Dag dames, Ik ben mij alvast aan het oriënteren op flesvoeding voor als de kleine eenmaal geboren is. Borstvoeding mag ik helaas niet geven dus dat is geen optie. Er zijn zoveel soorten voeding dat ik het inmiddels al niet meer weet, wat gebruiken jullie? Nutrilon of bijv de huismerk van etos/kruidvat en waarom geef je specifiek dit merk?? Hoor het graag, Liefs Stefanie100
Als je geen speciale kunstvoeding hoeft te geven,kan je kiezen voor een merk dat het best bij jouw budget past. Alle voeding moet voldoen aan hoge eisen in Nederland.
Ik ben begonnen met nutrilon H.A. Als ik nog een kind krijg die gewoon af is als hij eruit komt, dan zou ik nutrilon standaard of evt. H.a. geven (iets lichter te verteren). Na 5mnd ben ik geswitched naar AH huismerk. Albert Heijn gekozen omdat we daar sowieso altijd komen. Albert Heijn en etos zijn dezelfde iig. En ik dacht kruidvat en jumbo ook.
Wij hebben gekozen voor Nutrilon, vanwege de verkrijgbaarheid.. Als we bijvoorbeeld voor Kruidvat zouden kiezen, kunnen we die natuurlijk echt alleen maar bij de Kruidvat kopen, en dat vonden wij een beetje onhandig.. Nu zit mijn zoontje op de Nutrilon Pepti ivm koemelkallergie, maar hij mag waarschijnlijk binnen een paar maanden overstappen op normale voeding en dan word het Nutrilon H.A
Bij onze zoon begonnen met Hero en overgegaan naar Hero Pep ivm verdenking koemelkallergie. Nu kiezen we voor voeding van Hipp. Veel goede dingen over gelezen. Albert Heijn
Begonnen met kv voeding en nu ook over op de pepti. Kv omdat het altijd goed verkrijgbaar is en ook makkelijk online te bestellen en thuis laten bezorgen een pak of 6 en luiers erbij zit je zo aan 50 euro voor gratis verzendkosten. Ideaal!
Dankjewel voor alle reacties!! Denk dat ik dan voor in het ziekenhuis huismerk koop en indien wel het kindje eerder komt of allergieën heeft overstap!
Wij zijn begonnen met Kruidvat voeding. Daarna overgegaan op Hero. Hero kun je, net als Nutrilon, overal kopen. Nadeel is dat Hero geen voeding heeft voor hongerige baby's (volgens mij). Bij onze Jumbo kost Hero maar 8,24 en Kruidvat kost 6,99. Dat scheelt dus niet veel. Reden dat ik voor Hero ben gegaan, is omdat Kruidvat erg moeilijk oplost waardoor er vaak veel klonten in de voeding zat.
Hier de hero standaard. Tevreden over. Nooit krampjes gehad. En geen belachelijk hoge prijs. Succes met je zoektocht.
Nutrilon HA, dat verkleint schijnbaar ook de kans op koemelkallergie, dat is makkelijker te verteren, scheelt geloof ik 1 euro met de standaard Nutrilon. In het begin toen de borstvoeding nog niet goed liep hebben we bijgevoed met de standaard Nutrilon en dat werd echt een drama ivm koemelkallergie, nu bij 6 maanden verdraagt hij de HA vrij goed (borstvoeding afbouwen).
HA geven als je baby al standaard heeft gehad, heeft geen enkele nut meer. H.A werkt alleen als je baby nog niks anders heeft gedronken.
Ik gebruik kruidvat standaard. Bevalt heel goed. Mijn zoontje heeft nauwelijks krampjes gehad en de prijs is ook super. 6,80 tegenover nutrilon van ik geloof zo'n 13,- vind ik wel uitmaken Verder vind ik de verkrijgbaarheid prima. Nutrilon is vaak leeg in de schappen. Ik moet er wel voor naar het kruidvat, maar die ligt tegenover de appie. Misschien stap ik wel over op ah merk, als ik overstap op opvolgmelk. Nog makkelijker en net zo goedkoop
wij geven nutrilon maar wow wat is dat af en toe moeilijk te krijgen zeg. als ik weer eens 3 winkels af moet omdat het bij de 2 eerste uitverkocht is baal ik weleens. als ik daar in mijn zwangerschap beter over na had gedacht was ik denk ik begonnen met een ander merk. ik zorg er nu altijd voor dat ik 2 bussen voeding in huis heb. gaat bus 1 open, dan staat bus 2 vol in de kast. voor bus 2 open gaat en bus 1 bijna op is koop ik de volgende alweer. puur uit angst dat ik nog eens misgrijp als het overal uitverkocht is.
Bij Q had ik nutrilon. Voor deze baby heb ik mezelf veel beter in de verschillende soorten voeding verdiept en voor Hipp gekozen. Bij de Jumbo had ik navraag gedaan of ze het konden bestellen (daar adverteren ze immers altijd mee) en dat hebben ze ook meteen gedaan. Ook hebben ze daar nu meer soorten voeding van Hipp. Ideaal dus voor ons.
Wij gebruiken de Kruidvat Standaard. Deze bestel ik samen met de luiers online, zo kom ik gemakkelijk boven de 50,- uit en is het bezorgen gratis.