nachtvoedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by MMM74, Nov 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Mijn dochter is nu twee maanden en weegt vijf kilo. Ze krijgt 7 voedingen van 120 water met vier schepjes voeding. Hiervan drinkt ze de flessen overdag meestal wel helemaal op, de nachtvoedingen drinkt ze maar voor de helft. Het CB gaf aan dat ik mijn voedingen overdag wel mag verhogen naar 150+6 en er een voeding vanaf mag halen.

Maar mijn dochter komt 's nachts om de twee uur. Zoals vanacht ze had haar avondvoeding om 10 uur gehad, toen kwam ze om half twee en daarna weer om half vier en om half zeven.

Nu voed ik op verzoek maar haar schema is een beetje als volgt:
    1.30
    3.30
    7.00
    11.00
    14.30
    18.00
    22.00

Ik heb geprobeerd om de voedingen overdag te verhogen maar dan drinkt ze niet meer dan de kleinere flessen. Ook rekken is hier geen succes, ze zet het echt op een schreeuwen, ook een speen wil ze niet. Ze heeft echt honger. Maar snachts drinkt ze dus maar een klein beetje.

Heb jij tips? Ik zou er voor tekenen als ze maar een nachtvoeding zou hebben. Bij mijn oudste dochter ging het allemaal heel automatisch en ben ik er nooit zo mee bezig geweest. Op deze leeftijd had zij toen al 6 flessen en sloeg ze de avond voeding soms zelfs al over. Nu weet ik dat alle babys anders zijn maar dit schema breekt me op.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Wannee je kindje niet alle flesjes leeg kan drinken, kun je ook niet makkelijk overgaan op minder voedingen. Wanneer je kindje meer kan drinken, kun je het nog een keer proberen.

Groetjes Eveline

3. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    oke dank je wel

ps geen tips voor de nachten??

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Welke voeding geef je? Als je nu standaard voeding geeft, kan een voeding speciaal voor hongerige baby's nog helpen om je dochtertje iets langer tevreden te houden. Dat kan bijvoorbeeld ook alleen als avondvoeding/ voeding in de nacht. Bijvoorbeeld Friso Extra.

Hoe snel drinkt je dochtertje haar flesje leeg? Als dat sneller gaat dan 15-20 minuten, kan je een kleiner speentje proberen. Kindjes moeten namelijk een poosje zuigen om goed tevreden te raken.

Succes!

Groetjes Linda

5. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dank je wel!

Ze krijgt nutrilon en ik heb nu een nachtje de forte geprobeerd maar daar kreeg ze krampen van. Dus ook geen succes.

Ze drinkt uit een s speen dus kleiner gaat niet.

Van JBPM krijgt ze helaas ook krampen, op advies van het CB geprobeerd om haar langzamer te laten drinken (al doet ze er niet super snel over zo'n 15 minuten).

Ik heb het idee dat het meer zuigbehoeften en mammahonger is omdat ze het flesje nooit leegdrinkt (echt maar de helft en soms zelfs minder).

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

15 minuten is prima hoor, je hoeft er geen jbpmeel bij te doen. Het kan inderdaad ook nog goed zuig/mama behoefte zijn. Ze is ook nog klein. Komt vanzelf goed, het kan bij het ene kindje nou eenmaal wat sneller gaan dan bij het andere. Nog even geduld. Hopelijk gaat het snel wat beter!

Groetjes Linda

7. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    dank je wel, we hebben geduld.

Share This Page