald bij tal van winkels.

11. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Behalve op zondag...

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Apotheek heeft ook zuigeligenvoeding en hier had de vk ook wat voor noodgevallen (dus bv op zondag nacht ofzo). Verder: lees veel info over bv, zoek het nummer van een lactatiekundige, doe een bv-cursus en weet dat alles begint met aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen. Oh, en Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding was voor mij onmisbaar!

13. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die heb ik voor de zekerheid gekocht

14. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Het is ook handig om te bekijken of je normale voeding of hypoallergene voeding wil gebruiken als het nodig is.

Ik had met Fay dat de borstvoeding laat opgang kwam en door mijn zwangerschapsdiabetes was het handig om haar bij te voeden. Omdat mijn partner veel allergieen en eczeem heeft hebben we besloten om bij te voeden met hypoallergene voeding.
    Verder is de borstvoeding prima opgang gekomen en heb ik Fay 6 weken zelf gevoed.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan bij de dienstdoende apotheek in bijv het ziekenhuis :)

16. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Zoals meerdere dames al zeiden: Ik zou het alleen doen als het jou rust geeft om dat 'just in case' in huis te hebben.
    Ik ga zelf ook bv geven en haal het niet van tevoren in huis. Mocht het nodig zijn, kun je altijd nog naar de winkel/ dienstdoende apotheek gaan. :)

17. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Dan heb ik toch liever een pakje van 2 euro in huis dan dat ik (of mijn man...) bijna 20 km moet rijden voor een pakje voeding dat bij de weekendapotheek ook nog eens veel duurder is ;)

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik zou het wel alvast halen. Gewoon om te voorkomen dat je als nieuwe ouders met een hongerig kind midden in de nacht zit en dat dan een van jullie nog eerst even langs de apotheek moet om voeding te gaan halen.

19. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in Amsterdam is dat geen probleem ;) Maar hangt dan dus misschien af van de plek waar je woont.

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik zou t zeker wel doen nu ook zeker met de periode dat de Chinezen veel voeding opkopen. Je zal er dan net op zondag bij de enige winkel naast grijpen....

Deel Deze Pagina