Hallo allemaal Heb even n dringende vraag omdat ik niet weet wat ik t beste kan doen.. Mijn zoontje woog bij geboorte 4375 gram (53cm) En had al vanaf t begin gezonde honger n veel zuigbehoefte. Ik heb de eerste 5 wk volledig bv kunnen geven en toen m'n melk terug liep ben ik dit gaan combineren met kv, Nutrilon standaard Vrij snel ben ik dit volledig gaan geven omdat k niet genoeg melk meer had om z'n honger te stillen.. Kwam niks meer uit en heb alles er aan gedaan t op te krikken.. Kort hierna raakte m'n zoontje verstopt n had veel last van krampen Ben overgestapt op omneo en toen poepte hij tot bijna drie mnd meerdere malen per dag, in t begin zelfs na elke voedig. Nu heb k z'n voeding steeds naarmate z'n behoefte kunnen ophogen maar nu krijgt ie t maximale, 5 flessen van 200, 180/6. Dit is niet meer genoeg voor hem, maar wat nu te doen. Heb overleg met de voedingsdeskundigen van nutrica en met t cb En t advies was terug naar standaard omdat deze voeding verzadigender is.. Omneo is natuurlijk heel lichtverteerbaar en babys kunnen sneller honger krijgen J kunt je voorstellen met zijn gewicht en lengte(drie wk terug 64.5cm) Dat ie behoefte heeft aan meer. Ik heb veel gelezen ook over een schepje rijstebloem maar de een zegt dat hun kindje er van verstopte voor de ander was t de oplossing Ik kan nu twee dingen doen volgens de voedingsdeskundigen Of ik blijf omneo n standaard mengen tot 6 mnd en ga rijstebloem toevoegen Of ik ga volledig over op standaard na drie dg half half en Dan na twee weken de papfles toevoegen.. De voedingsdeskundige van nutrica gaf aan dat als ik te lang blijf mengen hij twee x moet wennen, eerst aan dit en dan over n week bijv weer aan volledig Ik wil ntl dat z'n darmen t nie zwaar te verduren krijgen dus dacht dat langer afbouwen wel oke was.. Ik vraag me vnml af waar die mbt z'n darmen t minste last van zal krijgen Wennen zal die aan allebei.. En wat m het volste gevoel zal geven.. Wat is jullie ervaring hiermee en wat zouden jullie me adviseren Ben trouwens ook geadviseerd tussen door zo n 2 x per dag 30 cc water aan te bieden en dat lijkt mij met de overstap naar Standaard t beste Hij heeft nl geen krampjes meer en z'n ontlasting verloopt al sinds de eerste weken van omneo soepel. Een week voor die drie mnd werd is t wel veranderd; werd t 1 x per dag en dikker van substantie.. De reden waarom ik merk dat ie honger heeft is omdat hij de nacht niet meer kan overbruggen en voorheen wel Overdag gaat t prima.. Vier u tussen de flessen en tussen de laatste twee meestal 3-3.5 Alvast bedankt voor de reacties en t lezen van m'n stukje
Als je nu al op de 5x180/6 zit mag je echt niet meer geven. Rijstebloem kan vullen maar wordt echt pas aangeraden om vanaf de 4 maanden te geven. Je leest het OVERAL hier op het forum!! NIET DOEN!!!!! Tenzij het sterk is aanbevolen (om wat voor reden dan ook, en dan nog!!!!) door het CB of de kinderarts. Mocht je willen bijvoeden vanaf 4 maanden, het vervangt GEEN fles. Waarom stap je niet over naar forte voeding? Als hij zo'n hongerlapje is.. je kan er echt geen fles meer bijdoen. Ik las hier 7x180/6.. NIET DOEN! Schadelijk voor de nieren!! Waarom probeer je geen forte te mengen met standaard?
Allereerst over de bv: heel waarschijnlijk had je regeldagen. Dan willen baby's om het uur bijna drinken en lijkt het alsof het begint terug te lopen en je niet genoeg meer hebt. Dit is niet zo, je bv gaat zich alleen aanpassen op de groeiende vraag van je baby. Die regeldagen zijn na een paar dagen voorbij. Door kv bij te geven leg je natuurlijk minder aan en daarom is je bv uiteindelijk gestopt. Over zijn honger: geef je voeding op verzoek? Mag hij drinken wanneer hij erom komt, en drinkt hij altijd dezelfde hoeveelheden? Want als je beter uitkomt met bijv. 6 x 150/5 of 4 keer 180/6 en dan nog 2 kleine flesjes, is dat natuurlijk beter. Over teruggaan naar Standaard of rijstebloem toevoegen: ik zou altijd teruggaan naar Standaard. Bijvoeden is voor 4 maanden echt niet aan te raden omdat zijn darmpjes daar niet aan toe zijn. Rijstebloem verstopt ook en het werkt niet altijd. Ik zou daarom rustig teruggaan naar Standaard (eerst mengen en de tijd nemen voor overstappen) en dan zien hoe het gaat. Ook in combinatie met voeden op verzoek.
