flesvoeding steeds op in de winkel

Discussion in 'Flesvoeding' started by mama2be27, Mar 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama2be27

mama2be27 Actief lid

Dec 12, 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al weken lang is steeds de flesvoeding (vooral friso en nutrilon) op in de supermarkt en drogist. Heel vervelend vind ik dit. Ik koop steed 1 pak en wacht zeker niet tot deze helemaal op is, want is het op in de winkel dan heeft mijn dochtertje niets. Zodra ik het laatste halve pak open maak, probeer ik een nieuw pak te kopen.

Nu blijkt dat de voorraad in supermarkten en drogisten regelmatig worden leeggekocht door bepaalde personen die het aan China verkopen.
    De supermarkten proberen genoeg op voorraad te hebben, maar ik sta vaak voor een leeg vak. Sommige winkels zeggen dat je maar een paar pakken tegelijk mag kopen. Hopelijk gaan ze dat hier ook doen in het dorp. Het valt toch zeker wel op als iemand meteen alle voeding opkoopt.

Nu ben ik dit weekend bij meerdere winkels geweest en was alles op gelukkig kon ik bij de 4de winkel eindelijk 1 pak friso kopen.
    pfff, wat je toch moet doen om je kleintje een flesje te kunnen aanbieden.

Hebben meerdere mensen hier last van?

2. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Waarom houd je niet gewoon een pak op voorraad?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is een gecreeerd tekort. Nutrilon komt met nieuwe verpakkingen (met minder er in voor dezelfde prijs) en 'vernieuwde' samenstelling.

Jaar of 3, 4 geleden toen ze met een nieuwe verpakking kwamen en de naam van 'unieke vezelmix' naar 'immunofortis' veranderden had je ook van te voren eerst een aantal weken tekorten in de winkel. Gewoon voorbeeldje van marketing psychologie.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hier ook alles steeds op en ik ben nu net 2 weken geleden over gegaan op gewone melk. alleen de avondfles nog nutrilon. Maar daar is jouw kindje waarschijnlijk nog niet oud genoeg voor.

5. mama2be27

mama2be27 Actief lid

Dec 12, 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, ik denk dat ik nu maar wat meer op voorraad houd. Dus inderdaad zodra ik een pak openmaak alvast een nieuw pak halen.

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Misschien kun je vragen of ze een pak apart houden voor je als het binnen komt?

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik heb inmiddels zelf n voorraadje ingeslagen.
    Koop iedere keer als ik boodschappen ga doen, 1 of 2 pakken friso.
    De voeding is houdbaar tot 2015.
    Zo pak ik iig nooit mis....

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Hier ook al een paar keer misgegrepen. volgens de dame bij etos zijn er chinezen die alles leegkopen. Ze mogen maximaal 4 pakken per persoon.. Maar dan sturen ze eerst mama, dan papa, dan kind 1, kind 2 etc.. Dus ja, dan gaat het hard.. Wij moeten nu over van Friso 1 naar Friso 2, maar ik grijp steeds mis

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hier bij de AH ook al een paar keer mis gegrepen. Afgelopen zaterdag zo vroeg mogelijk naar de AH en gelukkig stonden er toen nog 2 pakken. Rare is, de huismerken laten ze wel staan.

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ja klopt.. Etos eigen merk stond er ook nog zat.. maar ja daarvan hebben de geen Extra 2 ...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je nummer 2 gaat geven hebben de meeste speciale soorten weinig nut. Je kunt die Extra gewoon vervangen door standaard. Eventueel met war pappoeder in de fles. Extra heeft alleen zin op een moment dat kinderen nog geen bijvoeding mogen. Tegen de tijd dat ze aan opvolgmelk toe zijn mogen ze ook bijvoeding en is Extra overbodig.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Gelukkig hier een huismerk. Moet er niet aan denken om zonder te komen zitten.

Wehkamp is idd wel een goede tip. Bestellen scheelt je ook nog eens de frustratie van het misgrijpen in de winkel ;)

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Mijn zusje werkt in een AH XL, daar zit nu ook zo'n TNT-post, waar ze pakketjes verzenden en ontvangen. Mijn zusje vertelde dat er inderdaad Aziatische mensen met een paar de winkel ingaan, een aantal pakken kopen en direct daar verzenden.

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Klopt ze kopen de hele winkel leeg. Ze weten precies wanneer er weer voorraad komt en komen met 5 mensen tegelijk en kopen alle 5 het maximale wat mag in die winkel. Ze kunnen er niks tegen doen. Gelukkig gaat nutrilon nu zelf leveren aan China

16. p1982

p1982 Niet meer actief

friso heeft n webshop

Share This Page