Hallo dames, Ten eerste ben ik blij dat jullie hier zitten, want op het internet kan ik niks vinden over een schema van kunstmatige voeding (maar ja, dat wil de overheid niet ) Onze zoon Joep is bij geboort 3740 gram. we zitten nu inmiddels al 3 weken verder en we zitten op 90+3 (100cc). Deze drinkt hij zonder enige moeite leeg (binnen 10 min.). hij komt netjes om de 3 uur. Maar vannacht hebben we geprobeerd om hem 120 + 4. En deze ging na ca. 15 min. naar binnen. maar ook toen meldde hij zich na 3 uur i.p.v. de 4 uur. zijn gewicht is ca. 4,2 kilo. moeten we iets aan zijn voeding aanpassen. tussendoor meldt hij zich ook regelmatig en heeft dan honger. We zitten nog in speen nr. 1. Kunnen jullie ons hier mee helpen? alvast bedankt voor jullie reactie. gr. Bianca
Hallo Bianca, Als ik het goed begrijp zijn jullie net begonnen met het verhogen van de flesvoeding. Eerst gaven jullie 6 voedingen van 90/3 en nu willen jullie 5 voedingen van 120/4 gaan geven. Een kindje van meer dan 4 kg mag nog wel iets meer drinken. Hij mag 825 ml per 24 uur. Dat kunnen dan 5 flessen van 150/5 zijn maar als je kindje nog wat vaker komt dan mogen dat er ook 6 flessen van 120/4 zijn. Het is goed dat je kindje nu 15 minuten over een flesje doet. Het is belangrijk dat dit niet korter wordt. Groetjes Sanne
Hallo Sanne, bedankt voor je antwoord. we zitten nu op 7 voedingen van 90/3. hoe krijgen we dan 6 voedingen van 120/4? moeten we dan de tijden gaan verlengen? Want een fatsoenlijk antwoord van t CB krijgen we ook niet. alvast bedankt voor je antwoord. Gr. Bianca
Hallo Bianca, Het blijft altijd lastig om de voeding te gaan aanpassen. Als je de voeding verhoogd zal je kindje waarschijnlijk ook wat langer verzadigd raken. Je kant dan telkens proberen om de volgende voeding iets uit te stellen zodat je een voeding minder kan gaan geven. Groetjes Sanne