Flesvoeding tot 6 maanden

Discussion in 'Flesvoeding' started by Spoiled, Aug 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

ZL is ruim 8 maanden en krijgt bv. Nu is 't zo dat ik een melkdip heb, zal misschien dus een keer fv moeten geven.

Een tijd terug had ik Nutrilon gekocht die voor baby's van 0-6 maanden geschikt is. Deze heb ik niet hoeven gebruiken. Kan ik deze nu gaan gebruiken als het nodig is. Of is de fv niet geschikt voor hem, aangezien hij 2 maanden ouder is?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het gewoon even, zolang het niet over de datum is :).

Oke, de nummer 2 is iets anders van samenstelling dan de nummer 1. Maar voor een heel enkele keer moet dat niet uitmaken denk ik.

Bedoel kindjes van 1 dag krijgen immers dezelfde voeding als kinderen van bijna 6 maanden, terwijl de behoefte mi dan ook veranderd, het verschilt nogal wat kwa leeftijd namelijk, dus vind ik dat een kindje van 8 maanden ook best een keertje de melk van 6 maanden kan krijgen.

Maar misschien denk ik er wel te gemakkelijk over!

Hoop dat je dipje trouwens snel over is! Plus dat kunstvoeding geven uiteraard niet gunstig is voor je productie, maar neem aan dat je dat weet :).

Liefs Hanneke.

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor je reactie Hanneke!

Ja, ik hoop het maar een enkele keer te gebruiken, dus denk niet dat het 'kwaad' kan.

Ik kolf fulltime, dus een flesje gegeven betekent niet dat ik een melkmoment oversla..ik krijg het helaas niet meer bij elkaar gekolfd : (

Ik hoop het ook, dank je wel!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen probleem, zo groot is hetbershil niet hoor!
    Je mag evt. kolftekort ookopvangen met wat yoghurt als dit pak op is.

5. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Hij krijgt sinds een maandje een kommetje volle yoghurt en toch heb ik niet meer genoeg : (

Ik heb borstvoedingsthee en Galactogil (uit BE) besteld, hopelijk wordt het beter.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al eens een regelweekeindje gedaan?
    Deurbel, telefoon en computer uit, afspraken afzeggen, lekkerbrusten, samen in bed allebei ontblote bovenliggen zodat er veel huid-op-huid contact is en elke twee uur dekolf erop, niet te lang.

Share This Page