Hoi! Ons mannetje heeft last van reflux. Hij kreeg eerst borstvoeding maar daar spuugt hij zo van dat ik eerst ben gaan proberen het in te dikken. Helaas was dit niet de oplossing. Daarna over op flesvoeding tegen spugen. Is het de bedoeling dat je op een gegeven moment weer overstapt op standaard voeding? Bijvoorbeeld om te kijken of hij inmiddels minder spuugt? Of is reflux iets waar hij lang last van zal hebben? Groeten Littleme
Hier had ze er last van tot ruim een jaar. Als het goed gaat met die voeding, zou ik die gewoon blijven geven. Je moet onrust niet opzoeken.
Hier ook een meisje die tot ruim 14 maanden last van reflux heeft gehad. Ik heb, zolang ik flesvoeding gaf, comfort voeding gegeven. Dus nooit afgebouwd. Als het goed gaat zo zou ik het dus fijn zo houden!
Hier heb ik ervoor gekozen om met 6 maanden te proberen hoe het ging met de standaard voeding (gebruikte de eerste maanden comfort). Dit omdat reflux met het ouder worden minder moet worden, dus toen geprobeerd. In het begin spuugde hij iets meer, maar naar mate hij meer vaste voeding kreeg werd het spugen minder. Wat hier vooral werkte was om wat vaste voeding bovenop de melk te 'leggen'. Dus bv. eerst een fles melk en dan brood i.p.v. andersom, dan spuugde hij veel minder. Ik weet niet hoe oud je kindje nu is, maar ik lijk in je bericht te lezen dat jullie deze voeding nog niet zo lang gebruiken. Daarom zou ik er ook nu nog niet mee stoppen, maar in de toekomst zou je zeker eens kunnen proberen hoe het zonder gaat.
Hoi, Ons zoontje is nu 9 weken oud. Hij doet het goed met de comfortvoeding van Hero, dus dan blijf ik dit gewoon geven. groepjes, Littleme
Gewoon een tijd vasthouden aan de voeding die goed gaat! Op die leeftijd is het belangrijk dat ze rust krijgen en goed groeien. Als je nu gaat veranderen, dan verandert dat misschien ook... Onze dochter heeft om het spugen en niet groeien vanaf 3 maanden Pepti gekregen. We zijn dat nu (pas) heel voorzichtig gaan mengen met HA voeding om te kijken of ze inmiddels meer binnen houdt. We hopen het!