Onze dochter is nu bijna 3 weken oud en krijgt bijna vanaf het begin af aan kunstvoeding, Nutrilon standaard. Nu wil ik overstappen op voeding van de kruidvat maar twijfel om de standaard te doen of de extra care. Ze heeft namelijk veel krampjes de gehele dag en nacht door en als ze met een poepluier bezig is, is ze soms wel een half uur tot 3 kwartier flink aan het persen en kronkelt dan met haar hele lijfje. Ik weet dat krampjes erbij horen, maar als ik het haar hiermee wat makkelijker kan maken.. Wat is wijsheid? Mensen met ervaring? Mag je trouwens 'maarzo' overstappen op dit soort voeding, of moet dat eerst in overleg met het cb?
Ik zou dan extra care nemen. Je kunt overleggen met het CB, maar dat hoeft niet. Ze zijn er alleen maar om adviezen te geven, niet om je te zeggen wat je doen moet.
niet iedereen is het ermee eens maar ik zal niet voor eigen merk voeding gaan en al helemaal niet nu je dochter toch wel gevoelig lijkt. voeding kan wel in dezelfde fabriek gemaakt worden als de merkvoeding maar toch is er vaak net iets anders waardoor vooral jonge kindjes op kunnen reageren. ik had eigen merk Jumbo waarbij mijn dochter heel erg rode billen kreeg, op advies verloskundige overgestapt op Friso. zij zei ook dat ze dit heel vaak tegenkomt bij eigen merk voeding. nu krijgt ze dieetvoeding maar dit komt door haar KMA. ik zou het eerst eens proberen met een Difrax of Dr Brownfles (dr Brown bevalt hier heel erg goed tegen krampjes) en evt Infacol of Sab Simplex toevoegen voor krampjes. helpt dit niet voldoende dan zou ik wel bij Nutrilon blijven maar overstappen op de Comfort. maar zou het eerst eens proberen met het bovengenoemde, overstappen op andere voeding kunnen de eerste 2 weken de klachten ook alleen maar verergeren.
Onze jongste kreeg ook krampjes van Nutrilon Standaard, maar niet van Nutrilon Omneo Comfort, dus de Omneo Comfort is zeker een aanrader. Geen ervaring met huismerk voeding. Ik zou trouwens geen Friso Comfort nemen, die is ook tegen spugen en daarom zit er johannesbroodpitmeel in. Maar ik heb begrepen dat kindjes juist een moeizame ontlasting kunnen krijgen van jbpm. Er zijn ook druppels van VSM tegen een moeizame ontlasting - Kindicol (Kindicol druppels | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie). Werkte hier ook heel goed als ik merkte dat ze last had. Een paar druppels en binnen no time had ze dr luier volgepoept
Oh trouwens: krampjes de hele dag en nacht door is best vreemd... De meeste baby's krijgen kramp een half uur-uur na de fles. Heeft ze niet ergens anders last van? Misschien toch eens checken bij het consultatiebureau?
Hier hadden we ook zo'n kindje met veel krampjes, huilen en harde ontlasting uiteindelijk zijn we overgestapt van standaard naar Omneo en dat werkte perfect...persoonlijk zou ik niet voor eigenmerk gaan..
Wij hadden kruidvat extra care als 1e voeding in huis, maar hij reageerde er juist niet goed op, had enorme krampjes en moeite met poepen. Er kwamen of dikke keutels uit, of een sliert poep zo hard als een sperzieboon - je kon de drol echt breken zeg maar. Na een week overgestapt op friso hypo allergeen en nu heeft ie mooie zachte gele poep, waar hij nog wel voor moet persen en huilen, maar 't is iig zacht!
Hier eerst kruidvat standaard nu kruidvat extra care Super voeding echt waar! Nutrilon heeft zelfs een rechtszaak aangespannen tegen de voeding van kruidvat omdat het teveel op Nutrilon zou lijken, dit zegt genoeg denk ik.
Sorry, maar dat is echt klinkklare onzin. Je verloskundige heeft waarschijnlijk bezoek gehad van een artsenbezoeker van Nutricia of Friso, die helpen dit soort praatjes graag de wereld in, maar het is echt stierenpoep! Die rode billen van je dochter waren gewoon de eerste uiting van haar KEA. Kijk even hier, dan wordt veel duidelijk: Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs De werking van middeltjes als Infacol, Sab Simplex, Aeropax, Cinababy is nooit bewezen. De 'werking' is puur placebo, en zit tussen de oren can de ouders (we geven een middeltje,dus nou koet het beter gaan). Maar sommigen ervan bevatten wel stoffen waar kinderen met een KEA op kunnen reageren, waardoor de klachten juist erger worden. Zonde van je geld.
Inmiddels zijn we al een aantal weken overgestapt op de Extra Care van kruidvat. Zelf werk ik ook in de zorg met babies en van hieruit word ook gezegd dat een A merk heus niet altijd beter is. Mijn vraag ging ook niet zozeer omdat het van kruidvat eigen merk is, maar meer over voeding voor de krampen. Opzich doet ze het heel goed op deze voeding, het poepen is nu makkelijker voor haar gelukkig. Alleen heeft ze ook last van (onschuldige) reflux. Op advies van het CB nutriton erdoor gedaan (1 schep op 90) Dit hielp erg goed bij het spugen. Helaas ook bij het poepen want ze had wel 7-8 poepluiers op een dag! Vrij dun ook. Hierdoor werden haar billetjes ook erg rood. Na 1,5 week werd het poepen niet anders en billetjes roder en doe ik nog minder dan een half schepje erdoor, meer voor het idee denk ik want het spugen is weer als vanouds terug. Dit is nu een dag of 4 Ook lijkt ze nu weer meer te persen terwijl ze dit voorheen met deze voeding niet had. Misschien dat ze door de nutriton gewend is dat het zo makkelijk gaat? Dat lekte er bijna uit. Krampjes zijn wel weer terug en nu ook heftiger. Ze krijst dan echt een poos en is ontroostbaar. Lastig hoor.. Sommige hebben het dan over Friso comfort. Maar daar zit toch hetzelfde in als in nutriton, waardoor ze misschien weer zoveel kan gaan poepen. Ook wil ik niet teveel 'gesjoemel' met verschillende voedingen voor haar darmpjes. Toch nog maar weer even de tijd geven om te wennen denk ik..
Ik ben ook van Nutrilon overgestapt op standaard Kruidvat-voeding... Onze dochter reageerde beter op de KV voeding dan op de Nutrilon... M.b.t. Nutriton.... hier vrij snel mee gestopt omdat onze dochter er niet goed op reageerde. Wellicht is het een beter idee om over te stappen op pure Johannesbroodpitmeel van Natufood. Hier zitten niet alle chemische ingrediënten in die je wel in de Nutriton vindt. Het is daardoor ook veel zuiniger in gebruik.
Eens. Ik zou ook alleen om die reden overstappen en niet om de prijzen. Want je kindje moet er wel weer aan wennen, aan die nieuwe voeding. En dat terwijl ze nog zo jong is.