Hallo Allemaal, Vandaag zijn we voor het eerst in Duitsland boodschappen gaan doen. Bij de Kaufland, nu zag ik dat de flessenvoeding daar een stuk goedkoper is. We gebruiken nu Kruidvat extra care tegen krampjes en moeizame ontlasting, ook niet heel duur maargoed. Iemand ervaring met flessenvoeding uit Duitsland en of ze die extra care daar ook hebben? Snapte namelijk niks van de verpakking Groetjes
Ik heb vroeger (toen we nog in DE woonden) het merk van de DM gekocht (dm-drogerie markt Deutschland). Dat is ook nu alweer 4 jaar geleden zo´n beetje en de voeding is in die tijd enorm verandert. Wij hebben bij de jongens toen de "normale fv" gekocht en tegen krampjes/moeizame ontlasting altijd "Milchzucker" (weet helaas zo ff niet hoe dat op het nederlands heet) erbij gedaan. Welk merken verkopen ze bij Kaufland? Dan zou ik voor je wel even kunnen kijken naar de verschillen met die die je nu gebruikt.
Ik woon in Oostenrijk, en bijvoorbeeld Aptamil heeft de HA versie, deze is Hypo Allergen, en tegen de darmkrampjes heet die van Aptamil Comformil 1 en Comformil 2, deze is vergelijkbaar met de Nutrilon Omneo in Nederland. Ik hoop dat je er wat aan hebt.. Hoe oud is de kleine? Anders adviseer ik om Aptamil Pre te kopen, deze voeding is heel licht, en toch heel voedzaam.
Zou het merk zo niet weten, over 2 weken gaan we weer. Vandaag bij de kinderarts geweest en die adviseert om weer terug te gaan naar de standaard voeding, van het kastje naar de muur dus..
Als je de kans krijgt zou ik de pre proberen... Lukas heeft de eerste weken volop buikpijn gehad, 1, comformil (in nl dus omneo) etc... toen adviseerde de KA hier de Pre, kun je niet in nederland kopen, alleen in DE en AT is een voor-melk, zonder bijvoorbeeld zetmeel erin, wat vaak buikpijn veroorzaakt.... Lukas kon zelfs een week niet poepen van de andere voedingen... Na de overgang ging het heel goed! En sinds eergisteren over op de 2 voeding!!!! Ze noemen het hier in Oostenrijk 3-maandskrampen, wat natuurlijk bij de ene langer duurt als bij de andere...
Daarmee bedoel ik: Ik woon in Duitsland dus vraag maar. Je hebt heel veel soorten voedingen en voor alle baby's wat. Heb zelf altijd het merk Aptamil gegeven bij mijn oudste. Hij kreeg Comfortvoeding 1 voorgeschreven omdat hij slechte poepte en niet aankwam. Mijn jongste heeft een combinatie tussen borstvoeding en Aptamil Pre-HA gehad. Prevoeding is voor baby's en beter dan voedingen met nr. 1 want Prevoeding bevat minder koolhydraten/suikers. Kaufland verkoopt naar mijn weten eigenlijk alle merken: Aptamil, Milumil, Hipp (en alle biologische vormen)Milupa, Bebivita, Humana
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik zou niet zomaar overstappen. Niet omdat die voeding niet goed zal zijn, maar omdat je kindje die verandering ook weer moet verwerken.