extra water toevoegen aan flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door chantalmom, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb misschien een beetje een domme vraag, maar ik wil het graag even zeker weten dat ik het goed ga doen. Mijn baby van 3 weken oud heeft darmkrampen en poept heel moeilijk en heel weinig. Hij heeft er behoorlijk pijn bij en slaapt daardoor ook slecht. Nu kreeg ik telefonisch advies van een kinderarts om extra 10 cc water toe te voegen aan de voeding. Maar hoe maak ik dat nu klaar? Normaal doe ik: 90cc water in de magnetron, daarna 3 schepjes afgestreken voeding, en dan weer afgieten tot 90cc.

Alvast bedankt!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je hoeft het nadat je de voeding hebt klaargemaakt niet weer af te gieten tot 90cc.
    Dus ik zou gewoon 100cc water opwarmen en daar 3 schepjes aan toevoegen.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Inderdaad gewoon 100 water, 3 schepjes en niet afgieten :)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo dus. En je kind laten bepalen hoeveel er van de fles gedronken wordt.

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad terug afgieten hoeft niet.

Gewoon 100cc opwarmen, 3 schepjes erbij en klaar. En fles hoeft niet leeg, kindje bepaald!

6. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de uitleg! Maar bedoelt de arts dan dat hij dus ook 10cc extra moet drinken? Of dat de voeding wateriger is gemaakt door die 10cc extra water?

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dat hij wateriger is gemaakt vermoed ik. Zo is het minder belastend voor zijn darmpjes.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hij hoeft het niet op te drinken, de verhouding is gewoon een heeel klein beetje anders waardoor alles in zijn totaal wat wateriger is

Dus of ie 50 of 100 drinkt... Wateriger is het soieso

9. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus ik mag hem ook gewoon wel afgieten naar 90cc? Of moet het dan naar 100 cc? Want nu drinkt hij alles op dus 110cc. Denk dat dat een beetje overdreven is voor 3 weken oud..?

10. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb echt nooit afgegoten, vond ik hier zo'n onzin, ze wist zelf wel of ze nog honger had.
    En het is extra water, niet extra voeding, dus als alles opgedronken wordt kan dat helemaal geen kwaad.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou het ook niet afgieten hoor, nog nooit gedaan. Als ze niet meer hoeft stopt ze wel met drinken.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou je afgieten? Je kind weet toch wanneer hij genoeg heeft? Gesteld natuurlijk dat je een newbornspeen gebruikt, en verder ook de fles babyvriendelijk aanbiedt.

13. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het consultatie bureau er nog even over gebeld,
    Ik doe nu na het maken van het flesje (90ml) gewoon 10 cc extra kraanwater erbij. Zij vond 110cc wel erg veel. Ik ben overgestapt op Omneo van Nutrilon en vannacht had hij eindelijk een poepluier dat ook nog eens zacht van structuur was! Het lijkt of de darm krampjes ook wat minder heftig zijn nu. Ik ben blij!! :D

14. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze dochter. Tot bloedens toe kwamen er keiharde keutels, zo groot als een flinke knikker, uit. Als advies gekregen 100 of 110 cc water + 3 schepjes melkpoeder. Daarna ging het een heel stuk beter. Als tip kregen we ook nog om eventueel het kraanwater te vervangen door bronwater, aangezien wij vrij hard kraanwater hebben. Het schijnt dat baby's ook last kunnen krijgen als er vrij veel kalk in het water zit. Bij ons was dit uiteindelijk niet nodig, sinds twee weken gaat het nagenoeg vanzelf.

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dit dus. Baby's kunnen over het algemeen heel erg goed zelf bepalen wanneer ze vol zitten. Daarnaast hebben ze soms (tijdelijk) even iets meer honger en daarna herstelt het zich weer :)

Ik zou het dus niet afgieten.

Deel Deze Pagina