Beddengoed...wat en hoeveel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RoAn1981, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ben ff het spoor bijster hoor...Wie kan voor mij op een rijtje zetten wat ik nou precies aan beddengoed nodig heb in onze situatie:

-We hebben een wieg voor de eerste tijd. Daar hebben we al een matrasje in met zo'n Aerosleep-ding voor omheen en 1 Aerosleep-hoeslakentje. Verder voor de wieg nog niets. De wiegafmetingen weet ik ff niet precies, maar het is zo'n ouderwetse rieten met een bak op wieltjes

-We hebben een ledikant met de afmeting 60x120 cm, met een speciaal Aerosleep-matrasje en twee bijbehorende hoeslakentjes

-We hebben een Joolz-wagen waar ook al een Aerosleep-matrasje in zit

Wat heb ik nou nog nodig en hoeveel van elk?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je Joolz en je wieg hebben ws hetzelfde formaat.

Ik zou halen; 4 wieghoeslakentjes. 4 Lakentjes. 2 of 3 dekentjes, voor in wieg en in wagenbak. Je hebt er dus 2 in gebruik en 2 in de kast/was. ( Afhankelijk van welke tijd van het jaar je je baby verwacht? )

3 Hoeslakens voor je ledikant. Nog geen dekens of lakens want misschien is tegen de tijd dat je baby naar het ledikant gaat een slaapzak handiger; die van mij heeft 6,5 maand in zn wieg en Joolz wagenbak gelegen en nu in zn ledikant en hij is zo'n woelkont dat dekens echt niet veilig zijn bij hem.

Aerosleep-hoeslakens geloof ik niet zo in. Jersey werkt in mijn ogen goed genoeg. Aerosleep is gewoon een manier om heel veel geld uitt te geven. Ik heb een babywalz-fake-aerosleep in ledikant en wieg en een jersey hoeslaken werkt hier prima in.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ledikant:
    1 a 2 ledikantdekens
    Min. 3 hoeslakens (1 in de kast, 1 in de was en 1 erop)
    Min 3 bovenlakentjes

Wieg:
    Wiegdekentje
    3 hoeslakens
    3 bovenlakentjes

Wandelwagen
    WiegDekentje of wrapper
    3 bovenlakens
    3 hoeslakens

Wandelwagen en wiegje hebben vaak dezelfde maat.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik kom er ook nog steeds niet uit.
    Iedereen zegt ook wat anders.
    Ik heb 2 dekens en 3 lakens gehaald en voor de rest wacht ik tot de kraamverzorgster is langs geweest dan vraag ik het daar aan (wat qua moltons en bedzeiltjes etc.)
    Misschien kun je dit ook doen of het even bij de prenatal vragen?

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Dankjewel voor de reacties. De Aerosleep-dingen voor in de wieg hebben wij van mijn zus over kunnen nemen en die voor in het ledikant kregen wij er van de winkel gratis bij. Weet ook niet of ik er echt in geloof hoor..

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Kijk even of een waskussenhoes als een hoeslaken in je kinderwagen/wieg past. Ik vond het ideaal en zodoende heb je geen wieghoeslakens nodig.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier word aerosleep weer afgeraden in de weken dat je een kruik in het wiegje/ledikantje gebruikt. Als de kruik gaat lekken lopen de gaatjes van de aerosleep vol en kan t water bij de kindje komen.

Voor de wieg heb ik 2 moltons, 3 hoeslakens, 3 lakens, 1 dekentje

Voor ledikant 3 aerosleep onderlakens, 3 lakens, 2 dekens.

Verder nog wat fleecedekentjes voor nood

8. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou me niet zo druk maken, je kan altijd bijkopen als je te kort komt. :)

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Als je van die aerosleep dingen heb, mag/moet je er dan nog een molton over heen doen? Of alleen gewoon een hoeslaken?

Dat vraag ik me dus af.

10. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    alleen hoeslaken

11. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier heeft de kraamzorg overigens niets gezegd over de Aerosleep-spullen, dus ik ging er vanuit dat het wel goed was.

12. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wieg 2 hoeslakens, 2 moltons, 2 lakentjes en 2 twee dekentjes
    Ledikant 6 hoeslakens (3 per kind) 4 moltons 2 lakentjes. Ledikantdeken bij zoon niet gekocht en vrij snel op slaapzakken over gegaan. Bii de tweede kijk ik wel.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Iig geen bedzeiltjes. die zijn bedoeld voor grotere kinderen die bezig zijn met zindelijk worden. voor kleinere kinderen zijn ze gevaarlijk ivm stikken, warmtestuwing en zeker in combi met waterkruiken.

2 moltons is vaak wel genoeg. een molton gebruik je eigenlijk alleen om het matrasje te beschermen tegen bijv. spugen of lekkende luiers.

hoeslakens worden het snelste vies. door bijv. spugen. in het begin ligt er een hydrofiele luier onder het hoofdje ter bescherming maar op den duur gaat die eruit als kindje veel begint te draaien en ligt kleine met z'n hoofdje alleen op het hoeslaken. dus evt spuug komt dan direkt op het hoeslaken. minimaal 3 is dan wel handig. (1 erop, 1in de was en 1 in de kast).
    dekens worden zelden vies. 2 is altijd handig voor als er 1 in de was gaat.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    alleen een hoeslaken. dat aerosleep ding is al een bescherming voor het matras. molton zou dan dubbelop zijn. en ze zeggen dat de "werking" van dat aerosleepding verwijderd word door er een molton overheen te doen. of een hoeslaken die niet van aerosleep zou zijn. daar zijn de meningen over verdeeld.

Deel Deze Pagina