Hier al een paar dagen een bepaalde regelmaat! Ik voed op verzoek, dus hij komt zelf voor zijn fles.. Ik maak 150+5, soms gaat het helemaal leeg en soms laat ie wat staan. Schema nu ongeveer; 04.00 - 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - tussen 23.00 en 00.00 Soms verschilt het een half uurtje.
ik steeds op tijd gegeven. En bij 2 mnd dronken ze 4x per dag, maar dan 180ml water + 6 schepjes. Tijdschema: 7u-11u-15-19u. Nu ook nog: echt klokslag, nr3 zal geen kwartier verkeerd zijn om te eten. Een beetje zoals ons, rond 12u krijgen we toch ook honger omdat we elke dag om 12u eten
Oej, is mijn zoon nou zo'n uitzondering dan? Heb hem echt niet in een schema gedwongen ofzo maar dit ging uit zichzelf. Tim is 6 weken en weegt ongeveer 4200 gram. Sinds een kleine week drinkt hij 4 x 150/5 7.00 - 12.00 - 17.00 - 22.00
Mijn zoontje heb ik tot ongeveer 9 weken gevoed op verzoek (v). Maar dat was echt een ramp. 's ochtends kwam hij soms naar 2 a 3 uur al en smiddags ging hij dan wel eens 5 uur achter liggen slapen. Met tot gevolg dat als ik weg ging altijd bang was dat hij weer zou komen voor een voeding. Sinds ik op tijd voed gaat het stukken beter. Wat ik wel deed was hem dan wel op het tijdstip drinken geven volgens ritme ook als hij nog niet huilde of sliep. Dus zoals hierboven ook werd aangeven het wat sturen. Ons ritme was eerst: 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00 Nu 06.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00
Ik zou wel in de gaten houden dat je er niet langer dan 4 uur tussenlaat overdag. Voor zijn gewicht en leeftijd is het belangrijk dat hij niet langer dan 4 uur tussen de voedingen laat. 's Nachts kan hij gewoon doorslapen.
Bedankt voor jullie reacties, Esmee zit nu op 5 voedingen, maar soms gaat de 165 cc op en soms drinkt ze maar 120cc. Is nog erg wisselend.
Maar 560cc voor baby 10 wk is toch te weinig? Of tel ik niet niet goed? Ik geef nu 5x 150cc (5 schepjes dat tel je ook dus je telt poeder) maar geef 170cc x 5 keren per dag. Op zich zit er bij ons wel een vaste tijden maar ze drinkt ook haar flesje op. Als ik kijk wat je dochter doet dan drink ze steeds wisselend aantal cc? Dat kan je ook geen vaste schema maken lijkt mij
Dat hoeft ook helemaal niet. Het aantal cc's geeft niet aan of het goed gaat met je baby, je baby zelf wel. Als haar kindje het goed doet op kleinere flessen of wisselende hoeveelheden, is dat wat voor hem werkt. Geen vast schema. Met reflux maar 5 keer voeden is ook niet zo'n strak plan.