Ik zou ook denken forte maar ik heb geen idee of dat kan als je kindje omneo gewend is. Je gaat dan tenslotte van licht verteerbaar naar zwaarder voedsel. Wat het met de darmen van je kindje gaat doen kan niemand je vertellen. Vrees dat het een questie is van uitproberen... Ik zou nog eens info inwinnen over forte voeding. Of dat kan bij een kindje dat omneo gewend is bedoel ik... Rijstebloem zou ik mee wachten tot 4 maanden. Wat je ook nog kan proberen is de voeding die je nu gebruikt indikken met johannesbroodpitmeel. Hierdoor doen ze langer over de fles enzijn ze verzadigder.
Ik lees even mee Hier ook omneo voeding. Zoonlief zit hier op 5x 180+6 en die gaan allemaal schoon leeg. De 1 zegt dat de omneo wel licht verteerbaar is en een ander weer niet? Hij heeft het nog nodig denk ik, dus hier pas een fles minder als we met de bijvoeding gaan beginnen. Wij zaten dus ook te twijfelen om terug te gaan naar standaard, en om eventueel te gaan mengen, maar hij doet het er op zich goed op,dus dat doen we maar niet. Ik zou denk ik gaan mengen en proberen terug te gaan naar de standaard voeding als ik jou was. Ik denk dat de rijstebloem erg zwaar gaat vallen als je dat gaat geven. En hier laat hij overdag ook makkelijk 4 tussen de fles en savonds zit er meestal 3 tot 3,5 uur tussen, misschien heeft die van jou savonds ook meer honger? De overstap naar de forte is inderdaad een groot verschil, dat zou ik niet aan beginnen.
Bedankt voor de reacties.. Mbt bv; Ik heb ongeveer 2 weken gedacht dat ik regeldagen had alvorens ik ben gaan bijvoeden.. Na een uiteindelijk ontroostbare krijsende baby hoe vaak ik m per dag ook aanlegde was dat de oplossing Waarschijnlijk door m'n implantaten. Heb zelfs n lactactiedeskundige over de vloer gehad die heeft mee gekeken en ze zei dat t zeker niet hoeft dat je met kleine borsten minder melk heb maar t kan zeker n rol spelen en vond t al super dat ik zo bv heb kunnen geven.. Ik ga dan idd maar overstappen De voedingsdeskundige zei dit zsm te doen omdat ie anders went aan deze samenstelling n dan weer aan een andere samenstelling Jullie denken dan toch dat t beter is er langer over te doen met afbouwen? Wat adviseren jullie kwa aantal scheppen en dagen?
Tevens drinkt hij alle flessen zo leeg! Dus kleinere flesjes n meer voedingen gaat m niet worden want als ik al n pauze wil inlassen is t bijna oorlog! Kom niet aan z'n flesje haha.. Nu ik meng ben ik ook weer fase 1 speen van dr Brown gaan gebruiken zodat ie wel 15/20 min over z'n voeding doet want dat geeft ook n meer verzadigend gevoel. Hij zou makkelijk meer kunnen drinken n na z'n laatste fles is t vaak ook huilen omdat ie leeg is.. Overdag is ie wel tevreden Om die reden oa zei Nutrilon ook niet weer n overstap te maken maar gwn terug te gaan naar standaard.. Over twee wk mag hier dan rijstebloem bij zowel ochtends als Avonds dus hopelijk kunnen we t tot dan overbruggen Belangrijkste is dat ie weer lekker kan slapen zonder onrustig te zijn en hongergevoel te hebben.. Hopelijk gaan z'n darmen er goed op reageren!
