Flesvoeding schema baby 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Triesje91, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Zeker, ik mag ook echt niet klagen. :oops:
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    @Triesje91 En, heb je het al geprobeerd om op 4 flessen over te stappen? Dit is dag 2 voor onze kleine man met 4 flessen, en hij doet het perfect er op! Hij krijgt nu de laatste fles rond 19:30 en gaat daarna lekker naar bed, en de eerste hongersignalen komen pas weer om 6:00 Meneer slaapt tot 6:00 ook gewoon echt door, slaapt als een roos! Heerlijk! Hij krijgt nu 4x 200 cc Mocht hij alsnog meer vragen etc , dan geef ik een fles erbij maar dan wel 3,5 uur er tussen. Zodat hij de laatste fles alsnog rond 19:30 zal krijgen. Nu zit er 4,5 uur tussen. Tot nu toe gaat 't goed.

    Hopelijk bij jullie ook.
     
  3. Saskia82

    Saskia82 Lid

    4 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Hallo,
    Ik ben hier pas aangemeld dus nog een beetje nieuw maar heb al vaker dingen gelezen.
    Je kan ook de medela fles proberen, hele fijne fles!
    Ons dochtertje, morgen 7 weken, dronk vanaf dag 1 heel snel en gulzig. Ook met de dr Brown fles. Natuurlijk lassen we zelf wel pauzes in maar dan nog..
    We geven er ook jbp bij zodat ze iets voller zit. Dit maakt de voeding iets dikker maar gaat prima met de medela fles; ze krijgen hier weinig uit en moeten echt hard werken ervoor, is maar een mini gaatje in de dop en de speen heeft een groot gat.
    Ze zit nu sinds 3 dagen wel al op 180/6.. leek me veel maar toch leek ze honger te hebben.
    We hadden hero comfort geprobeerd maar had erna een krijsend kind, deze ging ook niet door de fles, ook niet door de dr Brown. Wel door een avent fles met speen 2 maar nog wat snel..
    Zijn gestopt met de comfort en weer bij de standaard met jbp en medela fles.
    Ik lees dat jullie soms verschillende hoeveelheden geven op een dag, wij doen alleen s avonds rond 23u iets meer geven.
    Sinds enkele nachten slaapt ze door, tot tussen 5 en 7u.
    Hierdoor zijn we een beetje uit ons schema wat normaal 7, 11, 15, 19 en 23 uur was.
    Nu moet ik haar vaker wakker maken voor een voeding met name die van 23u.
    Vandaag kwam 20.30u uit ik heb toen maar 50 cc gegeven en om 23u 180 waarvan 30 bleef staan.
    Is het raadzaam om ivm ritme haar proberen zoveel mogelijk vaste tijden nog te geven of kan ik haar ook al zich zelf laten melden?
    En wat maakt dat jullie alleen om 7 en 23u meer voeding geven ?
    Ik weet dat elk kind anders is en je moet geven wat ze nodig lijkt te hebben maar soms wel moeilijk puzzelen wat wijsheid is.
    Ze woog met de geboorte 4020 gram en 2 weken terug ongeveer 4,6 kg toem was ze 5 weken en 2 dagen.
    Ik weet niet wat ze nu weegt.
    Op de voeding staat vanaf 5 kg 180/6 maar schijnbaar had ze nu die behoefte al.

    Wat heeft het cb inmiddels nog tegen je gezegd ? Succes!
    Groetjes Saskia
     

Deel Deze Pagina