Lastig want je gaf al van begin te veel voeding en dan baby zal steeds naar meer vragen daarom wordt geadviseert dat je flesjes geeft op vezoek maar volg de algemene lijn van gewichtx150. Ik heb ook hongerige baby maar ik geef haar nooit ook al wil ze veel meer. Maximum 1 schepje bovenop 150x5 of ik verderl laatste fles door twee als ze extra 6e keer komt. Speentje is uitkomts ook inderdaad langer over fles doen. Ons meisje had periode dat ze steeds niet tevreden was na eten maar dronk dank ook 10min 120cc. Ze zuigt als een gek. Wat helpt: spenen wisselen. We gaven een keer kersspeen (10-15) andere keer dental speen(40min) andere keer 1-2-3 speen staand 1 (15-20min). Na paar weken kon ze gewoon met kersspeen 20-25min drinken... Over voeding weet ik niet zo goed zelf. Want onze ook niet tevreden met verdikte voeding. Je kan ook max nemen en dan door de dag verdelen in kleinere porties? Of voeding forte nemen erbij voor vervanging 1 fles bijvoorbeeld? Wat je ook kan doen om baby meer laten slapen en dan betekend minder eten is lang lang wandelen. Ik merk zelf dat als ik niet wandel komt ze overdag meer en als ik geef flesje om 09.30 en dan vanaf 11.00-15.00 wandel krijg ze flesje om 15.00 ipv 13.00 bijvoorbeeld Bv: ik begrijp het helemaal ik kolfde elke 3 uur weken maar kwan niet meer dan 40cc per borst. Ik ben dan ook snel gestopt. Ik gaf geen borst maar kolfde ook met een van de reden dat ze was ontevreden ik moest haar uren aan borst hebben en dan nig elke voeding bijvoeden.
Bedankt voor je reactie Nee ik heb niet vanaf begin te veel gegeven, heb t netjes op gebouwd.. Ik voedde op verzoek en dat bleek 110/120 bv te zijn Gestart met 120 fv na de bv periode toen na een tijdje pas 150 en uiteindelijk 180.. Dit krijgt ie nog niet eens zo lang maar t is niet meer genoeg Ik heb t best lang uitgesteld om op te hogen.. Hij liet zelf eerst n flesje vallen (kreeg eerst 6 x 150 dat werd 5 x 150) en toen pas later na zoveel weken naar 5x 180 gegaan.. Het heeft vnml ook met z'n gewicht in combi met de lichtverteerbare omneo te maken denk Net een hele fles standaard gegeven en duurde f voor hij op was.. Erna ontzettend vrolijk Hou jullie op de hoogte mbt hoe t uitpakt! Jammer he dat bv niet meer ging.. Werd ook echt frusterend voor ons allebei Zuigen Zuigen ontzettend vermoeiend en dan komt er bijna niks meer Bedankt voor de tip mbt de spenen!
Dat je implantaten had wist ik niet, dan is het inderdaad niet evident om bv te blijven volhouden. Inderdaad fijn dat je het toch een periode gegeven hebt, elke dag bv is immers goed! En ook goed nieuws dat hij nu goed lijkt te reageren op Standaard. Hopelijk krijgt hij er niet teveel last van en vult deze voeding hem beter! De 150*het aantal kg is overigens maar tot een bepaald gewicht. Daarna wordt de max 1 liter kv of 30 schepjes. En daar zit je niet aan.
Dankjewel. Heb m'n best gedaan met heel wat tranen de bv periode afgesloten maar inmiddels ook veel voorden van kv ondervonden.. Ja, hoop ook dat t goed uit pakt! Dan is ie over twee wk klaar voor z'n papfles! Las dat t mengen van rijstebloem met omneo ook voor verstopping kan zorgen omdat de omneo zo bindend is..
Hier ook omneo voeding gehad ivm dezelfde problemen als bij jou. Ook op een gegeven moment niet meer verzadigend genoeg voor haar, heel langzaam opgebouwd naar standaard voeding, dus 1 schepje vervangen, dan 2 enz enz. Rijstbloem hebben we hier rond de 4 maanden eens geprobeerd juist opdat het stoppend zou werken, mijn meisje was namelijk al een tijdje flink aan de diarree Ze kreeg er last van.. We wisten het niet zeker, het kon ook komen van de afnemende diarree en dat daarom haar buikje aan het rommelen was.. Paar weken later nog eens geprobeerd en het was weer raak.. Veel scheetjes laten en niet poepen dus definitief in de prullenbak gegooid! Ik zou je dus adviseren om langzaam aan over te stappen op de standaard, kijken hoe hij er op reageert! Succes!
Haha sorry, ik zie nu dat mijn ractie aan de late kant is.. Ik had niet goed verder gelezen Hopelijk gaat het allemaal goed nu!
Lief dat j hebt gereageerd! Ben inmiddels volledig over op de standaard zonder problemen Wel was t maar voor 1 nachtje verzadigend Gister voor t eerst de rijstebloem geprobeerd n zl sliep van half tien tot 8 waarvan rond half zeven pas gedraai n gewoel Hij heeft vandaag al twee x gepoept dus voor alsnog gaat t goed Hoop dat t zo blijft!